Toon posts:

brandproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik heb net een fikker gekocht, een liteon 48x24x48, en nero 5 op mn pc gegooid. klaar zou je zeggen maar niets is minder waar.

als ik een video cd wil maken gaat er iets mis. ik volg alle stappen van de wizard, en brand de cd. dat gaat nog. maar als ik de cd daarna in mn normale drive doe (ook een liteon) zegt hij dat er geen cd in de drive zit!
als ik de cd weer in de brander stop, dan zie ik geen video's (mpeg's trouwens dat heb ik gecontroleerd) maar de mappen: cdi; ext; mpegav, en vcd. in de map mpegav staan inderdaad files die net zo groot zijn als de video die ik op de cd heb gebrand, maar hebben ".dat" als extensie. ze zijn niet te openen met windows media player.
als ik in nero de inhoud van de cd bekijk staan keurig de video's erop.

wat doe ik in vredesnaam fout!? moet ik een data cd maken ipv van een video cd?

Verwijderd

Moet je die grote .dat file eens opzoeken en met de mediaplayer afspelen. :)
Je maakt een videocd aan, en M$ ziet dat niet als movie.
(dvd speler wel)

Verwijderd

Een VCD heeft altijd die structuur die jij beschrijft...

Voor het afspelen van die DAT file heb je een MPEG codec nodig en moet je de file geforceerd openen met Mediaspeler (bijv. Elecard MPEG2 Decoder Package 2.0)

Tip: gebruik PowerDVD voor (super)VideoCD's.

CD's met ernstige burnproof brandfouten kunnen alleen in de writer gelezen worden en niet in sommige CD/DVD spelers. Dat het probleem duidelijker optreed bij VCD's is logisch: een mode2 CD heeft imo minder errorcorrectie.

Tip: Brand niet onthefly of met actieve programma's in de achtergrond

?: Test de CD eens in een andere drive dan de 2 die je tot nu toe opnoemt.
M$ ziet dat niet als movie.
Logisch ook, want Microsoft gebruikt de DAT extensie voor syteemfiles (zoals het Register in W9x/'ME) dus uit veiligheidsoverweging worden die niet standaard registered bij de mediaspeler.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 12:47 ]

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Daar hebben jullie gelijk in; dat-file rechtsklikken en afspelen met Media Speler.

Maar djeepz zegt dat in z'n normale drive de hele schijf niet wordt herkend, dat is dus wel raar.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 14:58

Bezulba

Formerly known as Eendje

valt hetzelfde topic posten op fok ook onder crossposten?

http://forum.fok.nl/showtopic.php/317652
hallo iedereen,
ik heb net een fikker gekocht, een liteon 48x24x48, en nero 5 op mn pc gegooid. klaar zou je zeggen maar niets is minder waar.

als ik een video cd wil maken gaat er iets mis. ik volg alle stappen van de wizard, en brand de cd. dat gaat nog. maar als ik de cd daarna in mn normale drive doe (ook een liteon) zegt hij dat er geen cd in de drive zit!
als ik de cd weer in de brander stop, dan zie ik geen video's (mpeg's trouwens dat heb ik gecontroleerd) maar de mappen: cdi; ext; mpegav, en vcd. in de map mpegav staan inderdaad files die net zo groot zijn als de video die ik op de cd heb gebrand, maar hebben ".dat" als extensie. ze zijn niet te openen met windows media player.
als ik in nero de inhoud van de cd bekijk staan keurig de video's erop.

wat doe ik in vredesnaam fout!?

blup

Verwijderd

imo niet.

dataCD is trouwens niet de correctie benaming: ISO9660/Joliet DataCD mode1

(een videoCD is ook een dataCD, maar dan mode2)

Openlaten van de CD mag geen problemen geven met de CDspelers van de laatste 10 jaar...

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 12:51 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien vergeten de cd af te sluiten? Ik weet niet of dat nodig is om hem te herkennen a;s video-cd. maar zou kunnen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Sjips, waarom lees ik niet goed... Wat voor LiteOn is de lezer eigenlijk? LTN-???
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 12:48:
imo niet.

dataCD is trouwens niet de correctie benaming: ISO9660/Joliet DataCD mode1

(een videoCD is ook een dataCD, maar dan mode2)

Openlaten van de CD mag geen problemen geven met de CDspelers van de laatste 10 jaar...
Ik fik zelf ook weleens altijd mode 2/ XA dataCD's. Die kunnen zelfs in oude (Aztech) spelers van 4x en 8x gelezen worden...

[ Voor 169% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-05-2003 13:05 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
eendje schreef op 13 May 2003 @ 12:47:
valt hetzelfde topic posten op fok ook onder crossposten?

http://forum.fok.nl/showtopic.php/317652

[...]
leve copy/paste!! ander krijg ik nog rsi.

maar goed, ik heb maar eens een data cd gebrand, en dat werkte. alleen mijn normale speler (ltn 403l) herkent hem nog steeds niet. volgens de specificaties kan hij modus 1 en 2 lezen, dus daar moet het niet aan liggen, wie weet waaraan dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
alles opgelost. ik had waarschijnlijk gewoon brakke ouwe cds, want de nieuwe die ik vandaag kocht werken prima.
iedereen bedankt voor de feedback!!!
Pagina: 1