[javascript] fout in (simpele) functie

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-08 16:03

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een functie in javascript geschreven die een window moet openen. Tot nu toe geen probleem alleen wil ik dat de grootte van de window pas bij het aanroepen van de functie bepaald wordt:

<!-- Begin
function popUp(URL, a, b){
myWin = window.open(URL, 'naam', 'width=a, height=b, toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,left = 250,top = 150');
}
// End -->

en dan aanroepen met bv: popUp('abc_help.html', '750', '600')
Hij wil dan een window openen die abc_help.html',%20'750',%20'600' heet ipv een window abc_help.html met afmetingen 750 bij 600.

Wat gaat er mis? Dit is vrij basic denk ik... Maar aangezien ik nooit eerder tegen dit probleem aangekomen ben en in mijn javascriptboek van 500 blz hier niets over staat, post ik het hier maar...

[ Voor 16% gewijzigd door Galois op 13-05-2003 13:43 . Reden: code tags weggehaald, regel was erg lang en dus fucked up lay ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
code:
1
2
3
4
<!-- Begin
function popUp(URL, a, b){
myWin = window.open(URL, 'naam', 'width=' + a + ', height=' + b + ', toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,left = 250,top = 150');
}

Ofwel: je zegt nu gewoon: 'de hoogte moet 'a' zijn', terwijl je bedoelt 'de hoogte moet de WAARDE van a zijn'. de vars dus buiten de string halen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Zoek dan in je boek eens op over de volgende dingen:

strings samenvoegen
functie argumenten

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-08 16:03

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Kut man... tuurlijk... Wist ik ook wel!
Bedankt, sjroorda!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Bovendien mag je ook geen spaties gebruiken in de window-properties string.

• sjroorda
dat laatste is onzin: doe het altijd, en het werkt ook altijd (NS, IE, Mozilla, ...)!

Verwijderd

sjroorda schreef op 13 mei 2003 @ 14:48:
dat laatste is onzin: doe het altijd, en het werkt ook altijd (NS, IE, Mozilla, ...)!
Dat het werkt wil nog niet zeggen dat het mag...
windowFeatures is an optional string containing a comma-separated list of options for the new window (do not include any spaces in this list). After a window is open, you cannot use JavaScript to change the windowFeatures. You can specify the following features:
Netscape JavaScript reference

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 15:09:
[...]

Dat het werkt wil nog niet zeggen dat het mag...

[...]

Netscape JavaScript reference
Netscape Javascript 1.5 reference (1.3 is alweer zo oud ;) )

Intentionally left blank

Verwijderd

Ja, maar dat is de core JavaScript reference...daar staan geen client-side dingen (zoals window.open) in. :+

• sjroorda
Staat er wel in, maar voor window.open wordt verwezen naar 1.3 :). Maar Blues had helemaal gelijk, en ik zal het nooit meer gebruiken B) !
Pagina: 1