Toon posts:

zwarte schermen, geflikker en ruwweg weigering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oj,

Op mijn Laptopje met Windows XP, Pentium 4 1,7 Ghz, 240 MB RAM, S3 ProSavage DDR met VIA chipset heb ik nogal wat problemen met spellen.

Niet lang nadat ik deze laptop in gebruik nam begon het al doordat Empire Earth na trouwe dienst en ook op deze laptop eenmaal succesvol gespeeld crashte en vervolgens alleen nog maar zwarte flikkerschermen tentoonspreidde...daarna werd ik in Windows gegooid, klikte ik op het nog lopende programma in de startbalk waarna ik in het spelmenu kwam...en als ik dan een spel wilde beginnen: crash.
Opnieuw installeren werkte niet, ook niet volledig clean, nieuwe drivers werkte ook niet.

Vervolgens gebeurde dit bij alle spellen: flikkerende zwarte schermen->naar Windows gegooid->balkje klikken->geen reactie/crash.
Bij Civilisation 3 komen er alleen zwarte flikkerschermen, maar runt het vervolgens wel. Alpha Centauri zelfde verhaal.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Nogmaals, nieuwe drivers heb ik reeds geprobeerd.

Verwijderd

Ik heb wel eens een losse s3 savage gezien bij iemand, en die had precies dezelfde problemen onder Nt 5.x kernels, ik ben bang dat die s3 gewoon bagger drivers heeft... voor Nt5 dan iig.