op stage zitten we te denken om een applicatie in asp.NET te gaan ontwikkelen. Maar voor we ons er in gaan verdiepen heb ik een vraag over raporten. Ik weet dat met, wat we nu doen in acces, raporten geprint kunnen worden. Nu vraagik me dus af of we met asp.NET ook raporten in een word kunnen zetten zodat we deze meteen kunnen afdrukken!..
In theorie kan het met OLE als je Office op de server geinstalleerd hebt. Maar dat zou ik zeer sterk afraden, omdat Office nou eenmaal een desktop pakket is en de server alleen maar zou vervuilen. Daarbij is .NET bedoeld om platform-ontafhankelijk te zijn en het gebruik van een Word-koppeling zou dat hele concept door de plee spoelen 
Ik denk dat je gewoon een HTML rapport wilt genereren. Dat kun je immers ook netjes uitprinten op de meeste non-fossiele browsers.
Ik denk dat je gewoon een HTML rapport wilt genereren. Dat kun je immers ook netjes uitprinten op de meeste non-fossiele browsers.
日本!🎌
http://www.c-sharpcorner....02/Mar/WordFromDotNet.asp
Gevonden met Google
Gevonden met Google
[ Voor 52% gewijzigd door gorgi_19 op 13-05-2003 13:07 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Dat is dus de vieze manier, waarbij je met legacy componenten werkt én Word op de server moet staan. Het is beter te kijken naar een .NET class die native (zelf dus) Word bestanden kan genereren. Das nog sneller ook.
日本!🎌
Sure, als je het content-type op "application/x-msword" zet, heb je opeens een word document.dit kan ook wel met content-type natuurlijk.
En toen werd dapib wakker
日本!🎌
Pagina: 1