Ik heb een technisch simpel formuliertje dat met twee (submit)buttons twee verschillende actions moet kunnen uitvoeren. Ik heb het geprobeerd met
en just for the hell of it met een this.form.submit() bij de onClick en een type="button".
Het resultaat is voor mij onverwacht: een 404 error bij beide (bestaande) files...
Een action in de font tag er bij heeft geen invloed op het resultaat, en 1 enkele action met een stukje PHP dat afhankelijk van de submit value een pagina uitpoept is in dit geval niet ideaal.
Waar gaat het fout?
om de schuldigen te beschermen zijn de bestandsnamen en values gefingeerd
code:
1
2
3
4
| <form name="form"> <input onClick="document.form.action='blaat.php'" type="submit" value="blaat" name="button1"> <input onClick="document.form.action='mekker.php'" type="submit" value="mekker" name="button2"> </form> |
en just for the hell of it met een this.form.submit() bij de onClick en een type="button".
Het resultaat is voor mij onverwacht: een 404 error bij beide (bestaande) files...
Een action in de font tag er bij heeft geen invloed op het resultaat, en 1 enkele action met een stukje PHP dat afhankelijk van de submit value een pagina uitpoept is in dit geval niet ideaal.
Waar gaat het fout?
om de schuldigen te beschermen zijn de bestandsnamen en values gefingeerd
[ Voor 4% gewijzigd door Dutchman! op 13-05-2003 11:29 . Reden: + [nohtml] tags en [code] tags ipv [html] ]
We spend our years as a tale that is told