liveupdate + gebruikersrechten

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
ik loop hier stage in een klein bedrijf met zo een 10 werknemers ongeveer.
Hiervan hebben er een aantal een pc met of win98 of win 2000 op het systeem.
Als server draait een windows nt4 server met sp6a geinstalleerd
Op elk van deze systemen staat northon antivirus 2003 geinstalleerd.
Livupdate, dat is de software om de virusdefenities bij te werken staat zodanig ingesteld dat hij automatisch om de zoveel tijd de defenities bijwerkt.

Nou doet zich het volgende probleem voor:
Liveupdate wil op de win2k machines de updates downloaden en vervolgens installeren. De update word ook gedownload maar, dan wil hij het gaan installeren.
Hierbij komt win2k met de melding dat je als administrator moet zijn ingelogd wil je iets kunnen installeren. Als ik dan als administrator inlog doet hij doet vervolgens wel.

Maar het moet toch niet zo zijn dat als de virusdefenities bijgewerkt worden dat ik iedere keer moet opdraven om als admin in te loggen?!?
Ik heb de site van symantec al geraadpleegd en de search gebruikt.
Weet hier iemand een oplossing voor ? :?

Meneer 1000 has spoken......

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
topictitel had misschien iets anders gekund

Verwijderd

dude123 schreef op 13 May 2003 @ 11:51:
topictitel had misschien iets anders gekund
Dat vindt ik ook, topic tiltel komt totaal niet overeen met het probleem. Hoop dat een modje voor je het wil veranderen ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Draait liveupdate niet als service?
Die zou je dan kunnen aanpassen dat ie niet in een user omgeving draait, maar als system/admin

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Kijk even waar het fout gaat.

Als het bijvoorbeeld gaat om directory toegang: de rechten van de map instellen.
Als het gaat om de registry: die specifieke keys ook wijzigbaar maken voor normale users...

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
zover ik kan vinden staan er een aantal symantec services erbij maar die hebben verder niks met het updaten van de virusscanner te maken

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hebben jullie op iedere machine apart een NAV2003 draaien?
Waarom dat niet een NAV Professional of Corporate?
Bij losse NAV2003 versies gaan ze allemaal stuk voor stuk hun updates downloaden, kost je giga veel bandbreedte...
Bij de Corporate versie download de server de updates, en de clients downen die updates weer van de server. Gaat via interne netwerk, dus veelal sneller, en de client kan WEL draaien onder beperkte accounts.

[ Voor 3% gewijzigd door Brede P op 13-05-2003 11:55 ]

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
dit is mij bekend. Helaas heeft diegene die de aankoop heeft gedaan hierbij niet nagedacht.
de pakketjes kunnen ook niet meer omgewisseld worden omdat de verpakking al geopend was :s. Ik probeer nu zo een oplossing te zoeken. Nog een keer een virusscanner aanschaffen lijkt mij wel een hele dure oplossing !

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Als je als Admin NAV installeert en dan instelt dattie zichzelf automatisch moet updated dan doettie dat toch gewoon? Zo draaien mijn NAV installaties hier ook en die doen het perfect, ook als je als een limited user bent ingelogd.
Ik moet alleen als Admin inloggen als ik software updates voor NAV moet binnenhalen ipv definities

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
ik denk dat hier toch iets fout gaat dan. Ik namelijk geen definities en geen updates bijwerken op niet administrator accounts. En het lijkt me toch niet de bedoeling om iedere gebruiker maar ff admin te maken :S

[ Voor 69% gewijzigd door dude123 op 13-05-2003 14:04 ]

Pagina: 1