Wav to Cue

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:05
Ik heb net de search doorgespit en ik vind een hele hoop topics behalve over het probleem wat ik nu heb.

Ik wil een cue file maken van een reeks wav-bestanden.
(Dus losse audio-tracks).
Deze bestanden zijn bij elkaar opgeteld gelijk aan de grootte van een CDR.

Nou kan ik wel helemaal moeilijk gaan zitten doen en in notepad een cue-file gaan schrijven, maar dat is gewoon irritant. Want dan moet ik ieder wav-bestand openen, de lengte noteren. Die optellen bij de vorige track en dat in de .txt zetten.
Volgens mij is dat nog onnauwkeurig ook.

Is er geen makkelijkere manier om van een reeks losse MP3's of WAV's een cue te maken :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Je converteerd niet een wav of setje wav's naar een queu file, een que file is alleen een stukje text waar in opgegeven staat wat waar op de cd moet komen, de [meestal] bijgesloten BIN file bevat de ruwe data.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
de meeste brandprogramma's kunnen dit toch gewoon voor je doen? :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Even je brandprogramma starten (Nero waarschijnlijk) , nieuwe Audio CD kiezen, je .wav files naar je CD-venstertje slepen, en druk op het brand-knopje...

voìla... nix Cue files...

• ScuL
Nou als ik in Nero de .wav's toevoeg aan een lege CD-indeling. Dan kan ik wel een info file opslaan over hoe de CD eruit moet zien zodat ik dat de volgende keer weer kan gebruiken.
Maar hij exporteert mooi geen .cue.

Ik weet wel wat een cue file is. Probleem is alleen dat iemand al over de volledige CD beschikt (in 1 track) en aan mij vraagt een cue file te maken. Nu heb ik de nummers al los, en ik ga niet nog eens die hele mix af draaien om opnieuw cuepunten te maken.
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 16:35:
voìla... nix Cue files...
Ik moet JUIST de cue hebben :)

[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 13-05-2003 16:37 ]

Verwijderd

ow... hij moetin stukkies :P

hehe; ik pak meestal in één keer de hele .wav in Samplitude Studio (of een andere wave editor), hak de boel in stukken, en brandt vervolgens de CD :P

[edit]

btw; als jij de nummers al los hebt, dan kun je daar toch gewoon een audio-CD van branden :? Ik zie de toegevoegde waarde van een .CUE file niet helemaal vrees ik...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 16:49 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Nero maakt idd geen cue files, ik weet het niet zeker maat volgens mij is dat CDRWIN.
Je moet geloof ik een image maken en dan zit de cue er wel bij. Maar dat kan ik hier niet testen.

Senile! Senile Oekaki

• ScuL
volgens mij begrijp je het punt niet helemaal.. :)

ik heb een mix van mezelf opgenomen, dit was 1 geheel. 100 nog wat MB aan MP3.
deze heeft iemand anders op internet gedownload van me.

hij wil graag deze MP3 op een CD burnen als losse tracks.

nu heb ik op mijn pc hier de mix zowel in losse tracks als in één geheel staan (zowel .WAV als .MP3). ik wil van die losse tracks dus een cue file genereren, zodat ik die naar hem kan sturen! :D

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 06:54

arnova

weet veel, maar niet alles

Kan volgens mij met Exact Audio Copy...

ESP PV-Boiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler

• ScuL
Ik heb het geprobeerd en het is wel enigszins gelukt. Maar niet echt zoals ik wilde.

Ten eerste zet EAC de files niet in de goede volgorde.. maar dat is te verhelpen met wat sleepwerk.

Ten tweede worden de goede tijden niet meegenomen als je de cue saved maar staat alles op 00:00:00.

Ik heb het dus maar met EAC gedaan en de tijden overgenomen die overigens wél correct in het venster stonden.

Pagina: 1