Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik kwam wel gauw even deze reactie tegen:
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=766662
Heb hem op 0 gezet, meer is hij toch niet waard
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Voor de rest niet echt schokkend meer.
[ Voor 24% gewijzigd door Resistor op 13-05-2003 19:32 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dat is niet helemaal correct... Het is namelijk een flame, zoals in de T.net Moderatie FAQ te lezen valt:Resistor schreef op 13 May 2003 @ 19:28:
Ik zie http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=766460 als een troll, klopt dat?
Voor de rest niet echt schokkend meer.
Flamebait:
Onder een flamebait verstaan we het flamen of het aanzetten tot een flame. Het gaat hier dan om grof taalgebruik of het doelgericht op de man spelen.
Een voorbeeld van een troll is:
'Macs zijn ruk, PC's rule'.
Overigens, ik heb 'm even geholpen
Het is naar mijn idee een flame vanwege een woordkeuze die wat mij betreft niet op de frontpage thuishoort. Voorts, omdat het er meer weg van heeft, dat deze poster de persoon op wie hij reageert een trap wil geven, dan dat hij een zinvolle bijdrage aan het nieuwsitem wil verzorgen.
[ Voor 24% gewijzigd door Superdeboer op 13-05-2003 19:57 . Reden: extra info :) ]
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Grof taalgebruik _kan_ je het noemen (weliswaar niet grammaticaal ernstig grof, maar de strekking is wel zodanig), of de man spelen zeer zeker,
maar het word ook onderbouwd, en wmb ook een zeer terechte correctie van degene waar op gereageerd word.
* botoo heeft de 'flamer' in de eerste mod-run op 1 gelaten, en ik laat 'm verder toch met rust.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mja hij 's niet overduidelijk.botoo schreef op 13 mei 2003 @ 23:09:
* Superdeboer heeft de 'flamer' in de eerste mod-run op 1 gelaten, en ik laat 'm verder toch met rust.
Shit... up goes my penalty-rate
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Misschien val ik inderdaad iets te snel over een stel rauwe woorden. Dat komt omdat er bij mij in de afgelopen jaren de nadruk op is gelegd om "anders" scherp te formuleren. Dat is dus op een manier die jouw discussiepartner totaal in een hoekje dwingt, maar qua vocabulaire totaal aanvaard en politiek correct blijft. En juist dát vond ik hier niet helemaal terug.Robin Vreuls schreef op 14 May 2003 @ 00:12:
Ik ben het met * botoo eens. Hij speelt weldegelijk op de man (Sukkeltje, mannetje) en naderhand legt hij een andere stelling op een zeer begrijpelijke manier uit. Van mij mag deze reactie eindigen op een +1 en daaarom van mij een schop naar boven.
Ik kan zeker begrip opbrengen voor jullie standpunten en moderaties. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds (niet meer voor de volle 100% - er spreekt ook wat voor jullie visies - maar nog steeds wel iets meer dan de helft
Dat hij nu op +1 overbodig staat, vind ik wel een acceptabele eindscore eigenlijk.
Wat kan de dag toch mooi eindigen hè. Ik wat bijgeleerd... Goeie eindstand...
Als iedereen maar zo leefde als de mensen van /16 dan zouden we een wonderful world hebben.
OMG tijd om te gaan slapen...
Wat een ass ben ik ook... ik heb lopen verdedigen waarom het eerder een flame dan een troll is... en ik heb hem met mijn domme hoofd een troll gegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Superdeboer op 14-05-2003 14:15 . Reden: domdomdom ]
Het blijft een lastige natuurlijk.
De boodschap is goed en duidelijk. terwijl ik ook het gevoel heb dat dit een afbrand posting is geweest.
Zie de posting van RM-rf eronder, haast dezelfde strekking maar dan beter en vooral wat minder op de persoon gespeeld zoals het hoort.
Hij reageert op http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=766304
Wat gequote is. 0-overbodigIn dat geval zou ik 1 van de zwakkere zijn en ben ik dus niet geschikt voor dit werk.
Dit is toch echt een flame, bedankt super-de-boer voor de uitleg/faqverwijzing -1 flame
Gadverdamme, jij zit helemaal vol met de propaganda die je baas je ingepompt hebt, zeg.
Als iedereen deze gedachte zou volgen, hadden we 5 miljoen zwervers op straat en zou jij geen cent verdienen omdat niemand je producten kan kopen.
Sukkeltje. Lees eens iets over economie. De economie begon pas op te bloeien toen we sociale wetgeving kregen.
Ik zie dit gewoon als een loos argiment, het is niet echt on-topic. 0 offtopicCheck hoe ze in de VS zo rijk zijn geworden. Ook doordat de lonen eerlijker werden en zelfs Jan met de Pet een auto en een koelkast kon kopen.
Dat 'mannetje' maakt er een flame van in mijn ogen, omdat hij het persoonlijk bedoelt. -0,5 flameEgoisme is de meest langzame manier van zelfmoord die je kunt plegen, mannetje.
Het zal wel niet helemaal als flame bedoeld zijn, en hij zal zich wel kwaad maken omdat hij er waarschijnlijk ervaring mee heeft. -0,5 flameEn zelfs als ik m'n handen niet meer kan gebruiken, dan zijn er altijd nog genoeg andere spieren in m'n lichaam over om een cursor mee te besturen.
Oh, oh, wat ben jij stoer. Je bent blijkbaar nog nooit de grenzen van je eigen lichaam tegen gekomen.
Let op: als jij je handen niet meer kan gebruiken, kun je inderdaad een cursor besturen met je ogen. Maar zit jij dan de hele dag en nacht op je werk achter je computer? 24 uur? Als jij je handen niet kan gebruiken kun je niet eens zonder hulp naar de WC. Dan heb je iemand nodig om je lul voor je vast te houden en je broek weer op te hijsen en dicht te doen en voor je door te trekken. Van de 24 uur werk je er maar 8, dat betekent dat er per dag 16 uur zijn waarin je hulp nodig hebt omdat je dan niet achter je PC zit.
Persoonlijk gericht, beetje flameachtig. -1 flameGebruik die grijze massa eens. En bedenk: je hoeft je hersens niet te gebruiken, maar verwacht dan ook niet dat iemand je serieus neemt.
Afgerond zou het bij mij -0,5 flame zijn, wat ik af zou ronden naar -1 flame.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
maar . . .
Als we naar de strekking van het verhaal kijken, en naar het overduidelijke ongenoegen wat spreekt n.a.v. de onbenullige sterke taal van degene waar op gereageerd word, dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen, oftewel, er is een zekere (lompe) onderbouwing.
Zoals ik al eerder meldde, ik vind het een lastige, wmb is de situatie op verschillende manieren correct te modereren.
Toch zou jij in dit geval (naar je eigen normering) naar 0 af mogen ronden. Over het algemeen word er steeds in de meest gunstige vorm afgerond, dus de poster krijgt (zou moeten krijgen) doorgaans het voordeel van de twijfel
Zou jij dus naar 0 modereren, dan heb ik daar geen enkel probleem mee, met -1 flame ben ik het niet eens, maar toch zou ik daar niet op ingrijpen omdat er in dit geval meerder mogelijkheden zijn, en die ruimte moet je elkaar kunnen geven
botoo vind het een mooie post om naar de beoordelingen en argumentatie daarvan te kijken
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit is dus ook wat ik bedoel met mijn 0 - <tag> een -1 vond ik het niet waardbotoo schreef op 14 mei 2003 @ 10:19:
Resistor, op de details heb je helemaal gelijk
maar . . .
Zou jij dus naar 0 modereren, dan heb ik daar geen enkel probleem mee, met -1 flame ben ik het niet eens, maar toch zou ik daar niet op ingrijpen omdat er in dit geval meerder mogelijkheden zijn, en die ruimte moet je elkaar kunnen geven
botoo vind het een mooie post om naar de beoordelingen en argumentatie daarvan te kijken