Toon posts:

[VC++60] Krijg proggie niet gerund

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een programma te schrijven, waarmee ik characters en strings over de COM-poort stuur.

Maar ik krijg bij het runnen de volgende foutmelding:

Debug assertion failed!
Program: H:\Mijn documenten\PINT\API_RS232\Debug\API_RS232.EXE
File: dlgdata.cpp
Line:43

Als ik dan verder klik krijg ik het volgende:

API_RS232 heeft een uitzondering 03H veroorzaakt in module MFC42D.DLL op 0167:5f457d18.

en

Unhandled exception in API_rs232.exe(KERNELL32.DLL): 0xC0000005: Access Violation.

Het compilen gaat goed. krijg daarbij niet 1 foutmelding, alleen als ik het wil runnen krijg ik dit dus.

Op m'n eigen PC (Win2K) heb ik dit probleem niet, maar op school, waar ik dus ook testapparatuur heb, krijg ik dit wel. Hier op school draaien ze Win95/Win98.

Weet iemand hoe dit kan???

Als iemand geïnteresseerd is in de sourcecode:
www.acsnaterse.web1000.com/rs232/api_rs232.zip

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 12:58:
Debug assertion failed!
Program: H:\Mijn documenten\PINT\API_RS232\Debug\API_RS232.EXE
File: dlgdata.cpp
Line:43

Als ik dan verder klik krijg ik het volgende:

API_RS232 heeft een uitzondering 03H veroorzaakt in module MFC42D.DLL op 0167:5f457d18.

en

Unhandled exception in API_rs232.exe(KERNELL32.DLL): 0xC0000005: Access Violation.
Foutje in je programma, (ik schat in bij het aanroepen van een dialoog scherm een null pointer ofzo.Omdat je indebug mode hebt gecomplieerd controleert hij de parameters )

Kun je het best bekijken door op de PC waar het fout gaat ook visual C te draaien en als hij de foutmelding geeft zeggen dat hij de debugger moet opstarten. (of meteen in debug mode opstarten van het het menu/f5)

Dan een stack trace doen (het window stack trace aanzetten) en dan zoeken naar jouw code.(neger opmerkingen dat hij geen code heeft voor dlgdata) Dan geeft hij vast aan waar "dlgdata" (vast een library functie) wordt aangeroepen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
BFFA7764 mov byte ptr [edi-1],0

daar wijst de debugger naartoe... maar met die assemblertaal kan ik niet zoveel...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Op m'n eigen PC (Win2K) heb ik dit probleem niet, maar op school, waar ik dus ook testapparatuur heb, krijg ik dit wel. Hier op school draaien ze Win95/Win98.
Check eens op MSDN, staat ergens een enorme waslijst met verschillen tussen Win9x en NT API's (denk aan fading windows en zo). Features gebruiken die nog niet bestonden tijdens 9x zal vaak een nullpointer opleveren en daarmee ook al snel AV's.

Professionele website nodig?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

BFFA7764 mov byte ptr [edi-1],0

daar wijst de debugger naartoe... maar met die assemblertaal kan ik niet zoveel...
Duh, zoek eens in het View menu bij 'Debug Windows' de 'Call Stack' op, dan wordt het al duidelijker.

Professionele website nodig?

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 17:02
Ik vermoed dat er iets met je bron bestanden aan de hand is. Ik krijg via de Classwizard de CAPI_rs232Dlg niet open.

Ik krijg dezelfde fout als jij en treedt op bij "int nResponse = dlg.DoModal();"
bij "CAPI_rs232App::InitInstance()"
Pagina: 1