Toon posts:

Font/PDF probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de volgende software:
Windows XP with Service Pack 1 + alle updates
Microsoft Office 2003 Beta 2
Adobe Acrobat 4

Ik ben bezig met het maken van een kleuren advertentie vanuit Publisher 2003. Wanneer ik deze wil omzetten naar PDF moet ik eerst de advertentie met behulp van een printer driver opslaan als een .PS bestand. Dat .PS bestand importeer ik later weer in Distiller 4 en deze maakt er weer een PDF bestand van.

Bij het maken van de PDF kom ik de volgende foutmelding tegen:

code:
1
2
3
4
5
%%[ ProductName: Distiller ]%%
%%[ Warning: MeridienMedium cannot be embedded due to licensing restrictions.]%% 
%%[ Warning: MeridienRoman,Bold cannot be embedded due to licensing restrictions.]%%
%%[Page: 1]%%
%%[LastPage]%%

Het resultaat is echter dat de tekst die met dat font is gemaakt vervangen word door een aantal willekeurige vreemde tekens.

Het vreemde is echter dat deze melding alleen voorkomt wanneer er een kleurenadvertentie gemaakt word met behulp van de Xerox 1235PS driver voor Windows 2000/XP of Windows NT4.0/2000.
Een zwart/wit advertentie word altijd gemaakt met de Xeorx N24PS driver voor Windows NT4.0/2000.
De N24 driver kan ik niet gebruiken voor kleur omdat dit een zwart/wit driver is.

Ik heb ook al diverse andere drivers geprobeerd van Xerox en adobe (PDFwriter + Distiller) maar allemaal geven ze hetzelfde resultaat.

Een andere Postscript level 2 kleurenprinter driver die werkt heb ik niet kunnen vinden.

In de eeste instantie dacht ik dat het aan de 1235PS driver lag, maar Xerox vertelde echter dat het aan de fonts ligt.
Toch wilde ik een second opinion en heb dus Adobe gebeld, deze vertelde me hetzelfde.

Inmiddels heb ik een mailtje gestuurd naar de makers van dit font om te vragen wat ik hier aan kan doen, maar een reactie heb ik nog niet gehad.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een alternative PS2 kleurendriver voor me of wellicht wat tips/trucs?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Wat gebeurt er als je een ander font kiest?

Flickr

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wij hebben ook een soortgelijk probleem gehad met de fonts, dit hebben wij kunnen oplossen door de PDF Maker te gebruiken en niet de distiller. De PDF Maker kan je vanaf de acrobat cd installeren via een custom install.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
DeFeCt schreef op 13 May 2003 @ 13:46:
Wat gebeurt er als je een ander font kiest?
Dan zal het ongetwijfeld wel werken, maar dat is niet van toepassing. De advertenties moeten in dit font en in deze stijl.
Cobra_Lup schreef op 13 May 2003 @ 13:50:
Wij hebben ook een soortgelijk probleem gehad met de fonts, dit hebben wij kunnen oplossen door de PDF Maker te gebruiken en niet de distiller. De PDF Maker kan je vanaf de acrobat cd installeren via een custom install.
Zoals ik al zei, heb ik dit ook al geprobeerd, zonder correcte uitkomst.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 14:16 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Nope, maar er stond wel een goeie link tussen: http://www.mackichan.com/.../v30/30ts58.htm~mainFrame
Ik heb de tip van de printer driver daar uitgeprobeerd en dat werkte goed met de fonts. Nu nog even duimen dat onze drukker deze ook kan certificeren en dan ben ik helemaal blij. :)

Ik laat 't wel weten.

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 15:12:
[...]

Nope, maar er stond wel een goeie link tussen: http://www.mackichan.com/.../v30/30ts58.htm~mainFrame
Ik heb de tip van de printer driver daar uitgeprobeerd en dat werkte goed met de fonts. Nu nog even duimen dat onze drukker deze ook kan certificeren en dan ben ik helemaal blij. :)

Ik laat 't wel weten.
Had geen tijd om ze ook langs te lopen, maar ben benieuwd wat de oorzaak is. Hoewel ik veel met PDFjes werk kende ik die melding nog niet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen maar met de printer driver van bovenstaand adres is het gelukt! De advertentie kan gecertificeerd worden. :)

Dat scheelt weer mooi een paar dure quark 5 licenties. 8-)

• GeeBee
  • Laatst online: 00:49

GeeBee

Oddball

Lettertype in Acrobat 3.0

Zoiets had ik ook: opgelost door PS-font te gebruiken ipv TTF.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 13:10:
[..]
code:
1
2
3
4
5
%%[ ProductName: Distiller ]%%
%%[ Warning: MeridienMedium cannot be embedded due to licensing restrictions.]%% 
%%[ Warning: MeridienRoman,Bold cannot be embedded due to licensing restrictions.]%%
%%[Page: 1]%%
%%[LastPage]%%

[..]
Dat probleem ken ik :)
Ik werk dagelijks met Acrobat 5, en zeker met de Distiller.
Je hebt geen licentie om dat font te gebruiken. Dus kan je het ook niet importeren in de PDF.
Optie: koop licentie, of pak ander font.

Overigens, ik zou Acrobat 4 ff upgraden naar 5, die's veel beter.

[add]
Nu heb ik op me werk een freeware tooltje liggen, waarmee je PDF's kan maken zonder gebruik van Distiller, nog nooit gebruikt, maar ik kan het morgen ff opzoeken voor je.
[/add]

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 14-05-2003 21:24 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik heb soortgelijke problemen gehad met een font en de combo Indesign 2-distiller. Het klopt inderdaad dat een font een soort beveiliging heeft ingebouwd die ervoor zorgt dat je het font niet zomaar in een pdfje kan stoppen. Erg vervelend, maar dat kan gebeuren met een 'gratis' font. Mij werd dan ook door indesign vrolijk gemeld dat het font niet 'embed' kon worden, en dus moest de zip-disk met de pdf, met font en al naar de drukker.

Zonder al te veel te moeten zeggen, kan ik melden dat er oplossingen zijn voor deze beveiliging...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

RaZ schreef op 14 mei 2003 @ 21:23:

[add]
Nu heb ik op me werk een freeware tooltje liggen, waarmee je PDF's kan maken zonder gebruik van Distiller, nog nooit gebruikt, maar ik kan het morgen ff opzoeken voor je.
[/add]
Ik heb anders bar slechte ervaringen met de recenste Adobe software onder Mac OS X, zo zijn PS 7, Illustrator 10 en Acrobat 5 veel langzamer en bevatten ze veel meer bugs (het niet meer kunnen legen van prullenbakken). Ik zou dus lekker bij 4 blijven.

Ik heb verder ook een mooi freeware tooltje om PDF's van te maken, PDFprinter heet het geloof ik, moet ik ff opzoeken.

Als je geld wil betalen is Jaws PDF creator misschien iets.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Beaves schreef op 14 May 2003 @ 21:33:
[...]

Ik heb anders bar slechte ervaringen met de recenste Adobe software onder Mac OS X, zo zijn PS 7, Illustrator 10 en Acrobat 5 veel langzamer en bevatten ze veel meer bugs (het niet meer kunnen legen van prullenbakken). Ik zou dus lekker bij 4 blijven.
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 13:10:
Ik gebruik de volgende software:
Windows XP with Service Pack 1 + alle updates
Microsoft Office 2003 Beta 2
Adobe Acrobat 4
[..]
Mijn ervaring, onder windows is, dat acrobat 5 vele malen beter is dan 4.

Ik zoek die handel morgen ff op :)

Ey!! Macarena \o/

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik weet dat het over Windows gaat, ik wil alleen ff aangeven dat Acrobat 5 niet altijd beter is als 4.

(Ik zal voortaan iets logischer te werk gaan ;))

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 14 May 2003 @ 21:23:
[...]

Dat probleem ken ik :)
Ik werk dagelijks met Acrobat 5, en zeker met de Distiller.
Je hebt geen licentie om dat font te gebruiken. Dus kan je het ook niet importeren in de PDF.
Optie: koop licentie, of pak ander font.

[add]
[/add]
En toch is het zoals ik in mijn vorige post al zei gelukt, maar wel met een andere printer driver. En dit font word wereld wijd gebruikt binnen het bedrijf waar ik werk.
Maar ben wel benieuwd naar dat tooltje by the way. :)

En upgraden van 4 naar 5 doe je niet ff, dat kost geld en dat staat niet in het budget en denk niet dat men een upgrade zal goedkeuren als het met de huidige versie ook prima werkt. :)
Pagina: 1