Toon posts:

[Redhat 9] Quake3 1.32 muis probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb quake 3 onder linux geïnstalleerd en toen ik het opstarte (zonder een patch of zoiets) werkte alles perfect. Aangezien ik graag op internet speel installeerde ik de 1.32 point release. Echter, na het opstarten van quake werkte mijn muis niet meer. Het ding blijft gewoon vast zitten in de linker bovenhoek van het scherm.

Onderstaande searches op google leverden niets op:
google search 1
google search 2
google search 3

Ook op GOT vond ik niets.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik gebruik redhat 9 met 2.4.20-9 kernel. Met gnome als display manager. De nieuwste NVIDIA drivers geïnstalleerd. Mijn muis is een microsoft wheel mouse.

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
heb je wel de 1.32b patch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de patch hier vandaan. Daar was ik gewoon gekomen via de site van idsoftware. Ik neem aan dat dit de goede patch is....??!?!? En wat is dan het verschil met 1.32b?

Verwijderd

Topicstarter
Na even zoeken kwam ik inderdaad de change log tegen van 1.32b:
Fixing broken mouse on Suse: Starting with XFree 4.2, the event timestamps returned by the X server are no longer matching gettimeofday. And there is currently no API in X to provide easy synchronisation. 1.32 introduced improved event timing by correcting event time with X server event timestamp (sub-frame timing). This worked fine with XFree 4.1, and no longer does. 1.32b adds a safe check to work again with XFree 4.2, but basically the input timing is back to 1.31 quality.
Dit geldt dus voor suse. Iemand enig ervaring of dit ook met redhat het geval is. Tevens heeft redhat 9 XFree 4.3. Kan nu niet testen zit op me werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 12:45 ]

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb dit probleem gehad als ik de resolutie van RedHat wijzigde.
Kijk even in je "/etc/X11/XF86Config" of daar de volgende regels
overeenkomen. (heb ook micro$mouse)

Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2" (!!!>IMPS/2< is hier erg belangrijk)
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Buttons" "3"
Option "ZAxismapping" "4 5"

Anders moet je proberen om ff een keer opnieuw op te starten, heeft hier ook wel is gewerkt.

• _cyclops_
ftp://ftp.idsoftware.com/...nuxq3apoint-1.32b.x86.run

was niet al te moeilijk dacht ik...
verder natuurlijk te krijgen op de bekende idsoftware mirrors...
:Y)

[ Voor 4% gewijzigd door _cyclops_ op 13-05-2003 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee 't was idd niet al te moeilijk. Alleen vreemd dat idsoftware hem niet direct op hun frontpage aanbied maar dat je in hun ftp server moet gaan zoeken. Niet meteen de eerste plek waar ik kijk voor patches. Maar evengoed bedankt... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 15:02 ]

• _cyclops_
mja, 't was een patch die door die linux coder daar is uitgegeven, die zijn nooit zo duidelijk aangegeven, ik heb dit ook van mensen van quakenet dus...
't is wel jammer want de mouse/movement handling is er weer slechter van geworden terwijl 1.32 (zonder b) juistem gelijk was geworden aan die van windows, wat je toch wel merkte...
Pagina: 1