Toon posts:

[Access 97]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een subformulier in een formulier.
Nu kan je in dat formulier een modaal, pop-up formuliertje openen om daar een record te wijzigen in de tabel die door het subformulier weergegeven wordt.

Nu heb ik in visualbasic in het subformulier gezet dat wanneer de datum van het record ouder is dan de huidige datum dat de achtergrond veranderd moet worden naar rood.

Maar hoe kan ik deze actie nog laten werken als het een subformulier is en ik met m'n pop-up formpje het record heb gewijzigd?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Op het formulier zit waarschijnlijk een knop waarmee je het popup-formulier tevoorschijn tovert. In de VBA-code staat waarschijnlijk iets als Forms("Naam").Show.
Daaronder plaats je een regel die ervoor zorgt dat het subformlier geupdate wordt (Me.mijnsubformulier.Requery) en evt. (als dat niet automatisch gebeurt) een regel die de routine start die de datum controleert.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
En daar zit het probleem. Met Requery wordt niet automatisch de routine gestart die de datum controleert en een 'regel' die deze routine start ken ik niet.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Heb je ook in de VBA-code van het subformulier gekeken? Wat ook nog kan is dat de kleur gewijzigd wordt d.m.v. een ouderwetse Acces-macro. Als dat zo is, kun je die gewoon opnieuw starten. Er moet iig ergens VBA-code of een macro zijn die de kleur aanpast. Goed zoeken dus!

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]