Toon posts:

[NT4 Server] Onbekende foutmelding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb hier een NT4 Servertje staan die niet meer op start (ook niet in veilige modus). Als je NT opstart dan begint ie met het laten zien van je processors en de hoeveelhijd RAM. Je ziet dan heel snel een error langskomen (die dus door de snelheid niet te lezen is) en vervolgens reboot de machine.
Ik moest voor het installeren van McAfee Netshield de computer rebooten en toen deed hij dit opeens.

Al gedaan:
- Ik heb al een virusscanner eroverheen (FAT16) gehaald maar dat leverde niks op.
- Repare van NT4 cd maar dat werkt niet zoals ik wil (niet dus)

Ik had nu een paar vragen om te troubleshooten:
1 Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik kan zien welke foutmelding hij geeft?
2 Kan ik onder DOS een Service Pack over de NT instalatie heen zetten?
3 Andere oplossing

Bedankt,
Benexx

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
last known good configuration ook al geprobeerd?,

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

jup opstarten in last known good menu.

je kunt in de boot.ini de switch /SOS zetten dan laat ie alles zien wat ie doet wat ie laat en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier bestaat er geen last known good configuration... kan alleen default configuration kiezen. Boot.ini ga ik proberen

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Last Known Good Menu bestaat wel degelijk. booten dan spatiebalk in rossen.(in plaats van F8) Krijg je die optie te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 13-05-2003 14:48 . Reden: extra informatie ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik verzeker je dat die optie er niet staat! Dat is namelijk het eerste wat ik wou proberen!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 14:53:
Ik verzeker je dat die optie er niet staat! Dat is namelijk het eerste wat ik wou proberen!
je drukt op spatie en selecteerd de default configuration, dat werkt ook niet?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33

Reptile209

- gers -

Dan zal er nooit een last known good zijn opgeslagen :?. Misschien een beetje flauw, maar ik heb eens iemand gezien die met een digicam de bootschermpjes fimde, om hem op de error te stoppen. Kan je 'm frame voor frame gaan checken...

Test je ram even in een andere PC indien mogelijk, of via www.memtest86.com. Haal daarna alle "overbodige" hardware er uit (NIC, andere insteekkaarten, etc. eruit tot je video, toetsenbord, mem en HD over hebt). Kijken wat 'ie dan doet. En dan een voor een terugduwen. Maar als het al zo snel misgaat, gok ik op de HD, de proc of het geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 13-05-2003 14:58 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
/SOS is gewoon VGA-Modus dus dat had ik al geprobeerd. Dan geeft hij dezelfde error.
Het is geen hardware probleem voor zover ik kan zien en de ram is oke.

Wat ik in de gauwigheid zie is dat er een bestandje mist ik moet dus alleen weten welke (of er een SP6 overheen gooien) Kan ik niet een log aan laten maken van heet booten?

Als ik NT opnieuw installeer wat kunnen dan de problemen zijn? Moet namelijk zo gauw mogelijk opgelost worden. (Draait Domino Mail op)

[edit]
HD is oke heb scandisk gedraaid

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 15:08 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Reptile209 schreef op 13 May 2003 @ 14:58:
Dan zal er nooit een last known good zijn opgeslagen :?. Misschien een beetje flauw, maar ik heb eens iemand gezien die met een digicam de bootschermpjes fimde, om hem op de error te stoppen. Kan je 'm frame voor frame gaan checken...

Test je ram even in een andere PC indien mogelijk, of via www.memtest86.com. Haal daarna alle "overbodige" hardware er uit (NIC, andere insteekkaarten, etc. eruit tot je video, toetsenbord, mem en HD over hebt). Kijken wat 'ie dan doet. En dan een voor een terugduwen. Maar als het al zo snel misgaat, gok ik op de HD, de proc of het geheugen.
waarom gokken op hardware :? het is veroorzaakt na installatie van netshield... lijkt me duidelijk waar het probleem zit, niet in de hardware

welke versie van netshield heeft de TS willen installeren als ik vragen mag? toch wel versie 4.5 met sp1 ??

A wise man's life is based around fuck you

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 15:39

MrDry

Desperados!

Probeer eens een bootdisk (jawel een diskette) te gebruiken. De kans is groot dat je boot.ini verdwenen is (komt vaker voor na het installeren van McAfee)...het zal wel zo zijn dat je systeem staat ingesteld op reboot bij error...je krijgt dan niet eens de kans om wat te doen

http://www.bootdisk.info/...wnloads&d_op=getit&lid=13

[ Voor 12% gewijzigd door MrDry op 13-05-2003 15:51 . Reden: linkje toegevoegd ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Yes het werkt weer! Wat ik heb gedaan (de lompe boer methode)
Heb met een digitale fotocamera een opname gemaakt van de error. Erg slechte kwaleit maar je zag dat er een bestand corrupt was. Vervolgens heb ik SP6 geextract en op cd gebrand. Server geboot in DOS met CD-ROM ondersteuning en alle .SYS . DLL en .EXE bestanden naar de winnt\system32 directory gecopieerd (overwrite all).

Dit bleek dus te werken! Wat ik nu ga doen is een orginele SP erovereen te gooien zodat alles netjes hersteld wordt (als er al iets niet goed was.) Het enige nadeel is nu dat er nu in de system32 directory een hoop meuk staat.

Allen bedankt!

Gr,
Benexx

PS Dit is einde post kan dus dicht
Pagina: 1