ASUS A7N8X Deluxe met 2600 MP12 lukt net maar 12.5 net, niet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-08 08:39

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
ik heb gister net mn A7N8Xje PCB2.0 gkregen met een 2600+ maar als ik de FSB op 166 zet en mp op auto (12.5) dan loopt alles goed alleen tript i met 3D mark 03. Hij staat gewoon vast of start opnieuw op. toch veemd want hij zou het moeten kunnen het is geen overclocken. uiteraard wilde ik m ook wel eens op FSP 200 mp10 zetten en preformance timings on + dual channal. hij is toen toch goed door mark 3d gekomen en zelfs ja zelfs battlefield liep niet vast. maar nu hoef ik het echt niet meer op 200 te proberen want op 166 met de goede MP kapt i dr al mee. kan het nou toch de processor zijn kunnen die ook half kapot gaan? Of is het toch het mobo.

PC heft je CPU sread spectrum er nog wat mee te maken? mn systeem is ook nog water gekoeld dus warmte zal het ook niet zijn.

Verwijderd

Misschien trek je geheugen het niet :? Je moet gewoon effe met de settings spelen en dan kijken op welke settings hij stabiel draait. Half kapot bestaat niet, het is kapot of het werkt. Zie @ Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen & Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Nogmaals een klein Welkom op GoT :D

Je CPU zal niet kapot zijn en je geheugen ook niet, je moet erg veel Voltjes door je geheugen jagen wil je dat kapot krijgen. En je hebt WC dus je CPU gaat ook niet zomaar dood.

Heb je de Voltages al omhoog gedaan? BTW dit draadje moet naar Diehard OverClocking.
Dat CPU Spread Spectrum is iets om een stabiele FSB te behouden. Dus daar heeft het meestal niet mee te maken. (Mijn nForce2 ervaring ;) )

Als je op 12,5*200 hebt gedraaid zonder de Voltages omhoog te doen, vind ik het niks gek dat het niet draait, dit zal zo onstabiel zijn als wat....
Op 12*200 hetzelfde verhaal.
Je hebt dus een 2600+ met een standaard FSB van 133 neem ik aan. Deze draait op 16*133 = 2,13Ghz
Klok jij hem vervolgens naar 2500Mhz dan wil dat idd wel eens probs opleveren. ;)

BTW update je specs als het je eigen PC is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Stinger666 op 13-05-2003 15:09 ]

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41
Kan het niet zijn dat je AGP niet helemaal sjofel is?? En btw je PC hoort op een FSB te lopen van 133 (266DDR) dacht ik, dus om in 1 keer al een klokje te zetten van 24% (naar de 166) kan nog maar om hem in 1 keer op 200 te zetten :? das dus een klok zetten van iets meer dan 50%, das iets te veel van het goede en zulke dingen vinden CPU's niet leuk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is dit een OC vraag, dus zou hij naar Die Hard Overclocking moeten (ander subforum), maar daar gaat hij ook dicht wegens zoekertje, dus doe ik het hier al (tip: 12.5x bij Athlon XP CPU's wil vaak niet lukken, maar 13x weer wel...) - zie verder de links van Alex T.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.