[c++] bepalen frequentie

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
Ik wil van een ingelezen signaal (via de line-in) een frequentie bepalen. ik heb wel een deel gelzeen van iemand die dit wou doen in java met een wav-file.

Hierin stond dat je het aantal malen dat het signaal door de evenwichtstand gaat moet tellen (dus 2 keer) en de tijd die daar tussen zit bepalen.

Hoe moet je dat doen?

de buffer waarin ik het signaal opsla is een char buffer.

Verwijderd

tellen om de hoeveel posities de waarde groter is dan 230 oid...

Verwijderd

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt: [rml][ alg/c++] Beatdetectie bij muziek[/rml]

Waar het waarschijnlijk op neer komt is het toepassen van een Fourier-transformatie en van het resultaat de grootste piek uitzoeken, dat is de overheersende frequentie...

En deze site kan je misschien helpen in het zoeken naar FFT-snippets: http://sound.condorow.net/dsp.html

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 14:40 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tjs, dat lijkt me niet zo heel moeilijk. Waneer de vorige waarde aan de ene kant van het evenwichtspunt ligt en de huidige aan de andere kant heb je een doorgang. Als het trouwens niet een zuiver signaal is zou je beter een (fast) fourier transformatie op je signaal los kunnen laten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• dexter07051982
Ik wil dit niet bepalen voor een overheersende frequentie maar voor de huidige frequentie. (van een wisselspanning).

Wat dat FFT betreft, das veel te moeilijk.

Wat mijn vraag dus eigenlijk is. Hoe bepaal ik dat evenwichtspunt??

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 21:31
De laagste en de hoogste bepalen en daar tussenin gaan zitten. ( Aangenomen dat je AC signaal symmetrisch is )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 19:41
FFT is helemaal niet moeilijk. Zoek op BASS met google en je vindt (in de BASS 1.4 package) al een sample waarmee je het geluid van de microfoon te zien krijgt als FFT. Als je dan daar es mee verder gaat ;)

• dexter07051982
Heb je die link nog??
Als ik in google op "BASS " zoek krijg ik zoveel. En ik zie die Bass 1.4 package er niet tussen. (zal ik wel over het hoofd kijken maar toch).
Pagina: 1