Ik heb een probleem met mijn mysq server op mijn slackware 9.0 bak. Vandaag wou ik mysql upgraden naar versie 4.0.12. Dus ik de .tgz gedownload en geinstaleerd.
Maar toen kreeg ik het niet meer goed aan de praat. Na een hoop gezoek en gepruts doet ie het weer.
Maar er is nog wel een probleem met connecten.
Als ik met root mysql (client) opstart is er niets aan de hand:
Het gekke is dat ik met die user wel kan connecten dmv:
mysql -h 127.0.0.1
Het lijkt me dus te liggen aan de socket /var/run/mysql/mysql.sock. De persission daarvan is in handen van de user mysql en de mode is 777. Dat lijkt me goed.
In mijn zoek acties hier op GoT en op google kwam ik wel een paar keer soortgelijke problemen tegen, maar niets wat mij kon helpen
Ik hoop dat hier iemand me wel verder kan helpen.
Maar toen kreeg ik het niet meer goed aan de praat. Na een hoop gezoek en gepruts doet ie het weer.
Maar er is nog wel een probleem met connecten.
Als ik met root mysql (client) opstart is er niets aan de hand:
code:
Maar als ik hetzelfde probeer met een andere user:1
2
3
4
5
6
7
| root@bachus:/var/lib/mysql# mysql Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g. Your MySQL connection id is 2 to server version: 4.0.12 Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer. mysql> |
code:
1
2
3
| diederik@bachus:~$ mysql ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysql/mysql.sock' (13) |
Het gekke is dat ik met die user wel kan connecten dmv:
mysql -h 127.0.0.1
Het lijkt me dus te liggen aan de socket /var/run/mysql/mysql.sock. De persission daarvan is in handen van de user mysql en de mode is 777. Dat lijkt me goed.
In mijn zoek acties hier op GoT en op google kwam ik wel een paar keer soortgelijke problemen tegen, maar niets wat mij kon helpen
...