Toon posts:

verkeerde kleuren Philps Brilliance 109

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Philips Brilliance 109 gekocht die toen perfect beeld gaf. Nu echter geeft hij een groenachtig beeld danwel een blauwachtig beeld weer, en soms flikkert hij naar gewoon beeld. Alle weergegeven dingen op het scherm hebben dan en groene of blauwe tint. Ik heb de instellingen van de monitor gecontroleerd, een andere monitorkabel geprobeerd. De monitor is aangesloten op een gleodnieuwe Pc met een Geforce Fx 5200 videokaart. Heeft iemand suggesties voor mijn probleem?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
IK heb wel eens gezien dat een videokaart opeens vaag begon te flikkeren( rood en blauw vielen omstebeurten weg) , ik was er toen ook van overtuigd dat het de monitor was, weet je zeker dat met een andere monitor het wel goed is?.

Mocht je dus al een andere kabel hebben geprobeerd( van de 10 keer is het een kabelbreuk tenslotte) zoals ik lees ga ik ervanuit dat alles goed zit en er op een 1 of andere manier er af en toe een kleur wegvalt.

Mocht dat het geval zijn, stjah dan zou ik terug gaan naar de winkel, want daar kan je beter zelf niet aan sleutelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Carel op 13-05-2003 13:01 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15
gewoon ff de philips helpdesk bellen, sturen ze iemand langs om em op te halen.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
staat er wellicht vlak naast je beeldscherm een voeding of iets anders wat een aardig magnetisch veld kan veroorzaken?

Trek anders vanacht eens de hele nacht de stekker uit je monitor en kijk morgen dan nog eens wat ie doet. Lijkt het beeld te veranderen als je beetje met de kabel morrelt?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Heb ik ook gehad met mijn Philips, na een dag of 2 deed ie het weer normaal :S

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, mijn geluidsbox stond al weken op die plek maar wellicht dat ie laatst per ongeluk iets gedraaid is ofzo. Ik was al bang dat mn 2e hands monitor kapot was, maar hij doet het prima.

Verwijderd

Topicstarter
.......................Althans, daar leek het op. Nadat ik de geluidsbox uit de omgeving vd monitor gehaald had, werd het beeld idd even beter. Maar na een paar minuten werden de kleuren allemaal weer groen, met het gevolg dat ik nu naar een groen beeldscherm zit te staren :S Wie heeft er nog suggesties????

Verwijderd

Ik zou het es proberen met een BNC vgakabel te gebruiken ipv de normale vgakabel, de connectie in de monitor blijkt bij veel monitoren van dit type los te zitten waardoor er kleurveranderingen optreden (bij mij was dit roze) en dit is opgelost door een BNC vgakabel te gebruiken
Pagina: 1