Toon posts:

4x AGP bus --> welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi
Ik zou graag een nieuwe videokaart willen aanschaffen. Dit is mijn systeem:

Pentium III 933 Mhz
MSI moederbord met 4x agp bus
512 MB Ram
Nvidea TNT 2 :)

Ik wil ongeveer 200 euro uitgeven. Ik ben al heel wat rond aan het kijken maar ik vind het erg moeilijk om vast te kunnen stellen welke het beste is, velen zijn getest met 8x agp

Ik heb de volgende kaarten gevonden:

Nvidea 4200ti (64/128mb)
Nvidea 4800ti (64/128mb)
Randeon 9500 PRO (64/128 mb)

Nou is mijn vraag welke kan ik het beste nemen? Ik speel graag een mooi 3d spel, en ik wil eindeijk m'n systeem eens wat meer g even dan een tnt2 kaart :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou die Nvidia Ti4200 met 64MB doen. 128MB heeft effectief weinig zin en een snellere videokaart heeft toch geen zin op zo'n trage processor. Als je dus echt vooruitgang wilt boeken dan zou ik die processor ook maar eens vervangen door een sneller exemplaar.

[ Voor 31% gewijzigd door TimMer op 13-05-2003 13:29 ]

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 14:57

Mark Lor

...

1. het is nvidia ;)
2. Het verschil tussen 4x/8x agp is gewoon verwaarloosbaar

Volgens mij maakt het niet veel uit welke van die kaarten je neemt, de DirectX 9.0 ondersteuning van de radeon is eigenlijk te verwaarlozen omdat in de toekomst toch je proc de bottlenek zal zijn

edit:
Owja het is ook radeon niet randeon :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mark Lor op 13-05-2003 13:32 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Je zult iig je vidkaart moeten upgraden, maar ik denk dat je dan nog niet alle nieuwe spellen (goed) kunt spelen omdat je een te slome processor hebt.

Dus als je wat geld over hebt kun je beter meteen alles upgraden. :P

Heb je daar geen zin in dan sluit ik me aan bij TimMer :).

tvw

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, ik zou zelf de Radeon 9700 standaard nemen, die zit ook in die prijsklasse maar presteert weer een tikje beter. OC em en je ragt met een R9700PRO presterend kaartje..

Forget your fears...
...and want to know more...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58
Aetje schreef op 13 May 2003 @ 13:39:
Mja, ik zou zelf de Radeon 9700 standaard nemen, die zit ook in die prijsklasse maar presteert weer een tikje beter. OC em en je ragt met een R9700PRO presterend kaartje..
zo kun je qua prijsklasse omhoog blijven kruipen ;)
is wel een idee trouwens als je later ook de rest van je systeem onder handen gaat nemen en nu eerst een vidkaart voor de toekomst haalt...

doorgaans blijkt (bij mij althans) dat door zulk uitstel er tegen die tijd alweer betere en relatief goedkopere kaarten zijn.
9600pro is ook een idee

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

weet je ook welk msi bord je hebt ? . Tja , als je alleen een andere video kaart pakt zou je cpu weer een hard bottleneck vormen

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Aetje schreef op 13 May 2003 @ 13:39:
Sluit me hierbij aan, bovendien moet je het nut van een goede videokaart zeker niet onderschatten:

mijn R9700pro is RMA, dus zit ik hier met een dual XP2000+ @ S3 trio kaartje van 4mb... Nu presteert mijn pjoeter slechter dan m'n ouwe P3-500 met een Viper V770 TNT2 32mb. Ergio, mijn 4000+ plus bagger kaart = bagger, 500 + redelijke kaart = redelijk... Hou dat in je achterhoofd, bedenk daarna dat wanneer je een videokaart koopt met veel onboard geheugen je de AGP bus zowiezo nauwelijks gebruikt dus 4x / 8x geen ruk uitmaakt, bedenk daarna nog eens dat je eventueel over een jaartje een nieuwe proc + mobo kan kopen, en je heb geen andere keus dan de snelste kaart binnen je budget te kopen -> de Radeon9700! BF1942 met 200% bots zal nog steeds niet lekker lopen, maar 'normale' games als Unreal2, UT2K3 en WC3 zullen er heel mooi en soepel uit gaan zien denk ik :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:12
Ik zou je hooguit een Geforce 4 Ti 4200 aanraden.

De overige kaarten zijn ronduit overkill en bieden geen verbeterde prestaties, het word er alleen maar duurder op.

Verwijderd

Ja dat is nou wel zo. Maar als die jongen nou werkt in de zomervakantie en al.... geld zat op een nieuwe proc,mem en mobo te halen heeft hij wel mooi mee genomen dat hij nu een nice Vidkaart geeft!
Ik zal zelf voor de radeon 9500 pro gaan en later evt over flashen naar een radeon 9700 pro... kost je geen ene duit en je hebt een masterlijk upgrade voor je vid kaart als je ooit nog eens gaat upgrade van je system....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Ik heb zelf een P3 866 en een Radeon 9500 Pro met 128 MB en ik heb er zeker geen spijt van. Het is overkill, dat weet ik ook wel, maar je hoeft alleen maar over een tijdje een nieuwe CPU + misschien moederbord/geheugen kopen en je kan nog even een tijdje vooruit :)
(De Radeon 9500 Pro is trouwens niet te verkrijgen in 64 MB versie)

The devil is in the details.

Verwijderd

@ Topicstarter: Lees, dit effe door FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) en je komt zélf tot een besluit. Lees reviews/previews, benchmark, overweeg nadelen/voordelen en tot slot maak je, je eigen keuze (besluit). www.tweakers.net

Zie ook @ "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 16:14 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Lees eens reviews :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.