Freeware Streaming Server?

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben sinds mijn laatste streaming server topic al heel wat wijzer geworden maar nog niet veel verder gekomen:
Ik wil dus binnenkort een sportevenement live broadcasten.

Mijn situatie:
Ik heb een eigen colocated server in Amsterdam staan, waar RedHat 8 op draait met een 100 Mbit verbinding.
Op lokatie neem ik mijn eigen pc mee, met camera en dc10+ capture kaart.
Ik heb daar ook toegang tot internet en wil dus live een 64Kbit/s stream uploaden naar een media server.

Maar welke media server?
Realnetwork's Helix Universal Server valt al af, licentie kost veel te veel geld (2000 US$) en broadcasten werkt niet met de Basic versie.
Apple's Darwin Streaming Server valt af, want het client-broadcast programma werkt alleen op een MAC, en die heb ik niet.
Windows Media Server valt af, want die kan ik niet installeren op een Redhat machine.
FFmpeg valt af, want zover als dat ik kon beoordelen, kan ik niet met een client broadcasten naar deze server.

Tja, wat nu? Iemand nog ideeën?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
hoezo kun je niet broadcasten met de Helix basic server ? Werkt hier anders prima hoor (De enige limiet is dat je max 1Mbit kan streamen)

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ik Bin/rmserver rmserver.cfg & intyp krijg ik het volgende bericht:
This server is configured for broadcasting, but not licensed to use broadcasting.

Rechtstreeks uit mijn license key:
code:
1
2
3
4
5
6
7
    <List Name="BroadcastDistribution">
        <Var Name="PushTransmissionEnabled" Value="False"/>
        <Var Name="PushReceiveEnabled" Value="False"/>
        <Var Name="PullTransmissionEnabled" Value="False"/>
        <Var Name="PullReceiveEnabled" Value="False"/>
        <Var Name="EnableMulticastTransport" Value="False"/>
    </List>

Zou je me anders jouw license key eens kunnen mailen (is toch freeware, die basic versie, toch?), probeer ik het daar eens mee.
Email adres is dplus@gmx.net.

Maar ik sta ook nog open voor andere oplossingen..