Be careful what you wish for.. you just might get it.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
De afgelopen 20 jaar is onze olievoorraad alleen maar gegroeid. En daar lijtk voorlopig ggeen of weinig verandering in te komen. Bovendie zit er ook nog veel olie in sommige gebieden in zand of zoiets.
In ieder geval hebben we nog jaren te gaan voordat die troep opraakt. De TV documentaire voorzag in ieder geval geen problemen.
Verwijderd
misschiend at over 12 jaar alles oliebronnen op de wereld ontdekt en aangeboord zijn?
volgens mij is apoc2 zijn raming van 40 jaar beter.
Denk het overigens niet, dacht inderdaad ook dat we nog wel voor 40 jaar genoeg hadden, maar hoe sneller hoe beter. We hebben namelijk al genoeg andere technieken die ook dat werk doen alleen schoner.. MAar dat wordt tegengehouden door de machtige oliemaatschappijen. Als die geen ollie meer hebben is hun macht weg en kunnen die schonere technieken doorbreken.
Dus laten we hopen dat het over 12 jaar op is.
Verwijderd
Oprotten met die vieze stink K*T auto's!
Binnenstad Voor De Fietsers,
Auto's DRAUS!!!!!!
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
Zodra de olievoorraden in het Oosten op beginnen te raken stijgt de prijs, en wordt het rendabel om olie van andere plekken weg te helen. Er zijn dus nog wel heel veel reserves.
Deze schattingen houden er dan ook geen rekening mee dat er nog steeds veel olie word gevonden. Er is nog best veel olie alleen word het wel steeds duurder om uit de grond te halen.Volgens de meest pessimistische schattingen zijn de makkelijk bereikbare oliebronnen over 12 jaar uitgeput.
Virgol
Dit is volgens wetenschappers een schone bron van energie!
Olie bepaalt nl. een groot deel van de wereldeconomie.
Voorbeeld: Saddam Hoessein wil om de VS maar weer eens te kutten zijn olie af gaan handelen in euro's. Dat betekent botweg dat euro's meer waard worden t.o.v. dollars (en meteen dat mijn nieuwe HD uit Amerika een hoop goedkoper wordt
Maar in principe gaat het me erom *dat* het een keer op raakt. Dan *moeten* we namelijk wel overstappen op milieuvriendelijkere alternatieven.
when i wake up people take up mostly all of my time!
Verwijderd
Alternatief is geen synoniem of garantie voor milieuvriendelijk...
van mij mag het morgen al gebeuren eerlijk gezegd.
Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.
Nee daarom plak ik er het woordje milieuvriendelijk aan vast, om duidelijk te maken dat ik niet alle alternatieven bedoelOp vrijdag 24 november 2000 04:58 schreef Arien het volgende:
Infinithlon: Maar in principe gaat het me erom *dat* het een keer op raakt. Dan *moeten* we namelijk wel overstappen op milieuvriendelijkere alternatieven.
Alternatief is geen synoniem of garantie voor milieuvriendelijk...
when i wake up people take up mostly all of my time!
Verwijderd
Er zijn nl kuddes mensen die alternatief vertalen als beter, mooier, leuker. En bijvoorbeeld bruinkool is ook een alternatief.
Verwijderd
Het verleden heeft bewezen dat mensen zeer cretaief worden als het echt moet.
Die documantaire van Noorderlicht (ik kijk noot NL-3, maar dit was erg leuk) gaf al aan dat tijdens WO-2 er vernuftige apparaten zijn uitgevonden. Denk maar aan auto's met die enorme ingebouwde 'kolenkits'.
Daarnaast nog biomassa, zoals is aangegeven.
Diesel kunnen ze er niet mee maken, maar wel gas, lekker schoon enzo!
Opties en mogelijkheden genoeg dus!
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
De vraag is alleen of dit op tijd komt.
Hehehe.Wat gaan we daaraan doen? Ik geloof nooit dat alle auto's / vliegtuigen dan al op waterstof o.i.d. lopen.
Hier wordt weer eens de vergissing gemaakt dat men denkt dat als motoren op waterstof lopen dat dan de energieproblemen de wereld uit zijn.
Dit is uiteraard niet het geval: waterstof moet geproduceerd worden en dat kost meer energie dan het bij verbranding in een motor oplevert.