ik loop hier stage in een klein bedrijf met zo een 10 werknemers ongeveer.
Hiervan hebben er een aantal een pc met of win98 of win 2000 op het systeem.
Als server draait een windows nt4 server met sp6a geinstalleerd
Op elk van deze systemen staat northon antivirus 2003 geinstalleerd.
Livupdate, dat is de software om de virusdefenities bij te werken staat zodanig ingesteld dat hij automatisch om de zoveel tijd de defenities bijwerkt.
Nou doet zich het volgende probleem voor:
Liveupdate wil op de win2k machines de updates downloaden en vervolgens installeren. De update word ook gedownload maar, dan wil hij het gaan installeren.
Hierbij komt win2k met de melding dat je als administrator moet zijn ingelogd wil je iets kunnen installeren. Als ik dan als administrator inlog doet hij doet vervolgens wel.
Maar het moet toch niet zo zijn dat als de virusdefenities bijgewerkt worden dat ik iedere keer moet opdraven om als admin in te loggen?!?
Ik heb de site van symantec al geraadpleegd en de search gebruikt.
Weet hier iemand een oplossing voor ?
Hiervan hebben er een aantal een pc met of win98 of win 2000 op het systeem.
Als server draait een windows nt4 server met sp6a geinstalleerd
Op elk van deze systemen staat northon antivirus 2003 geinstalleerd.
Livupdate, dat is de software om de virusdefenities bij te werken staat zodanig ingesteld dat hij automatisch om de zoveel tijd de defenities bijwerkt.
Nou doet zich het volgende probleem voor:
Liveupdate wil op de win2k machines de updates downloaden en vervolgens installeren. De update word ook gedownload maar, dan wil hij het gaan installeren.
Hierbij komt win2k met de melding dat je als administrator moet zijn ingelogd wil je iets kunnen installeren. Als ik dan als administrator inlog doet hij doet vervolgens wel.
Maar het moet toch niet zo zijn dat als de virusdefenities bijgewerkt worden dat ik iedere keer moet opdraven om als admin in te loggen?!?
Ik heb de site van symantec al geraadpleegd en de search gebruikt.
Weet hier iemand een oplossing voor ?
Meneer 1000 has spoken......