Granite Bay icm Radeon 9700

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de asus p4g8x heeft problemen met de radeon 9xxx series videokaart, dat is bekend. maar is dat een granity bay probleem of een asus probleem? dat is niet helemaal duidelijk omdat geloof ik iedereen met een granite bay chipset het asus bord heeft.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt specifiek aan Granite Bay. Asus P4G8X niet compatible met 9700Pro?

Het chipset kampt met een tweetal AGP bugs, waarvan de ene middels een wijziging in mobo layout opgelost moet worden (AGP 3.0 spec / voltages) en de andere met behulp van een BIOS update (het standaard uitschakelen van de AGP Prefetch Cache). En de Radeon 9700 werkt op een of andere manier niet echt lekker met deze bugfixes; je zult de Fast Writes moeten uitschakelen en/of de AGP multiplier terugzetten van 8x naar 4x.

• smvs
  • Niet online
BalusC schreef op 13 May 2003 @ 11:09:

Het chipset kampt met een tweetal AGP bugs, waarvan de ene middels een wijziging in mobo layout opgelost moet worden (AGP 3.0 spec / voltages) en de andere met behulp van een BIOS update (het standaard uitschakelen van de AGP Prefetch Cache). En de Radeon 9700 werkt op een of andere manier niet echt lekker met deze bugfixes; je zult de Fast Writes moeten uitschakelen en/of de AGP multiplier terugzetten van 8x naar 4x.
nou ik heb al een paar uur lopen kloten met de p4g8x en ik ben er een beetje klaar mee eigenlijk. en het gaat dus ook geen andere granite bay worden, dat is duidelijk. gewoon lekker weer een sis de volgende keer.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik zou je board gewoon terugbrengen. Heb ik ook gedaan, was geen probleem.

• smvs
  • Niet online
Rene59 schreef op 13 mei 2003 @ 11:31:
Ik zou je board gewoon terugbrengen. Heb ik ook gedaan, was geen probleem.
jep, alleen ik BEN de pc zaak waar het zaakje teruggebracht is en nu moet ik dus voor de klant een mooie oplossing verzinnen. dat wordt dus een geforce of een ander mobo. ik zat nu aan deze te denken:
http://www.giga-byte.com/...s/Products_GA-8IK1100.htm

ik neem aan dat de canterwood wel goed is.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Op die fiets. :) Met de canterwood en springdale heb ik nog geen problemen met Ati voorbij zien komen.

Verwijderd

BalusC schreef op 13 May 2003 @ 11:09:

Niet correct, ik heb toch met een Aopen AX4R-Plus en een 9700pro van hercules heerlijke 3Dmark scores neer gezet. ;)
Dus dat de Granitebay en de 9700pro niet compatible zijn is niet waar.

Verwijderd

Geld dit ook voor Granite bay icm 9800 pro? dat heb ik :<

nog niet geprobeert of 't werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 15:41 ]

Pagina: 1