AP, kan wat ik wil eigenlijk wel?

Pagina: 1
Acties:

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb thuis een Linksys WRT54G Router/Switch/AP.
M'n vriendin zit ongeveer 100 mtr. verderop aan de voorkant van het huis, ik aan de achterkant. Vanaf haar huis kan ik niet inloggen op de router |:(
Dacht doe ik even een AP van Sweex bij haar neerzetten (11Mbit).
Maar kan nog niet de AP thuis bereiken, kan wel de Sweex pingen op ip 192.168.0.1 (standaard) en niet de router thuis (192.168.1.1). Moet ik op de Sweex nog een gateway invullen, de router bv. ??
Of kan ik beter zo'n USB ontvanger/zender halen voor bij haar thuis?

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

Verwijderd

Je kan niet zomaar van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1 pingen :) Ze zitten, als je met een 255.255.255.0 subnetmask werkt, dus niet in hetzelfde subnet.
Verander één van de IP's naar de range van de ander, bijv. 192.168.0.1 en 192.168.0.100. Dan kan je pingen :)

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar zou de Sweex wel de Linksys moeten zien, of in ieder geval bij de Linksys een ip krijgen? Vraag me af of ik zomaar een AP ertussen kan zetten. Proggie die bij de Sweex zat ken ik niet installeren omdat ik als Admin moet inloggen, jammer dat ik dat al zit op de laptop, maar toch doet ie het niet.

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

Verwijderd

Als apparaten in een verschillend subnet zitten zitten ze fysiek gewoon 'te ver' van elkaar. Dan kan je niets. Niet pingen, geen DHCP-requests, niks!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 13:52:
Als apparaten in een verschillend subnet zitten zitten ze fysiek gewoon 'te ver' van elkaar.
Wat heeft afstand met subnets te maken??

Maar inderdaad ze meoten wel in hetzelfde subnet met de zelfde subnetmask zitten anders kunnen ze geen contact met elkaar krijgen, al zet je ze naast elkaar ;)

Daarnaast is het altijd nog het ebste als je wireless gaat dat je allemaal het zelfde merk neemt. Vanwege de soms niet compleet van de standaard gevolgde producten ;) maar waarom trek je geen kabeltje? kan je ook nog 100mbit er over heen pompen (nou ja theoretisch dan ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Qwerty-273 op 13-05-2003 13:59 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

RIKZ schreef op 13 May 2003 @ 13:57:
[...]

Wat heeft afstand met subnets te maken??
In dit geval een beetje slechte redenatie, zie ik nu in :P Ik bedoelde dat ze echt gescheiden zijn. Verschillende subnetten kunnen niet met elkaar communiceren zonder router.
Pagina: 1