Toon posts:

[XP] Iconen in systemtray verdwijnen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem als een Applicatie niet reageert, dan gebruik de taskmanager. Bij beeindiging van de taak reset windowsexplorer zich, is normaal, maar daarna zijn wat iconen in de systemtray verdwijnen. De verdwenen Appz. draaien wel, gecontroleerd via taskmanager.
Nogmaals Win.explorer opstarten heeft geen zin, ik krijg de appz ook niet meer naar de voorgrond.

Ik heb al gegoogled en hier op het forum gezocht, kan er niets over vinden, niets aan echte goede oplossingen/ ideeen.

Iemand goede suggesties, of weet iemand hoe je alle iconen in je systemtray kan herladen?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Opnieuw inloggen werkt ook. :)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 08:59

Hans.Solo

Tank n00bje :P

MADG0BLIN schreef op 13 May 2003 @ 10:59:
Opnieuw inloggen werkt ook. :)
Voor zover ik weet is dat toch de enige manier om alle icons weer terug te krijgen?

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Heeft hij ze niet gewoon verborgen, doet ie namelijk standaard(tenminste als je xp gebruikt). ff kijken naar een knopje met met << erop.

Verwijderd

Heb dat probleem soms ook.. enige oplossing is of afloggen/rebooten of de taak afschieten waarvan je het icoontje mist en dan opnieuw het programma starten

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik heb ze niet verborgen! Zelfs iconen waar je rule: Always hide voor aanmaakt, komen weer in systemtray te staan, goed he.
opnieuw inloggen heeft geen zin, alleen herstarten is zinvol, dit wil ik dus niet.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Hans.Solo schreef op 13 May 2003 @ 11:01:
[...]

Voor zover ik weet is dat toch de enige manier om alle icons weer terug te krijgen?
Voor zover ik weet ook inderdaad...

Profile

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:43
'k Had er vroeger ook problemen mee tot ik volgend bericht ontdekte en het toepaste. Sindsdien werkt alles piccobello !
Deze computer - beheren - services en toepassingen - services.
Hier zowel bij SSDP als bij UpnPservice (= universele plug en play service) rechts klikken en bij Eigenschappen als opstarttype Uitgeschakeld aangeven.
Dan ga je naar http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm en daar download je :Hide or Show Inactive Icons in the Notification Area (Line 53)
Remove Past Items From the Notification Area (Ook op Line 53) en je laat ze direct installeren.
Hierna ga je naar Taakbeheer (via Ctrl-alt-del), in het tabblad Processen klik je op explorer en dan op Proces beëindigen. Ga dan naar het tabblad Toepassingen, onderaan op Nieuwe Taak klikken, ‘explorer’ invullen (zonder de ‘ ’) en laten uitvoeren.

Nog één vraagje: ze schrijven daar: 'Or if you are running XP SP1 uninstall UPnP from Add/Remove Windows Components.' Ik heb XP Pro SP1, maar vind bij het toevoegen/verwijderen van windowscomponenten geen 'uninstall UPnP'. Kan dit kloppen?
Hangt ervan af of je die wel geïnstalleerd hebt. Bij Windowssoftware zit die onder "Netwerkservices" en dan klikken op "details". Hij staat dan onderaan. En anders schakel je 'em uit bij "services en toepassingen". Die Upnp uitschakelen is sowieso aanbevolen: http://grc.com/unpnp/unpnp.htm (Ben Johnson)

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
Ik kom even terug op deze topic omdat ik al heel lang hetzelfde probleem heb, ik heb bovenstaande oplossing geprobeerd maar mijn usb icoon komt pas trg na het killen van explorer en handmatig trg te starten...

iemand nog ideeen?
Pagina: 1