geen geluid uit tv na aansluiten dvd speler.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3844

Topicstarter
Even een beginnersvraagje,

Ik heb sinds kort een dvd speler (JVC XV-N33SL). Als ik via een scartkabel de dvd aansluit op mijn tv, en gebruik de twee audio uitgangen op mijn dvd speler om mijn (gewone) stereo aan te sluiten, werkt het allemaal prima (qua beeld). MAAR, ik heb dan geen geluid via mijn tv.. Is dat te omzeilen?

Mis ik iets? Ik heb de search al gebruikt, maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden... Ook de FAQ heb ik bekeken. En als ik het goed begrijp gaat zowel geluid als beeld door een scartkabel...

TV heeft 2 scart aansluitingen (een met vermelding RGB) en 2 audio & 1 video in/uitgang (rood, wit geel).
DVD heeft 1 scart aansluiting en 2 audio en 1 video in/uitgang (rood, wit geel)

(En ik heb ook de videorecorder en Canal+ aangesloten, maar dat werkt allemaal naar behoren...)

thx, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Misschien dat het geluid op de Scart uitgeschakeld wordt door de DVD speler op het moment dat je de gewone audiostekkers in je DVD speler prikt. Technisch is het geen probleem om te zien of iemand er een paar audiostekkers in steekt. Probeer ze een eruit te halen en dan te kijken of je dan wel geluid via de scart hebt. Misschien is de scartkabel niet goed?

Met het combineren van wat splitters en kabels moet het wel op te lossen zijn denk ik.
Maar waarom zou je het signaal zowel naar je TV als je het ook naar je stereo laat gaan?

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

ik zou de instellingen van de tv eens nazien