Toon posts:

[ADSL] Probleem verbinding na losraken adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een weekend van mijn net opgeleverde ADSL lijn kunnen genieten. Helaas werd mijn geluk gisteravond abrupt verstoord door een vriend die met zijn dronken kop mijn modem een klein metertje liet vallen waarbij het ding los kwam van de adapter, terwijl we online zaten.
Vanaf dat moment kan ik geen verbinding krijgen. Ik heb alles weer in juiste volgorde aangesloten. Modem lijkt nog prima te werken, alle lampjes branden en/of knipperen wanneer ze dat moeten doen, voor zover ik kan zien/begrijpen. Ik heb vanmorgen een uur lang geklooid om ook daadwerkelijk data te kunnen versturen/ontvangen, maar mijn laptop was er niet van onder de indruk.
Iemand enig idee wat ik moet doen om dit geheel weer aan het werk kan krijgen?

Modem: ZyXEL Prestige 650R-31 ethernet modem voor analoge linesharing.

Laptop: Dell Latitude c840 - Windows XP

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe eens computer uit, modem uit, stekker modem eruit, stekker modem erin, modem aan, computer aan. Een cold reboot wil weleens werken.

[ Voor 18% gewijzigd door TimMer op 13-05-2003 13:36 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Zo te horen is ie gewoon kapot. Hou oud is hij? Misschien kan je hem laten omwisselen?
Of misschien nog op andere pc proberen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik begrijp dat je modem zelf gevallen is ? Kan zijn dat er toch iets kapot is (utp connectortjes binnenin).

Verwijderd

Topicstarter
Hij is slechts een paar dagen oud. Niet echt gevallen, meer van de bank naar de vloerbedekking gegleden.

De reden waarom ik denk dat 'ie niet kapot is, is omdat alle lampjes gewoon branden... inclusief het netwerk-lampje op m'n laptop. Zouden die het ook doen als de UTP connectors kapot zijn? Er komt in ieder geval geen dataverkeer tot stand.

Ik zal vanavond eens die cold reboot proberen, daarna zit er niets anders op dan naar Demon te bellen.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou, al wat wijzer geworden?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Gewoon een aantal minuten niets doen, heb ik ook als de stekker er uit is geweest, zelfs al als de switch er uit heeft gelegen.

Alle stekkers er uit, switch aanzetten, telefoonlijn in modem prikken, adaptor in modem prikken, na een paar minuten heb je line-sync, na nog een paar minuten werkt het weer.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Ben inderdaad weer iets wijzer, en inmiddels weer online. Ik moest het in een compleet andere hoek zoeken: m'n firewall.
Ik weet niet precies wat dit ongelukje allemaal veroorzaakt heeft, maar Outpost op XP, dat liep niet helemaal lekker meer, terwijl ik daar voorheen absoluut geen problemen mee had. Maargoed, ik heb een andere firewall (Sygate) gedownload en ben daar nu mee aan het experimenteren.

Ik heb nog steeds problemen, want:
- M'n bookmarks verdwijnen zodra ik de firewall aanzet. (???)
- Ik moet constant door het ipconfig-gedoe als ik m'n laptop een tijdje niet gebruik, maar dat kan liggen aan de comateuze toestand die dat ding aanneemt als ik 'em niet aanraak.
Pagina: 1