Toon posts:

Processor muurvast aan cooler geplakt (met TIM)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heb ik nu toch even een vervelend probleem; mijn processor (P4 1,5 GHz S423) zit muurvast aan mijn cooler. Blijkbaar is het gebuikte TIM een beetje té goed. Ik heb al vanalles geprobeerd, draaien, trekken, in de vriezer leggen zelfs opwarmen tot een graad of 90! De mensen die hem vastgelijmd hebben (DELL) weten ook geen oplossing of willen die niet weten want mijn garantie is net een paar maanden verlopen.

Weet hier misschien iemand nog een andere mogelijkheid om de CPU en de cooler van elkaar te krijgen?

Nog wat aanvullende info: ik kan nog net een stukje groene papierachtige strip die tegen de cooler zit geplakt tussen de CPU en de cooler uit zien steken.

Gtz,

Martijn

PS: Mijn systeem is een Dell Dimension 8100 met passieve cooler. Van die laatste weet ik geen merk te noemen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 02:38

tweakerbee

dus..?

1) geen "greetz, piet"
2) hoe lang heeft ie in de vriezer gelegen?
3) waarom zou je een passieve koeler eraf willen halen?

You can't have everything. Where would you put it?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 09:06
mijn aldi systeem P4 1.8 heeft dat ook ik heb er een schroevendraaier tussengezet nadat ik hem uit zijn socket had getrokken (perongeluk)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 20:57
Een schroevendraaier lijkt me niet echt bevorderlijk voor je cpu! ik zou toch eerst even verder kijken voordat ik dat zou doen! Kun je er misschien achter komen welk spul Dell heeft gebruikt? dan zou je eventueel iets van oplosmiddel kunnen gebruiken, mits dat niet de processor zou beschadigen. Dat weet ik eigenlijk ook niet zeker!!

Verwijderd

Je hebt de search niet gebruikt. Ongeveer 2 weken geleden is precies zo'topic geopent. (alleen toen over een aldi pc, waarbij de cool vastgeplakt was.)

Verwijderd

heb het ook gehad mijn mijn P4 2ghz. Heb er een stanly mesje tussen gepropt en toen liet die los. Zorg wel dat je proc niet weg springt want als die eenmaal een beetje los komt schiet je makkelijk door.

Verwijderd

Je kan er voorzichtig een platte schroevendraaier tussen zetten en voorzichtig draaien. Dat werkt echt perfect. Ik heb het al vaker gedaan. Maar weet wel wat je doet en doe het met beleid, dan gaat het altijd goed. Tenzij je als een boer te werk gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem dus ook per ongeluk uit de socket getrokken... Daarom moet de cooler er dus af anders krijg ik de CPU er dus niet meer op en zonder CPU doet ie het niet, maar dat wisten jullie natuurlijk al :)

Nou, hij heeft ongeveer 10 minuten in de vriezer gelegen. Aangezien het ding nogal snel afkoeld met een gigantische cooler eraan...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

heb je het al met flosdraad geprobeerd en met sticker verwijderaar?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Fohn + nylon draadje :)

Werkt prima :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Niet meer in de vriezer leggen, das echt niet nodig. lijkt me niet echt goed. Eerst opwarmen tot 90 graden en dan weer in de vriezer.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Een p4 waarvan de gerantie is verlopen??

Mijn 866 hebben ze de dvd speler van vervangen, en ik heb nog een half jaar gerantie ;)

Volgens mij heb je namelijk 3 jaar.

Verwijderd

Op tray versies maar 12 maanden toch? Box wel 3 jaar

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip Sluiperd! Helaas is die Topic niet tevoorschijn gekomen want ik heb gezocht op "TIM en verwijderen" en niet op "ALDI PC en cooler"

Ik heb namelijk geen ALDI PC

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 15:38 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Icey schreef op 13 May 2003 @ 15:35:
Een p4 waarvan de gerantie is verlopen??

Mijn 866 hebben ze de dvd speler van vervangen, en ik heb nog een half jaar gerantie ;)

Volgens mij heb je namelijk 3 jaar.
Dell is soms heel makkelijk hoor ...
oh u heeft zelf de CPU eruit gehaald? Dan vervalt de garantie ....

Laatst nog een mevrouw tegengekomen die had een nieuwe Dell pc met een GF4 Ti4200 erin, koeler was kapot gegaan. Dell kwam de kaart vervangen.
Koeler ging weer kapot (maakte enorme herrie)

Ja mevrouw, we blijven aan de gang, nu lost u het maar lekker zelf op ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Icey
  • Nu online
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 15:38:
Op tray versies maar 12 maanden toch? Box wel 3 jaar
Waar bij dell kan je tray-computers en boexd-computers kopen ;)

Dat heb je alleen bij losse componenten.

• Icey
  • Nu online
Mijn voeding maakte na 2 en een half jaar meer herrie dan dat hij eerste deed (stof, ouderdom..) maar hij was niet kapot... werkte nog uitstekend...

Huppa, nieuwe voeding :P

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Icey schreef op 13 mei 2003 @ 15:43:
[...]

Mijn voeding maakte na 2 en een half jaar meer herrie dan dat hij eerste deed (stof, ouderdom..) maar hij was niet kapot... werkte nog uitstekend...

Huppa, nieuwe voeding :P
boeiuuuh :O

;)

• Icey
  • Nu online
pas op wat je zegt, zomenten krijg je hetzelfde als er met mijn moeder gebeurde..

Afbeeldingslocatie: http://212.238.148.22:90/icey/pics/7.jpg

(geizelingsdrama, mijn moeder had een bak snoep gekregen van mijn oom voor kerst o.i.d.).

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
LOL,....dit heb ik ook wel eens meegemaakt in de computerwinkel waar ik toen werkte. Ik had geadvieseerd om hem een uur in de vriezer te pleuren en dan te wrikken met je handen. (De lijm/pasta krimpt door de kou en dit zou het loslaten moeten bevorderen)
En het was de klant ook nog gelukt.

Maar het nylon touwtje is idd ook een oplossing,.... net als de Fohn.

Dit mag wel in de FAQ vind ik ;)

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Een P4 heeft toch gewoon een heatspreader van iets van 1,5mm? Lijkt me dat je weinig kan mollen als je er gewoon een schroevendraaier of stanleymes tussen zet...

Every morning is the dawn of a new error.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, 't is me gelukt, gelukkig! De "nylondraad en fohn" was de gouden tip. Alleen is er ook nog een bankschroef aan te pas gekomen :) Als "nylondraad" heb ik een draad van dyneema gebuikt (vliegerlijn), dat is iets steviger en het wekt minder statische electriciteit op.
Pagina: 1