• Taco T.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11-2021
Volgens de meest pessimistische schattingen zijn de makkelijk bereikbare oliebronnen over 12 jaar uitgeput...

Wat gaan we daaraan doen? Ik geloof nooit dat alle auto's / vliegtuigen dan al op waterstof o.i.d. lopen.

Als we onze olie van MOEILIJK bereikbare bronnen moeten gaan halen, kunnen we nog wat gaan beleven qua benzineprijzen |:(

Be careful what you wish for.. you just might get it.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Lekker op de fiets :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Heb gehoord dat we nog voor zeker 40 jaar benzine hebben. En tot nu toe wordt er steeds meer olie ontdenkt danwel mogelijk om te winnen.

De afgelopen 20 jaar is onze olievoorraad alleen maar gegroeid. En daar lijtk voorlopig ggeen of weinig verandering in te komen. Bovendie zit er ook nog veel olie in sommige gebieden in zand of zoiets.

In ieder geval hebben we nog jaren te gaan voordat die troep opraakt. De TV documentaire voorzag in ieder geval geen problemen. :Z

Verwijderd

12 jaar? dacht het niet.

misschiend at over 12 jaar alles oliebronnen op de wereld ontdekt en aangeboord zijn?

volgens mij is apoc2 zijn raming van 40 jaar beter.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Laten we het hopen dat het over 12 jaar op is...
Denk het overigens niet, dacht inderdaad ook dat we nog wel voor 40 jaar genoeg hadden, maar hoe sneller hoe beter. We hebben namelijk al genoeg andere technieken die ook dat werk doen alleen schoner.. MAar dat wordt tegengehouden door de machtige oliemaatschappijen. Als die geen ollie meer hebben is hun macht weg en kunnen die schonere technieken doorbreken.
Dus laten we hopen dat het over 12 jaar op is. :)

Verwijderd

MOOI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oprotten met die vieze stink K*T auto's!

Binnenstad Voor De Fietsers,

Auto's DRAUS!!!!!!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik hoor dat verhaal al vanaf 1975 en volgens die ramingen zou de olie NU op zijn, ik denk dat er veel meer is dan al die oliejongens ons willen doen geloven, houdt de prijs lekker hoog :(

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Het is gewoon heel simpel. Er zijn veel oliebronnen waarvan we weten dat ze bestaan, zoals op de bodem van de noordzee etc.
Zodra de olievoorraden in het Oosten op beginnen te raken stijgt de prijs, en wordt het rendabel om olie van andere plekken weg te helen. Er zijn dus nog wel heel veel reserves.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Volgens de meest pessimistische schattingen zijn de makkelijk bereikbare oliebronnen over 12 jaar uitgeput.
Deze schattingen houden er dan ook geen rekening mee dat er nog steeds veel olie word gevonden. Er is nog best veel olie alleen word het wel steeds duurder om uit de grond te halen.

Virgol

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Noorderlicht ging deze week over het winnen van gassen uit biomassa. Men kweekt bossen die in een centrale vergast worden tot CO en H2. Van deze twee stoffen kan benzine gemaakt worden. Het fijne is dat bij verbranding alleen CO2 en H2O vrij komt, en evenveel als tijdens de groei van de bomen is opgenomen. Netto dus geen extra CO2. In Zweden staat al een reactor die een dorp totaal van stroom voorziet. Sterker nog, 20% van de energie in Zweden komt uit biomassa!

Dit is volgens wetenschappers een schone bron van energie!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Naarmate er minder olie is gaat de prijs omhoog. De laatste paar liters worden dus onbetaalbaar ;)

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Ik weet niet meer wat ik moet geloven met al die schattingen, al zou ik het graag snel afgelopen zien zijn om dan de macht van de oliemaatschappijen gebroken te zien worden.
Olie bepaalt nl. een groot deel van de wereldeconomie.
Voorbeeld: Saddam Hoessein wil om de VS maar weer eens te kutten zijn olie af gaan handelen in euro's. Dat betekent botweg dat euro's meer waard worden t.o.v. dollars (en meteen dat mijn nieuwe HD uit Amerika een hoop goedkoper wordt :9).

Maar in principe gaat het me erom *dat* het een keer op raakt. Dan *moeten* we namelijk wel overstappen op milieuvriendelijkere alternatieven.

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Infinithlon: Maar in principe gaat het me erom *dat* het een keer op raakt. Dan *moeten* we namelijk wel overstappen op milieuvriendelijkere alternatieven.

Alternatief is geen synoniem of garantie voor milieuvriendelijk...

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
geef mij even een seintje dan verkoop ik de auto nog ffkes aan een niet wetende sukkel :)

van mij mag het morgen al gebeuren eerlijk gezegd.

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04-2025

TheEagle

Master (of my own) universe

Leuk he dat die olie opraakt. Kun je mooi schone brandstof gaan gebruikten. Hebben jullie de film Mad Max ooit eens gekeken. Je moet er goed aan denken dat zoiets echt kan gebeuren.

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

• Infinithlon
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Op vrijdag 24 november 2000 04:58 schreef Arien het volgende:
Infinithlon: Maar in principe gaat het me erom *dat* het een keer op raakt. Dan *moeten* we namelijk wel overstappen op milieuvriendelijkere alternatieven.

Alternatief is geen synoniem of garantie voor milieuvriendelijk...
Nee daarom plak ik er het woordje milieuvriendelijk aan vast, om duidelijk te maken dat ik niet alle alternatieven bedoel

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Infinithlon: Nee daarom plak ik er het woordje milieuvriendelijk aan vast, om duidelijk te maken dat ik niet alle alternatieven bedoel

Er zijn nl kuddes mensen die alternatief vertalen als beter, mooier, leuker. En bijvoorbeeld bruinkool is ook een alternatief. >:)

Verwijderd

Ach, ik zou me niet zo druk maken over het opraken van de olie voorraden.

Het verleden heeft bewezen dat mensen zeer cretaief worden als het echt moet.

Die documantaire van Noorderlicht (ik kijk noot NL-3, maar dit was erg leuk) gaf al aan dat tijdens WO-2 er vernuftige apparaten zijn uitgevonden. Denk maar aan auto's met die enorme ingebouwde 'kolenkits'.

Daarnaast nog biomassa, zoals is aangegeven.
Diesel kunnen ze er niet mee maken, maar wel gas, lekker schoon enzo!
Opties en mogelijkheden genoeg dus!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Er is eigenlijk maar 1 antwoord: Kernfusie. Ik snap werkelijk niet waarom er geen honderden miljoenen in onderzoek naar kernfusie gestopt worden...

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

een antwoord!?
wat dacht je van alcohol? dat is toch een prachtige brandstof

Verwijderd

Ben het helemaal met Lord Daemon eens. Ik heb gehoord dt ze over 30 jaar de eerste commerciële kernfusiecentrales verwachten.

De vraag is alleen of dit op tijd komt.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:24
Wat gaan we daaraan doen? Ik geloof nooit dat alle auto's / vliegtuigen dan al op waterstof o.i.d. lopen.
Hehehe.
Hier wordt weer eens de vergissing gemaakt dat men denkt dat als motoren op waterstof lopen dat dan de energieproblemen de wereld uit zijn.

Dit is uiteraard niet het geval: waterstof moet geproduceerd worden en dat kost meer energie dan het bij verbranding in een motor oplevert.
Pagina: 1