(Novell) Pakt verkeerde server met aanloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26141

Topicstarter
Even wat uitleg vooraf.
Ik loop stage bij een bedrijf waar ze in een novell netwerk zitten.
Ze hebben verschillende lokatie's in dezelfde plaats.
Deze lokatie's staan in verbinding met elkaar via een draadloze VPN verbinding.

Nou melden de user's allemaal op hun eigen novell server aan maar hier geeft het al problemen.
Normaal is het zo dat op locatie A ook wordt aangemeld op server A. En voor lokatie B ook voor de server B.

Dit werkt ook elke dag heel mooi. Er zijn verder ook geen problemen als alle pc's s'ochtens aanmelden, maar ik moet op elke Pc een nieuw virus programma installeren. Dus eerst de oude eraf rebooten en dan met het opnieuw aanmelden op het novell netwerk gaat hij van lokatie A naar server B :? :? :?

Dit gebeurt dus alleen met rebooten op de zelfde dag. Wil je de volgende dag weer aanmelden is er geen probleem, maar ga je dan weer rebooten pakt hij weer de verkeerde server.

Dit is zo vreeselijk irritant aan het worden dat je er gek van wordt.

Hier nog wat overige info.
Alle pc's hebben een vast IP-adres
Dit probleem doet zich alleen voor op systeemen met win2k/winxp
Op de novell client is de juiste server geselecteerd maar pakt na reboot altijd de verkeerde.
Heb geprobeerd om telkens de pc uit te zetten en dan weer aan om de juiste server te pakken te krijgen, maakt soms wel wat uit maar gaat niet altijd op.
Ze loggen aan via het TCP/IP protocol maar het IPX protocol staat er ook op voor reserve. Als je dit weg haalt maakt het geen verschil uit.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Iemand suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De client-policy in zenworks die zorgt voor de nwclient-instellingen (als preferred server) is default erg vreemd gescheduled. Heb ik ook ellende mee gehad. Die policies werken overigens vaak ook nog eens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78646

Is het ook zo dat de user op novell en windows inlogt?

Kun je je primary login niet op microsoft networking zetten zodat deze alleen hoeft worden ingevuld?
misschien zodat novell op de achtergrond wordt gedaan en dat het dan goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even in je autoexec.bat zetten: "SET FS=SERVERNAAM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excile:

We loggen alleen met het Novell aanlog scherm aan. Maar in windows is dan al een user aangemaakt met hetzelfde wachtwoord. Het aanloggen voor microsoft netwerken is verwijderd en kan alleen maar op het novell-netwerk.

ViNyL:

Dit zou misschien een optie zijn, maar om dit nou bij 150 pc's te doen ben ik veel te lang bezig. Heb het nu al moeilijk met het antivirus programma.

Heeft iemand een ander idee???

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26141 op 14-05-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:05

Jaymz

Keep on moving !

Dus: Als je een PC 'koud' boot en daarna een reboot doet paktie de verkeerde server (en ook als je multiple reboots doet) ?

En als je op dezelfde dag een PC echt uitzet en daarna weer uitzet ?

Ik zou het dan in eerste instantie zoeken in 'iets' (sorry echt veel duidelijk kan ik het niet maken) dat bij het inloggen, of uitvoeren van een applicatie (zeker als je ZENworks gebruikt) misschien ergens de preferred server aanpast zonder dat dat de bedoeling is.

Check gewoon is wat er allemaal gebeurd als een PC opstart (en er op aangelogd wordt) en of het probleem ook optreedt als je de PC reboot zonder dat je er op aangelogd bent geweest :)

't zijn wel de problemen die het werk 'leuk' maken overigens 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Jaymz op 15-05-2003 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Xp_Ready: Een file aanpassen kun je met een simpele applicatie regelen . Je hebt niet voor niks Novell draaien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaymz schreef op 15 mei 2003 @ 00:01:
Dus: Als je een PC 'koud' boot en daarna een reboot doet paktie de verkeerde server (en ook als je multiple reboots doet) ?
Ja dit klopt. En dat is dus ook het hele probleem.
En als je op dezelfde dag een PC echt uitzet en daarna weer uitzet ?
Heb ik ook al heel vaak achter elkaar geprobeerd maar dit hielp niks.
Ik zou het dan in eerste instantie zoeken in 'iets' (sorry echt veel duidelijk kan ik het niet maken) dat bij het inloggen, of uitvoeren van een applicatie (zeker als je ZENworks gebruikt) misschien ergens de preferred server aanpast zonder dat dat de bedoeling is.
We gebruiken hier wel ZENworks maar er staat maar 1 server ingesteld
Check gewoon is wat er allemaal gebeurd als een PC opstart (en er op aangelogd wordt) en of het probleem ook optreedt als je de PC reboot zonder dat je er op aangelogd bent geweest :)
Er treed geen probleem op als je niet op het Novell netwerk aanlogd maar wil je dan weer gaan aan loggen dan gaat het weer mis.
Wat ik dan krijg van de verkeerde server zijn verkeerde maps, applicatie launcher en andere prog's.
't zijn wel de problemen die het werk 'leuk' maken overigens 8)7
Dat ben ik wel met je eens maar als je de hele dag met elke pc 2 uur bezig bent gaat dit best vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter93
  • Niet online
Misschien staat er nog wel ergens een config.pol die andere policies uitdeelt dan Zen. Zoals ik al eerder zei werken de nwclient-policies in zenworks niet zo denderend, of in ieder geval wat onvoorspelbaar (mijn ervaring, maar ook volgens TID's bij Novell).
Probeer anders het aanmelden met een packetsniffer te analyseren, misschien dat dat wat informatie oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wouter93 schreef op 16 May 2003 @ 01:23:
Probeer anders het aanmelden met een packetsniffer te analyseren, misschien dat dat wat informatie oplevert.
Hoe doe ik dit??? Sorry maar ben niet zo'n held om dit te kunnen doen. En ik wil dit graag zelf oplossen zonder de hulp van mijn collega.

Trouwens...Ik zag op de site van Novell dat er en nieuwe service pack is voor de client's. Zou dit misschien ook kunnen helpen of licht het toch ergens anders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

SP2 voor 4.83NT client heeft bij mij een probleem verholpen dat de clients weleens hun verbinding met de server verliezen. Alleen verliezen we nu nog weleens NDPS printers. Ik heb de docs niet gelezen, maar ik neem aan dat er nog wel meer verbeteringen zijn aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Check de applicaties eens die op Force run staan en eventuele Scheduled Actions die lopen.

Kan het trouwens niet zo zijn dat jijzelf toevallig de server op de andere locatie gebruikt (of ergens voor nodig hebt) als je aanlogt ?

Hier nog twee TID's die je misschien ietsjes verder opweg kunnen helpen :)

http://support.novell.com...earchtid.cgi?/1003076.htm

http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2918628.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn vrijdag ff druk bezig geweest om om client 4.83 met SP2 in de lucht te krijgen. In totaal 5 uur mee bezig geweest maar het lukte niet echt om dit aan de gang te krijgen.

Hij kwam met een heleboel fout meldingen over de NAL van de client. Dit was ook weer teug te vinden in de logboeken van windows. Er stond telkens in dat de NALSRV.EXE niet gestart kon worden. Ook maar ff gecheckt bij onze vorige versie die met SP1. En ja hoor, ook hier kon die service niet gestrart worden.

Dus wij zoeken bij novell, en kwamen uit bij dus de nieuwe SP2. Maar deze gaf weer problemen met ZEN works 2 die wij hier hebben draaien. Ook daar weer gekeken bij de Novell site, maar konden geen goede oplossing vinden.

We zijn duz nu weer terug gegaan naar de SP1 die hier met ZENworks 2 wel goed werkt maar we zijn nog steeds niet van het huidige probleem af. Toen ik de pc weer wou rebooten met de SP1 client erop ging het weer van vooraf aan. Ik kreeg weer server B ipv A.
Jaymz schreef op 16 May 2003 @ 15:36:
Check de applicaties eens die op Force run staan en eventuele Scheduled Actions die lopen.

Kan het trouwens niet zo zijn dat jijzelf toevallig de server op de andere locatie gebruikt (of ergens voor nodig hebt) als je aanlogt ?

Hier nog twee TID's die je misschien ietsjes verder opweg kunnen helpen :)

http://support.novell.com...earchtid.cgi?/1003076.htm

http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2918628.htm
Ik zal dinsdag ze gaan doornemen met mijn collega's om te kijken of dit wat helpt.
Ook zal ik dan ff de TID's geven waar wij naar zaten te kijken en die nog niet echt goed gelukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 26141 schreef op 14 May 2003 @ 08:27:
Excile:

We loggen alleen met het Novell aanlog scherm aan. Maar in windows is dan al een user aangemaakt met hetzelfde wachtwoord. Het aanloggen voor microsoft netwerken is verwijderd en kan alleen maar op het novell-netwerk.

ViNyL:

Dit zou misschien een optie zijn, maar om dit nou bij 150 pc's te doen ben ik veel te lang bezig. Heb het nu al moeilijk met het antivirus programma.

Heeft iemand een ander idee???
Lang bezig? Dan maak je toch een NAL object wat bij het aanloggen de autoexec.bat pushed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Anoniem: 26141 schreef op 18 May 2003 @ 16:15:
Dus wij zoeken bij novell, en kwamen uit bij dus de nieuwe SP2. Maar deze gaf weer problemen met ZEN works 2 die wij hier hebben draaien. Ook daar weer gekeken bij de Novell site, maar konden geen goede oplossing vinden.
Typisch, ik ben momenteel ook de SP2 van 4.83 aan het uitrollen (ter voorbereiding op ZEN 4) en heb nergens problemen mee, alleen moet je de zenpol32.dll die bij een "oudere client" staat gebruiken bij je uitrol anders komen je Userpolicies niet binnen (en werkt de DLU ook niet ;))

Over de nalntserv: Ik heb gemerkt dat 'ie het bij de uitrol heeft over nalsrvld.exe ipv nalntsrv.exe alstie die service installeert. Misschien dat het daar wat mee te maken heeft ? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jaymz op 18-05-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De eerste TID gaat niet op. Maar de tweede hebben we gekeken, maar hier in is het zo dat het op alle pc's dit moeten hebben. En dit is dus niet het geval. Alleen dus de win2k/xp pc's.

http://support.novell.com...archtid.cgi?/10056726.htm

Dit probleem hebben we ook de hele tijd met de NAL. En helemaal met SP2. Maar die upgrade van de .dll werkt nog niet echt want hij pakt dan de policies niet. En we kunnen nog niet upgraden naar zenworks 3 (maar gebeurt nog wel).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26141 op 20-05-2003 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Misschien een 'domme vraag': Als je inlogt als Administrator (/equal op het werkstation) en je start NalExpld.exe /i (vanuit public I guess) komtie dan met de melding dat NAL is geupdate en dat je moet rebooten (en werkt het dan wel na die reboot ?)

In ieder geval moet de 4.83 SP 2 Client gewoon met ZEN 2 kunnen werken, ik heb afgelopen paar dagen +/- 200 PC's lopen updaten en nog geen centje pijn. En zo bijzonder zwaar heb ik niet lopen wroeten om het aan de praat te krijgen: zeggen en schrijven 1 dll die ik heb vervangen 8)7

Naar ZEN 3 :?

Waarom niet 3.2 of meteen 4(.01) :?

Zowieso lopen in deze thread al twee problemen naast elkaar :P

[ Voor 9% gewijzigd door Jaymz op 20-05-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaymz schreef op 20 mei 2003 @ 19:50:
Misschien een 'domme vraag': Als je inlogt als Administrator (/equal op het werkstation) en je start NalExpld.exe /i (vanuit public I guess) komtie dan met de melding dat NAL is geupdate en dat je moet rebooten (en werkt het dan wel na die reboot ?)
Kijk en dat is juist het probleem. Hij gaat dan wel de NAL updaten maar dan weer van de verkeerde server. Want wat jij hier zegt proberen we de hele tijd al maar zonder enig succes.
In ieder geval moet de 4.83 SP 2 Client gewoon met ZEN 2 kunnen werken, ik heb afgelopen paar dagen +/- 200 PC's lopen updaten en nog geen centje pijn. En zo bijzonder zwaar heb ik niet lopen wroeten om het aan de praat te krijgen: zeggen en schrijven 1 dll die ik heb vervangen 8)7
We krijgen het ook wel aan de praat maar hij blijft dan zeuren over dat hij dan de NAL niet kan update ivm met de ZEN. En we hebben al de juiste .dll al vervangen met de goede versie. Wij krijgen dan de hele tijd meldingen van de NAL dat hij niet kan communiceren met de ZEN om hem up te daten.
Naar ZEN 3 :?

Waarom niet 3.2 of meteen 4(.01) :?

Zowieso lopen in deze thread al twee problemen naast elkaar :P
Ik bedoel dan ook de ZEN uit 3.xx serie. Waarschijnlijk wordt dit ook versie 3.2. 8)7
Zen 4 is voor ons nog geen oplossing. Het is nog te nieuw voor ons. Het moet zich eerst altijd bewijzen dat hij goed en stabiel is. Maar helaas loop je dan wel achter de feiten aan maar het is niet anders en ik kan er geen invloed op uit oefenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Anoniem: 26141 schreef op 20 May 2003 @ 23:36:
[...]

Kijk en dat is juist het probleem. Hij gaat dan wel de NAL updaten maar dan weer van de verkeerde server. Want wat jij hier zegt proberen we de hele tijd al maar zonder enig succes.
In dit geval gaat het me niet om de server waar 'ie het vandaan haalt, maar of je ZEN icm 4.82 SP2 aan de praat kan krijgen, NAL haalt als het goed is namelijk de juiste dll's op als er verkeerde tussen staan.

Als je dat lukt kun je middels een snappshot erachter komen welke dll je nodig hebt ;)
We krijgen het ook wel aan de praat maar hij blijft dan zeuren over dat hij dan de NAL niet kan update ivm met de ZEN. En we hebben al de juiste .dll al vervangen met de goede versie. Wij krijgen dan de hele tijd meldingen van de NAL dat hij niet kan communiceren met de ZEN om hem up te daten.
Heb je exacte foutmeldingen, screenshots en eventuele terzake doende omstandigheden (wat je exact hebt gedaan) eventueel in een aparte thread voor het overzicht (SA, NT of PNS), hier kan je teveel mee namelijk 8)7

In ieder geval heb je twee aparte problemen (Client 4.83 SP2/ ZEN2 + Verkeerde server) die elkaar een beetje in de weg lijken te zitten heb ik zo het idee :)
Ik bedoel dan ook de ZEN uit 3.xx serie. Waarschijnlijk wordt dit ook versie 3.2. 8)7
Zen 4 is voor ons nog geen oplossing. Het is nog te nieuw voor ons. Het moet zich eerst altijd bewijzen dat hij goed en stabiel is. Maar helaas loop je dan wel achter de feiten aan maar het is niet anders en ik kan er geen invloed op uit oefenen. ;)
Als ik het goed heb begrepen is ZEN 3.2 al uit de support (of ging dat niet al te lang duren)

Sowieso hoop ik dan niet dat je binnenkort naar XP wilt overstappen, pas ZEN 4 (SP1 is overigens al uit) ondersteunt dat goed namelijk, en ik vermoed dat clientupdsates ook steeds vaker 'van ZEN4 uitgaan ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymz op 21-05-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaymz schreef op 20 mei 2003 @ 23:44:
[...]
In dit geval gaat het me niet om de server waar 'ie het vandaan haalt, maar of je ZEN icm 4.82 SP2 aan de praat kan krijgen, NAL haalt als het goed is namelijk de juiste dll's op als er verkeerde tussen staan.

Als je dat lukt kun je middels een snappshot erachter komen welke dll je nodig hebt ;)
Klopt want we krijgen die dan ook niet aan de praat. Maar het voordeel van SP2 is wel dat dan het pakken van de verkeerde server wel opgelost is. Vandaar zijn we ook mee aan het stoeien.
We hebben 5 verschillende .dll gebruikt :( maar de ene keer krijg je meer foutmeldingen dan de andere.
[...]
Heb je exacte foutmeldingen, screenshots en eventuele terzake doende omstandigheden (wat je exact hebt gedaan) eventueel in een aparte thread voor het overzicht (SA, NT of PNS), hier kan je teveel mee namelijk 8)7

In ieder geval heb je twee aparte problemen (Client 4.83 SP2/ ZEN2 + Verkeerde server) die elkaar een beetje in de weg lijken te zitten heb ik zo het idee :)
Dit lijken nu inderdaad als ik het ook zo lees op 2 apparte problemen maar het is zo dat als we sp2 aan de praat krijgen het probleem met de de verkeerde server pakken wel opgelost is. Het stond in de change list van sp2 dat dit opgelost was en dat is wel zo, maar hij pakt nog steeds geen goeide instellingen.
Ik zal even kijken of ik de andere TID's kan vinden waar DAT probleem weer in staat.
[...]
Als ik het goed heb begrepen is ZEN 3.2 al uit de support (of ging dat niet al te lang duren)

Sowieso hoop ik dan niet dat je binnenkort naar XP wilt overstappen, pas ZEN 4 (SP1 is overigens al uit) ondersteunt dat goed namelijk, en ik vermoed dat clientupdsates ook steeds vaker 'van ZEN4 uitgaan ;))
Kijk....zo goed ben ik dan ook weer niet van op de hoogte. Ik zal het tegen mijn collega zeggen dat het dan beter is om een keer naar ZEN 4 te gaan.
En we hebben hier al 10 XP pc's dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 12:58
misschien server zo druk bezig :)
get nearest server gedoe enzo

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Anoniem: 26141 schreef op 21 May 2003 @ 09:03:
Kijk....zo goed ben ik dan ook weer niet van op de hoogte. Ik zal het tegen mijn collega zeggen dat het dan beter is om een keer naar ZEN 4 te gaan.
En we hebben hier al 10 XP pc's dus
Een ander voordeel is dat je ZEN 4 volledig naast ZEN2 kan draaien. Als je 4 installeert op de server blijven de clients gewoon gebruik maken van 2 aangezien ZEN 4 gebruik maakt van nieuwe policyobjecten, pas als je de clients upgrade met de ZEN4 Agent 'zien' ze ZEN4 wat inhoud dat je per PC/ Afdeling kunt upgraden.

Of dat met 3.2 ook zo is durf ik niet te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als we er aan toe zijn zal ik zeker even mijn zegje doen om te zeggen dat we dan beter naar ZEN 4 kunnen toe gaan.

Kan zo helaas de TID's niet meer vinden. Baal ik best van. :( :(
Als je de hele tijd gaat zoeken begin ik een beetje dubbel te zien met al die foutmeldingen. 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 26141 op 21-05-2003 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter93
  • Niet online
Jaymz schreef op 21 May 2003 @ 09:09:
[...]
Een ander voordeel is dat je ZEN 4 volledig naast ZEN2 kan draaien. Als je 4 installeert op de server blijven de clients gewoon gebruik maken van 2 aangezien ZEN 4 gebruik maakt van nieuwe policyobjecten, pas als je de clients upgrade met de ZEN4 Agent 'zien' ze ZEN4 wat inhoud dat je per PC/ Afdeling kunt upgraden.

Of dat met 3.2 ook zo is durf ik niet te zeggen :)
Ik heb sinds vandaag een andere mening. Zo gauw het zfd4 schema is geinstalleerd pakt de workstation-manager (4.83 sp1) geen zen2 policies meer. De zfd4 policies werkten meteen, ook zonder de agent (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wouter93 schreef op 21 May 2003 @ 17:35:
[...]

Ik heb sinds vandaag een andere mening. Zo gauw het zfd4 schema is geinstalleerd pakt de workstation-manager (4.83 sp1) geen zen2 policies meer. De zfd4 policies werkten meteen, ook zonder de agent (gelukkig).
Kijk en dat hebben wij dus ook maar dan met SP2 van de cleint. Hij zegt dan wel dat hij de goede server kan vinden maar niet de policies van de ZEN. Probeer je op een icootje te klikken in de NAL dan krijg je een foutmelden dat hij de applicatie niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter93
  • Niet online
De nal van 4.83sp2 is geschikt voor zfd3.2 sp2. En geen eerdere versies, ik had bij Zen 3.2 zonder sp's hetzelfde probleem als jij beschrijft. Ik zou een stapje teruggaan naar sp1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus jij zegt nu dat wij SP2 nu helemaal niet aan de praat kunnen krijgen???? :?
We draaien dus nu met SP1. Maar dit werkt gewoon niet lekker met de server.

Als dat zo is kunnen we beter stoppen met het testen van SP2 en beter gaan kijken hoe we SP1 weer beter kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

:?

Ik heb zojuist op een teststomgeving waar ZEN 4 is geinstalleerd op de server (waar ZEN 2 eerder al draaide) een machine met 4.80 (die prima werkt onder ZEN2) voorzien van 4.83 SP2 en alles van ZEN 2 werkt nog prima; Policies komen gewoon nog binnnen (de ZEN 2 Policies dus ;)), applicaties start 'ie gewoon op, distribueerd 'ie prima en noem maar op.

Pas als ik de ZfD4Agent installeer komen de ZEN4 policies om de hoek kijken en blijft verder alles naar wens werken.

Daarnaast draaien er al een flink aantal PC's met de 4.83 SP2 Client icm ZEN 2 in onze productieomgeving, ook zonder problemen... :)

ps. Wij gebruiken al geruime tijd NAL 3.0 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jaymz op 22-05-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hee, daar zeg je me wat. Ik zal eens kijken voor een NAL versie wij draaien. Daar kan het mischien ook aan liggen. Want met SP2 ligt het gewoon aan de policies van de ZEN die dan niet goed worden doorgevoerd.

Nalntsrv.exe = 3.2.0.0 ---> Deze loopt ook telkens vast bij opstarten. (met SP1 en SP2)
Naldesk.exe = 3.1
Nalwin.exe = 3.1

Dit zijn dus de versie die wij nu geinstalleerd hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 26141 op 22-05-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Bij het opvragen van de properties (bij More) van de Nal Explorer (naldesk ;)) hebben wij het volgende:

Version: 3.0 (20000216)

NALNTSRV.EXE 2003.3.28.0
ZENAPPWS.DLL 2000.2.16.0
NalExpEx.dll 99.8.13.0
NalExp32.dll 2000.2.16.0
Naldesk.exe 2000.2.16.0
NalExpRs.dll 99.6.30
ZENAPPS32.DLL 200.3.20

Nalntsrv heeft het over 3.2.2 (20030328) (en die komt gewoon van de 4.83 SP2 installatie vandaan) waar je die andere versies vandaan heb I don't know :P

Doe eens "nalsrvld.exe install start", bied dat soelaas :?

[ Voor 16% gewijzigd door Jaymz op 22-05-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaymz schreef op 22 May 2003 @ 17:12:
Nalntsrv heeft het over 3.2.2 (20030328) waar je die andere versies vandaan heb I don't know :P
Die heb ik gewoon opgezocht met search op "NAL". En toen kreeg ik deze bestanden. :P

Hier nog ff de onze.
Version 3.1 (20001113)

Nalntsrv.exe=2001.6.29.0
Zenappws.dll=2000.7.21.0
Nalexpex.dll=2000.4.10.0
Nalexp32.dll=2000.11.13.0
Naldesk.exe=2000.11.13.0
Nalwin32.exe=2000.11.13.0
Nalexprs.dll=2000.6.30.0
Zenapp32.dll=2000.11.16.0

Zit dus wel verschil tussen die 2. Zou hier ook de fout in kunnen liggen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaymz schreef op 22 May 2003 @ 17:12:
Doe eens "nalsrvld.exe install start", bied dat soelaas :?
Bedoel je dit bij uitvoeren?????
Zal ik eens proberen.

Sorry ik snap dit ff niet....het is dus niet bij uitvoeren :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 26141 op 22-05-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Als het goed is (zover als ik heb kunnen constateren) wordt de nalservice bij 4.83 geinstalleerd door nalsrvld.exe; Ik zie een dosschermpje voorbijkomen die c:\winnt\system32\nalsrvld.exe heet en die zie ik nalntsrv updaten en installeren :)

Die zou tevens in de NAL subdirectory moeten staan bij je clientinstall (met de datum 28-03-2003 :P)

Bij mij doettie het iig wel vanuit Run (/Uitvoeren) :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jharting/nalntsrvld.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Jaymz op 22-05-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt. Dit doet hij ook wel maar dan houd het hier ook echt mee op.
Kijk ik bij de logboeken dan staat daar weer de foutmelding. Kan de bron natntserver niet vinden. c:\winnt\system32\nalntsrv.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Heb je wel een nalntsrv.exe op je systeem staan ? :)

Probeer het hier eens mee ?

Overigens komen de meeste overige NAL-dll's niet met de client mee zie ik net ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Jaymz op 22-05-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaymz schreef op 22 May 2003 @ 17:48:
Heb je wel een nalntsrv.exe op je systeem staan ? :)

Probeer het hier eens mee ?

Overigens komen de meeste overige NAL-dll's niet met de client mee zie ik net ;)
Nou ik heb het uitgeprobeerd. Jou bestandje doet het wel maar als ik dan onze eigen bestandje doe, gebeurt er gewoon niks.
Maar bij scherm zie ik dat hij naar een update zoekt. Dat doet hij bij mij niet.
Ik krijg alleen maar te zien van NATNTSRV version.......dus niet wat er boven staat met service started enzo.
En ja..... >:) er staat wel nalntsrv op hoor. :9

Na gewoon in de commant promt nalsrvld.exe in te tikken gebeurt er helemaal niks.

Maar wat kan ik nou het beste doen. Gewoon SP1 blijven draaien en kijken of daar nog iets uit halen is waardoor we niet meer krijgen dat hij de verkeerde server pakt....of moeten we toch gaan kijken naar SP2 en deze aan de gang zien te krijgen met onze huidige ZEN.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 26141 op 23-05-2003 09:13 . Reden: Wordt soms een beetje gek van dit gedoe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Persoonlijk zit ik graag op de laatste client die verkrijgbaar is als ik upgrade (hoewel we al een jaar of wat op 4.80 zitten), mede door dit probleem heb ikzelf bewust gewacht to SP2 uitwas (terwijl ik net was begonnen met SP1 :P)

Maargoed, de keus zul je denk ik zelf moeten maken. Het heeft weinig zin om weken bezig te zijn met het aan de praat krijgen van SP2 en er uiteindelijk achterkomen dat het je niet gaat lukken (Andersom geldt dat net zo overigens) hoewel ikzelf het idee heb dat SP2 wel aan de praat te krijgen moet zijn (aangezien het mezelf gelukt is :P)

Ikzelf heb nu in ieder geval sterk het vermoeden dat het met NAL te maken heeft, of je hebt somehow een verkeerde SP2 install ofzo. Heb je de install zelf gemaakt (door de SP2 bestanden over de 4.83 te kopieren, of heb je de overlay gedownload ?

nalsrvld.exe staat dus niet lokaal, staattie wel in je installdirectory van de client (daar heb ik bovenstaande bestanden namelijk vandaan ;)), en geef je tijdens de install aan dat je de Novell Application Launcher Service wil installeren ? :)

Overigens moet je de SP2 install niet zomaar via acu.exe doen. Als je dat doet (en je draait SP1) al zal 'ie namelijk alleen maar SP2 eroverheen zetten, daar heb ik (herinner ik me nu pas :P) ook gezeik mee gehad. (wat je kan doen is de client verwijderen en direct 4.83 SP2 installeren middels onderstaande procedure, hoewel je dan wel de lokatie van unattend.txt ff aan moet passen en de boel ff lokaal of op CD zetten :P)

Wat ik heb gedaan:

Via [installdir]\Admin\ncimain.exe een unattend.txt gemaakt waarin ik eveneens de Setup Major/Minor internal version heb verhoogt (daardoor ziet de install dattie geupgrade moet worden ipv alleen het SP, zie verder de help via '?') en al m'n clientinstellingen (hoewel ZEN dat ook uitrolt) uit m'n Registry getrokken (File, import registry) . In de acu.ini heb ik bij [Unattendfile] Use=Yes gezet en bij File= de lokatie van unattend.txt opgegeven (en ik heb [installdir]\REDIR\zenpol32.dll dus vervangen door de versie van 22-02-2002 ;))

ps. Je moet er zelf even mee expirimenteren, maar bij ons moet ik Remote Management niet installeren (Want hij installeert de versie van 3.2 en daar kan Zen2 niet mee overweg) maar deze (alstie nog niet geinstalleerd is) via \public\zenworks\ntstacfg.exe doen.

De upgrade doe ik quite simpel: Een applicatieobject gebakken die acu.exe uitvoert en heb ik (als ik de PC's langsga) force run aan mezelf gehangen. Aangezien ik de reboot ook via de unattend regel hoef ik alleen maar aan te loggen en als ik alles gehad heb de PC's uit te zetten 8-)

Verder heeft het werken via Major/Minor internal version het voordeel dat als je de acu loopt op een machine waar je um al hebt gelopen de acu zelf ziet dattie niks hoeft te doen (en dus ook niks doet) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymz op 23-05-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat een verhaal zeg.
Maar goed...ik denk dat ik er vandaag niet meer aan toekom om dit uit te proberen.
Dus dan wordt dat zowieso volgende week. Om nog even terug te komen op hoe wij SP2 hebben geinstalleerd. We hebben de oude eerst verwijderd en daarna dus een schoone install gedaan. En al zeker niet via de acu.exe.

Het kan ook nog zo zijn dat wij dan niet de remote managment moeten installeren maar dit ook via de server moeten doen.
Maar dit moet nog maar ff uitwijzen of het volgende week dan wel werkt.
We hebben wel remote managment 3.2 zag ik net staan. Voor hetzelfde geld is het zo dat hier alles aan ligt.... :( Maar dat zien we dan wel weer.
Alvast bedankt voor die goede informatie....je hebt me zeker een eind op weg gehoplen.

Volgende week weten we meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

NOS > PNS

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Anoniem: 26141 schreef op 23 May 2003 @ 12:32:

We hebben wel remote managment 3.2 zag ik net staan. Voor hetzelfde geld is het zo dat hier alles aan ligt.... :( Maar dat zien we dan wel weer.)
I guess not; wij hebben ook een zooitje PC's die per ongeluk RC 3.2 draaien. Het enige dat daar niet werkt is Remote Controll ;)

Evt. wil ik wel alle NAL-zut ff opsnorrren die wij hebben draaien ('t is toch redelijk public :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je dat zou willen zou het ons misschien toch nog wat meer helpen. Want dan kunnen we vergelijken en kijken of het misschien toch aan iets anders ligt of juist weer niet.
Maar vandaag gaan we kijken wat het verschil is met de verschillende versie's en waar het nou precies fout gaat.
Pagina: 1