Toon posts:

NT 4 servermanager servers niet opgelicht

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een NT4 domain en als ik servermanager open dan zijn sommige servers niet opgelicht.
Ik heb al met netdom geprobeert maar krijg ze niet opgelicht.
Weet misschien iemand hoe dit komt.

helllllllllllllp :( :(

Verwijderd

ff rebooten?

Verwijderd

Topicstarter
Rebooten werkt niet

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

staan die servers uberhaupt wel aan? misschien browsing service even stoppen / starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze staan aan, browsing service stoppen / starten werkt ook niet

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

vaag Normaliter betekend het dat de servers uitstaan. zijn het member servers backup domain controllers? krijg je event's in je system te zien?

Maak je gebruik van WINS voor resolving doe een scavaning op die winsserver en stop en start die ook eens.

[ Voor 30% gewijzigd door mutsje op 13-05-2003 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn zowel bdc als member servers.
Scavaning uitgevoerd en wins sevice gestopt en gestart. helaas zonder effect

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zou toch denken dat je browsinglist niet in orde is van je masterbrowser. maar in NT4 domain is de langs aanstaande machine meestal masterbrowser omdat dat systeem voor resolven nogal f**ked up is en niet goed werkt.

Misschien dat authentication tussen pdc en rest niet meer goed is zou ook nog kunnen maar zou je ook event's moeten krijgen in je system en soms application log.

[ Voor 28% gewijzigd door mutsje op 13-05-2003 14:41 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoeveel servers heb je er in staan? er is een limiet van ik meen 13 servers welke zichtbaar kunnen zijn in server manager (dus opgelicht zijn)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

- Heb je al de "nbtstat -R" en "nbtstat -RR" uitgevoerd op elke server , die greyed out zijn !

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 16:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat maakt het nou uit of ze greyed uit zijn of niet? Je kan ze toch nog gewoon benaderen of niet?

iig. Staat "Low speed network" niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
Alles al uitgeprobeert en "low sped network" staat niet aan
Helaas

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 19:54

ArCadE

No banana available

kun je ze wel pingen? wat gebeurt er als je ze toch probeert te openen vanuit servermanager? zijn ze met een andere tool (bv HYENA) wel te zien en te openen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze gewoon openen via servermanager en via hyena zijn ze ook grey out

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 19:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hyena kijkt (ondanks) dat deze ook w2k ondersteuning biedt nog steeds in de browse list voor servers/pc's. Wat je zou kunnen proberen is om in de Wins database te zoeken op 1C (master browsers) en 1b records (domain master) browsers. Ik denk dat hierin iets fout zit. Domain Browser worden nl. gebruikt als master browser per subnet. Op hun beurt 'repliceren' deze met de Domain Master browser (veelal de PDC of in een W2k omgeving de server die de rol van PDC Emulator heeft)...

Tevens zou je op de probleemmachines en of de browse masters via ipconfig /all de verbinding kunnen controleren. Als het goed is, staat deze op Hybrid, een enkele keer wil deze nog wel naar mixed gaan. Als dit het geval is, wordt er dus niet in Wins gekeken naar de Master Browser en melden de servers zich dus niet aan in de Browse list.

Let er wel op dat bovenstaand dus alleen geld in een omgeving met meerdere sites/subnets.

Succes!!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 19:54

ArCadE

No banana available

Of gebruik de resource kit om een server als Domain Master Browser aan te wijzen... Lijkt inderdaad op een probleem in de WINS database.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 19:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nog even verder gezocht: het blijkt dat bij browsing het comment niet te lang mag zijn. Verwijder het comment eens en wacht eens een uurtje...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

elevator schreef op 13 mei 2003 @ 18:42:
Wat maakt het nou uit of ze greyed uit zijn of niet?
Dat maakt wel degelijk verschil, dit duidt op (of) WINS problemen en anders een browselist malfunction !!!

Nogmaals: probeer eens met NBTSTAT -R en NBTSTAT -RR op de bdc's

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 12:19:
Hallo, ik heb een NT4 domain en als ik servermanager open dan zijn sommige servers niet opgelicht.
Ik heb al met netdom geprobeert maar krijg ze niet opgelicht.
Weet misschien iemand hoe dit komt.

helllllllllllllp :( :(
Dit noem ik geen PNS topic.
Je geeft 0,0 informatie over je omgeving. Je reageerd nou niet echt op genoemde tips die gegeven worden.
Uit je posts lees ik dat je niet eens de moeite hebt genomen om uberhaupt eens je eventviewer te bekijken, laat staan dat je zelf bij technet o.i.d. gezocht hebt.

En over dat helllllp : Help Help!!!!!!!

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.