xml database server en php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst wat is er mis met de zoekfunctie?? Hij doet gek hier :(

Maar goed ik vroeg me af één van jullie een goede xml database weten dat samenwerkt met PHP. In deze xml database wil ik namelijk alle metadata opslaan van alle componenten op me web-site; vooral versioning en rollback van deze componenten; ik heb gehoord dt dit beter in een xml database afgehandeld kan worden dan een relationele database zoals postgressql of mysql.

Weet iemand een goede? Ik hoorde van iemand dat Software AG's Tamino een goede xml database server is. Weet iemand een open source alternatief hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 12:35:
Als eerst wat is er mis met de zoekfunctie?? Hij doet gek hier :(
Definieer 'gek' en het liefst bij een bugreport in het React Bugs en Featurerequests
ik heb gehoord dt dit beter in een xml database afgehandeld kan worden dan een relationele database
Waarom zou dat beter werken dan in een relationele database dan?
Wat heeft een xml-database (wat is dat eigenlijk precies?) dat een relationele database in deze context niet kan bieden?

[ Voor 20% gewijzigd door ACM op 13-05-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

IMHO heeft de rollback niets te maken met de database, ook niet als deze via XML praat. Dat heeft zover ik weet alleen maar te maken met hoe de userinterface omgaat met gesubmitte data en afhandeling van de database zelf.

Overigens ondersteund MySQL prima rollbacks, mits je de tabellen van het juiste type voorziet. :)

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
euh denk dat jij het over andere rollbacks hebt dan de topicstarter :)
Jij hebt het over de data in de database, hij over de onderdelen van zijn website (gok ik)

En trouwens, de rollback waar jij het over hebt heeft juist heel veel te maken met de database, maar het moet wel door de applicatie goed gebruikt worden.

[ Voor 33% gewijzigd door ACM op 13-05-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je het echt goed en snel wilt, neem dan MSSQL (ik praat uit ervaring, het is echt beresnel). Die heeft native support voor een keur aan XML functies en XPath queries.

That is, als je bereid bent er 'wat' geld aan uit te geven.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=17771309,noline]ACM schreef op 13 mei 2003 @ 12:38Definieer 'gek' en het liefst bij een bugreport in het React Bugs en Featurerequests
Nou, ik krijg hele tijd een script error, dat ie een module niet kon laden... Als het eind van de middag nog niet werkt zal ik een bugreport posten.
Waarom zou dat beter werken dan in een relationele database dan?
Wat heeft een xml-database (wat is dat eigenlijk precies?) dat een relationele database in deze context niet kan bieden?
Nou, Als eerste wil ik het gebruiken om componenten op te slaan (audio, videostream links, plaatjes e.d.) van de web-site. Die dus een versiebeheer functie hebben, waarbij ongeveer de laatste vijf online worden bewaard, en de overige versie offline in de staging area.

Alleen gezien de essentie van metadata wil je dit vaak hebben in een formaat zoals XML, dus het heeft in principe geen zin omdat dit eerst op te slaan in een relationele database of DBMS. Maar direkt in XML.
Als je het echt goed en snel wilt, neem dan MSSQL (ik praat uit ervaring, het is echt beresnel). Die heeft native support voor een keur aan XML functies en XPath queries.

That is, als je bereid bent er 'wat' geld aan uit te geven.
Ik heb momenteel al een licentie voor MSSQL 2000 en ik krijg binnenkort nog een ontwikkellicentie; enig probleem is dat we zelf geen ms sql server systeem hebben draaien op het internet.
euh denk dat jij het over andere rollbacks hebt dan de topicstarter
Jij hebt het over de data in de database, hij over de onderdelen van zijn website (gok ik)
Ja. Ik bedoel niet een rolback of backup faciliteit voor de gegevens in de database, maar rollback functie voor componenten of "web-assets" (las ik net ;)) natuurlijk moet ed rollback/versioningen van de DBMS en de DAMS natuurlijk wel gelijk lopen met elkaar; anders heeft het natuurlijk nog geen zin.
En trouwens, de rollback waar jij het over hebt heeft juist heel veel te maken met de database, maar het moet wel door de applicatie goed gebruikt worden
Inderdaad, hier heb je in het geheel gelijk in, daarom wil ik de deployment manager hiervoor gebruiken, en alles rollback, e.d. afhandeld.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 13:13 . Reden: stap voor stap replien in een post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb momenteel al een licentie voor MSSQL 2000 en ik krijg binnenkort nog een ontwikkellicentie; enig probleem is dat we zelf geen ms sql server systeem hebben draaien op het internet.
Dat gaat het duur maken. Ik dacht dat het rond de €5000 per CPU is voor een server op internet. Een Server/Per-Seat license mag dan niet...

Magoed, het is wel de beste oplossing als je het mij vraagt.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat het duur maken. Ik dacht dat het rond de €5000 per CPU is voor een server op internet. Een Server/Per-Seat license mag dan niet...

Magoed, het is wel de beste oplossing als je het mij vraagt.
Heb nog wel een Oracle 8i licentie liggen :->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Ik denk trouwens als je die metadata ook nog eens in je php-applicatie moet verwerken dat het niet eens zo heel zinvol is er eerst xml van te maken. Dan kan je net zo goed de gewone data met php binnentrekken en er vervolgens xml van maken zodra het nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ooh, php wordt alleen gebruik voor de opbouw e.d. Beheer functie wordt een mooi gui windows en linux programma.
Pagina: 1