Toon posts:

DVD+ wél op Speler, niet op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een hoeveelheid opnamen gemaakt op een philips dvd+rw stand alone recorder. Deze zijn wel op een losse speler af te spelen, maar op de PC lukt het niet. (die andere DVD's wél gewoon afspeelt)
Iemand een iedee?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 23:20

momania

iPhone 30! Bam!

En over wat voor DVD speler hebben we het dan die in je PC zit?
Kan best zijn dat dat een oude is die geen +RW ondersteund.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Kun je wel de data zien op de DVD-RW of kan hij niet initialiseren?

Indien het laatste: DVD-RW wordt niet ondersteund door je hardware.

Indien wel: PowerDVD of dergelijke gebruiken om af te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD (in de PC) is een philips 1jr oud type moet ik nazoeken. Ik kan wel zien welke bestanden erop staan, maar hij speelt ze niet af. Als ik zo'n DVD erin stop probeert hij het wel, maar het lukt niet. Zou het dan aan de afspeelsoftware liggen (WinDVD)? PowerDVD is dat freeware? (ga wel ff zoeken)
Bedankt.

Greetz

Ton

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:18
Lijkt mij sterk dat het een software-probleem is... ben ik nog niet tegengekomen. En jouw philips (mits het niet een antiek type is) moet in principe de DVD+R(W) standaard wel aankunnen... Philips is immers een van de drijvende krachten achter de +R(W) standaard! Misschien dat de speler niet helemaal lekker meer is? Ik heb ook een (oudere) Aopen DVD-speler in mijn PC die soms mijn +R(W)tjes niet kan lezen, terwijl ze in mijn laptop, standalone, whereever, wel werken.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Als ik Intel Application Accelerator geinstalleerd heb, kan ik sommige DVD's niet afspelen, waaronder LOTR extended. Verder kan ik dacht ik met een oude versie van PowerDVD XP ook geen LOTR afspelen, maar wel met iets nieuwe build. Dus het zou daaraan kunnen liggen. Misschien een regio probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyb op 13-05-2003 16:35 ]

Verwijderd

Ik kan wel zien welke bestanden erop staan, maar hij speelt ze niet af.
Software / Windows probleem.

Nee, PowerDVD is net als WinDVD ©...

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Verwijderd

Topicstarter
Aparaatbeheer meldt dat mijn DVD een ATAPI STAR2000 is.

Powerdvd geïnstalleerd. Deze meldde iets als "both E: and F: (is mijn CD brander) put into xxx Mode. Nu ziet-ie zelfs geen DVD meer in de drive.....

Verwijderd

WinASPI is wel in orde?
DMA staat ingeschakeld voor de drive?

Verwijderd

Topicstarter
@euss
Ik dacht al dat ik iets over DMA (wat ik xxx noemde) zag staan. Waar kan ik dat wijzigen?
Overigens chrasht mijn W98SE van tijd tot tijd na een melding over winaspi of himem. Ik heb wel alle updates voor W98. En dan draai ik er maar weer een ghost overheen.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
force aspi ff downloaden en installeren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Ah, Win98, ik zit al helemaal in WinXP te denken ;)

Configuratie - Hardware - de drive selecteren - Eigenschappen en dan DMA aanvinken.
(of de diagnostic van PowerDVD: bijv. C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\CLDMA.exe)

Voor Win98 zul je dan wel moeten rebooten.

ASPI/ForceASPI heb je voor Win9x (dus ook Win98SE) niet nodig.

Is de drive wel regiovrij ? Is er een regio ingesteld in PowerDVD?
Probeer anders DVD-Genie voor (oa regio)instellingen te wijzigen van PowerDVD

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee over regiovrij van de drive. Maar de opnamen heb ik zelf gemaakt (met een camera) op een Philips DVR+ RW 1 dan zit daar toch geen regio aan. Dacht dat regio's voor stand-alone afspelers en films waren. (heb me op de PC niet eerder in DVD verdiept. Overigens zijn de schijfjes wél op een gewone speler af te spelen en die is ook niet regiovrij.

Verwijderd

Topicstarter
Drive staat in DMA. Het gekke is dat voordat ik PowerDVD installeerde met verkenner wel de inhoud kon zien, daarna niet meer. Ook niet als ik DMA uitzet. Wat betekent eigenlijk "verbinding verbreken" bij eigenschappen.

Verwijderd

Overigens zijn de schijfjes wél op een gewone speler af te spelen en die is ook niet regiovrij.
[...]Drive staat in DMA. Het gekke is dat voordat ik PowerDVD installeerde met verkenner wel de inhoud kon zien, daarna niet meer. Ook niet als ik DMA uitzet. Wat betekent eigenlijk "verbinding verbreken" bij eigenschappen.
Ik vermoed dat een recorder voor regio 2, de schijfjes ook opneemt in regio 2 en de schijfjes dus gelockt staan voor jouw regio. Nogmaals ik vermoed dat dat zo werkt bij standalone DVD-recorders.

DMA of niet, eigenlijk zou hij het gewoon moeten weergeven die inhoud, zelfs bij een verkeerde regio (alleen afspelen zou dan problemen kunnen geven).

Verbinding Verbreken houdt in dat hij aan Windows mag doorgeven dat er een schijf gewisseld wordt.

Ik begin steeds meer te vermoeden dat de drive hardware problemen heeft (hetzij een DVD+RW schijfje terwijl de drive alleen DVD-RW aankan, danwel een drive die kapot is). Test het schijfje eens in een andere PC (als het even kan ook de DVD-ROM drive in die PC zodat je kan uitsluiten of het aan de drive danwel aan de software/OS ligt).

Verwijderd

Topicstarter
De DVD's heb ik al in diverse PC's geprobeerd, en niet één die ze kan weergeven. En dat ik nu ook de inhoud niet meer kan lezen....(geen toegang tot E:\ apparaat is niet klaar
Gewone speelfilms afspelen lukt wél. Mijn andere PC kan nog wel de inhoud zien...

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels van een kennis vernomen dat hij op zijn systeem (weet niet watvoor) met winDVD kan afspelen. Moet dus toch ergens bij mij zitten. Ben bang dat de speler inderdaad geen DVD+RW kan spelen, maar toch raar dat ik in het begin wel de bestanden kon zien.
Pagina: 1