• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik heb een beetje zitten denken over het gebrek aan instellingen van mij toekomstige Fuji A202 en ben op de volgende vraag uitgekomen.

Bijv de sluitertijd, deze is max 0.5 sec, wordt toch gewoon vanuit het OS van de camera aangestuurd? Daar volgt, wat mij betreft, uit dat het mogelijk moet zijn om er een extra menu, met sluitertijden bijv, bij te plaatsen.
En als dat kan moet je nog veel meer kunnen aanpassen, toch?

Nu snap ik ook wel dat mijn idee wat kort door de bocht is, maar in theorie zou het moeten kunnen.
Tuurlijk zal de camera ietwat in war raken maar stel je voor dat je in auto alles lekker standaard laat en met de handmatige instellingen gaat er dan een extra wereld voor je open.
Kan je trouwens sowieso je camera firmware/OS "uitlezen"?
Is de firmware/het OS te upgraden en gebeurt dat ook? (Bijv het opnieuw "instellen" van de CCD)

Heeft iemand hier ervaring mee?

(Niet dat ik dit van plan ben te doen maar ik vroeg het me gewoon af...)

[ Voor 9% gewijzigd door AKA_ACE op 13-05-2003 14:20 . Reden: typo ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Geen ervaring mee, maar realiseer je wel dat er ook aan het mechaniek een bepaalde grens zit. Ook al zou je dmv getweakte firmware meer of uitgebreidere instellingen krijgen, de camera is er niet op gemaakt.
Naar mijn idee zou beter kunnen kijken naar een camera die standaard meer instellingen heeft, daarbij weet je dan zeker dat het gaat werken :)

Firmware is wel te upgraden ja. Een upgrade voor een niet goed werkende AF bijvoorbeeld.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dpreview hebben ze eens zitten hacken in iets wat leek op de firmware van een Fuji s602 Zoom, maar niemand durfde die veranderde firmware over te zetten (niemand wist ook hoe dat moest)...

Echt bijna alles wat je maar kon bedenken was mogelijk, maar het uploaden wilde helaas niet.

Als je van de site van de fabrikant geen firmware upgrade kunt downloaden (en bij Fuji kan dat niet geloof ik), lijkt me niet dat je het voor elkaar krijgt om het zelf te doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 13-05-2003 14:31 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Wat er niet op zit qua mechaniek zal idd nooit lukken maar zoiets als sluitertijd langer "tweaken" zal toch niet al te veel problemen opleveren?
SmartDoDo schreef op 13 mei 2003 @ 14:24:
Naar mijn idee zou beter kunnen kijken naar een camera die standaard meer instellingen heeft, daarbij weet je dan zeker dat het gaat werken :)
Centenkwestie, weet je wel.....
Anders was deze vraag nooit bij mij opgekomen. :) :)
Grrrrrene schreef op 13 May 2003 @ 14:31:
Als je van de site van de fabrikant geen firmware upgrade kunt downloaden (en bij Fuji kan dat niet geloof ik), lijkt me niet dat je het voor elkaar krijgt om het zelf te doen :)
Puur hypothetisch (food for thought), niet echt een serieus plan.
Maak je geen zorgen.. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door AKA_ACE op 13-05-2003 14:34 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

AKA_ACE schreef op 13 May 2003 @ 14:31:
Wat er niet op zit qua mechaniek zal idd nooit lukken maar zoiets als sluitertijd langer "tweaken" zal toch niet al te veel problemen opleveren?

[...]
Centenkwestie, weet je wel.....
Anders was deze vraag nooit bij mij opgekomen. :) :)

[...]

Puur hypothetisch (food for thought), niet echt een serieus plan.
Maak je geen zorgen.. ;)
Niemand durft te expirimenteren met zoiets, want iedere mislukte poging kost je een nieuwe camera... Als het echt een centenkwestie is, spaar dan wat langer, of neem een tweedehands.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Johnny schreef op 13 May 2003 @ 17:02:
[...]
Niemand durft te expirimenteren met zoiets, want iedere mislukte poging kost je een nieuwe camera... Als het echt een centenkwestie is, spaar dan wat langer, of neem een tweedehands.
Idd een beetje dapper om je camera op zo'n manier op het spel te zetten. :)

Zover had ik nog niet eens gedacht..... Ik dacht meer iets in de richting van je brommertje opvoeren oid. Ging BIJNA altijd goed..., en zo'n crossbrommertje is aanzienlijk goedkoper als een digicam.

Nog even over de centenkwestie, het is meer een kwestie van niet willen betalen ipv kunnen betalen...
250 Eurooitjes vind IK meer dan zat voor een "speeltje".
Maar als het "speeltje" cq "de hobby" serieuzere vormen gaat aannemen dan mag/zal de prijs ook een stuk serieuzer worden.
Dat snap ik zelfs... :)

[ Voor 5% gewijzigd door AKA_ACE op 13-05-2003 18:05 . Reden: typo ]

Verwijderd

ik heb de firmware van mn Ricoh RR30 geupdate... staat op de site van hun hoe het moet enzo.. als je je batterijtjes maar goed opgeladen heb kan er maar weinig fout gaan...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 11:21:
ik heb de firmware van mn Ricoh RR30 geupdate... staat op de site van hun hoe het moet enzo.. als je je batterijtjes maar goed opgeladen heb kan er maar weinig fout gaan...
Uhm, het gaat er hier niet om hoe firmware te updaten, maar hoe te tweaken :) Dus zelf firmware maken/aanpassen.

Verwijderd

Volgens mij zit er een limiet aan de sluitertijd ivm het interne geheugen van de camera, als je een foto maakt met lange sluitertijd dan moet de camera dus van heel veel tijd onthouden welke pixel welke waarde had. Als ik een foto van met 10 seconden sluitertijd maak, duurt het opslaan ook veeel langer dan eentje met 1/100ste sec. Volgens mij ligt de limiet dus daar. Om dezelfde reden kan ik waarschijnlijk ook geen lange filmpjes maken met mijn A40. Als alles direct op het flashgeheugen zou worden geschreven, kan het in principe wel.

Maar ik kan er wel compleet naast zitten hoor :)
Pagina: 1