[html] basic form met twee actions

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:12
Ik heb een technisch simpel formuliertje dat met twee (submit)buttons twee verschillende actions moet kunnen uitvoeren. Ik heb het geprobeerd met
code:
1
2
3
4
<form name="form">
<input onClick="document.form.action='blaat.php'" type="submit" value="blaat" name="button1">       
<input onClick="document.form.action='mekker.php'" type="submit" value="mekker" name="button2">
</form>

en just for the hell of it met een this.form.submit() bij de onClick en een type="button".

Het resultaat is voor mij onverwacht: een 404 error bij beide (bestaande) files...
Een action in de font tag er bij heeft geen invloed op het resultaat, en 1 enkele action met een stukje PHP dat afhankelijk van de submit value een pagina uitpoept is in dit geval niet ideaal.
Waar gaat het fout?

om de schuldigen te beschermen zijn de bestandsnamen en values gefingeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchman! op 13-05-2003 11:29 . Reden: + [nohtml] tags en [code] tags ipv [html] ]

We spend our years as a tale that is told

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Werkt
[code]
<input onClick="document.form.action='mekker.php';document.form.submit();"
type="button" value="mekker" name="button2">
[/code]
wel? Kies trouwens andere namen, want 'form' is denk ik reserved?
(dus maak er een 'button' en geen 'submit' van)

sorry, niet goed gelezen

[ Voor 54% gewijzigd door sjroorda op 13-05-2003 11:31 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Wat je kan doen is een hidden veld maken, en die met een onClick wijzigen zodat als je hem submit, je aan de hand van die waarde de action kan beslissen in de action.php
Damn, het is ook nog vroeg.. Ik moet ook beter lezen.
Al ben ik wel benieuwd waarom je liever niet 1 php pagina maakt die de action bepaald...
Anders misschien een postaction.php die dan weer doorstuurd naar blaat.php of mekker.php?

[ Voor 42% gewijzigd door OkkE op 13-05-2003 11:42 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Gebruik de search eens! Het komt er echt tig keer in voor ;)

En andere tip, die waarschijnlijk je probleem op zal lossen: form is een gereserveerde naam, die logischerwijs niet werkt op de manier waarop jij hem gebruikt.

Dit topic is gesloten.