MSN teller en verbruik software

Pagina: 1
Acties:

• bluebit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 21:47

bluebit

Fear the bunny

Topicstarter
Door mijn werk krijg ik regelmatig de vraag gesteld of het mogelijk is een limiet op te geven voor dagelijks gebruik van MSN messenger. Deze vraag komt voornamelijk van bezorgde ouders die hun kroost niet meer buiten zien spelen maar urenlang achter de pc zien zitten en zitten te chatten met hun vriendjes en vriendinnetjes.

Tot nu toe, moest ik de ouders altijd adviseren om zelf toezicht te houden hierop (niet meer dan logisch, vind ik). Vandaag echter heb ik me tot doel gesteld om iets van dergelijke software te vinden.

Heeft iemand hier een tip of kent iemand een dergelijk stukje software dat de verbinding van MSN verbreekt als een bepaalde tijdslimiet verstreken is?

TIA

I hope I never get so old I get religious

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zou een willekeurig programma kunnen gebruiken dat een limiet stelt aan het gebruik van programma's (dus x minuten per dag mag foo.exe open zijn). Enkele voorbeelden: http://www.getnetwise.org/tools/ en dan Limit time aanvinken + instant messengers + je OS. Welke software het goed doet zou ik niet weten, ik heb er geen ervaring mee ( :+ ) Maar er zijn ook hier op GoT redelijk wat meningen en ervaringen gedeeld; dus zoek hier + op Google naar die programmanamen en je krijgt heel wat meningen :)

Je hebt dan trouwens misschien wel het probleem dat de messenger standaard opent, dus dat zal niet al te best werken voor sommige kids :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:54
Misschien is het mogelijk om zelf wat temaken.

Want je kan altijd in je processes list zien dat 'msnmsgr' mee draait. En je kan met een simpel timertje kijken of het limiet voor deze dag al overschreven is. En als dat zo is kan je het process killen. :)

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

MaNDaRK schreef op 13 mei 2003 @ 11:07:
Misschien is het mogelijk om zelf wat temaken.

Want je kan altijd in je processes list zien dat 'msnmsgr' mee draait. En je kan met een simpel timertje kijken of het limiet voor deze dag al overschreven is. En als dat zo is kan je het process killen. :)
Dat programma is ook een process, ook te killen
Mits je natuurlijk WIN 2000 of XP draait, dan kun je deze rechten "afpakken"

Maar dit hele gedoe is onzin, die leuke kindertjes worden ouder en ouder en gaan dan zelf een pc'tje kopen omdat ze niet meer op de gare bak van hun pappie mogen spelen.

Dus hun verbruik wordt dan 10x erger, alleen omdat die stomme teller erop kwam te staan

En trouwens, zodra msn messenger is gekilled, waarom dan gewoon niet weer opnieuw opstarten?

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• MaNDaRK
KolNedra schreef op 13 May 2003 @ 11:09:
[...]

Dat programma is ook een process, ook te killen
Mits je natuurlijk WIN 2000 of XP draait, dan kun je deze rechten "afpakken"

Maar dit hele gedoe is onzin, die leuke kindertjes worden ouder en ouder en gaan dan zelf een pc'tje kopen omdat ze niet meer op de gare bak van hun pappie mogen spelen.

Dus hun verbruik wordt dan 10x erger, alleen omdat die stomme teller erop kwam te staan

En trouwens, zodra msn messenger is gekilled, waarom dan gewoon niet weer opnieuw opstarten?
Dat kan je weer laten killen, om dat het quota voor die dag al is verbruikt ;)

Ik ben nu even aan het kijken of ik zoiets in VB kan maken :)

• bluebit

bluebit

Fear the bunny

Topicstarter
Ik ben nu even aan het kijken of ik zoiets in VB kan maken
jij held!
zelf heb ik geen zin om dit zelf te gaan maken, sowieso een hekel aan mensen die chatverslaafd zijn, maar je hoeft het niet zelf te gaan bouwen.
Maar ja, als je toch niets te doen hebt.........zet het maar online, geheid dat een boel ouders je dankbaar zullen zijn.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik denk dat je beter die poorten kan dichtgooien, er zijn talloze msn clones die ook via de msn server werken, denk aan dmsn en trillian, zelfs webbased is het mogelijk.

maar ik neem aan dat webbased msn niet via de gewone msn poort gaat?, zo niet kan je er heel weinig tegen beginnen.

Verwijderd

Met processen is het ook allemaal niet waterdicht.
Als iemand mij dat probeert te flikken installeer ik gewoon Trillian en allerlei Jabber clients erbij... dan mag jij maar uitzoeken wat ik nou aan het doen ben :p

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 12:02:
Met processen is het ook allemaal niet waterdicht.
Als iemand mij dat probeert te flikken installeer ik gewoon Trillian en allerlei Jabber clients erbij... dan mag jij maar uitzoeken wat ik nou aan het doen ben :p
Maar ik kan ook meerdere processen toevoegen die zeg maar 'gemakeerd' zijn als Messenger. En die kunnen dan ook afgesloten worden door mijn programma ;)

Verwijderd

Weet jij wel hoeveel Jabber clients & clones er zijn? >:)

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 13:12:
Weet jij wel hoeveel Jabber clients & clones er zijn? >:)
Nee :P
En volgens mij wil ik dit ook niet weten ;)

Maar de eerste versie van me programma is af! De grote is 51Kb.

De download link: http://wouter.ifruit.nl/download/MSNTimer.rar (25Kb)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, mochten er vragen zijn dan hoor ik het hier wel ;)

• bluebit

bluebit

Fear the bunny

Topicstarter
Maar de eerste versie van me programma is af!
onze digitale held. ik ga hem vanavond proberen bij mijn vriendin's msn op mijn pc >:)
de feedback krijg je vanavond dus wel :)

• MaNDaRK
bluebit schreef op 13 May 2003 @ 15:08:
[...]

onze digitale held. ik ga hem vanavond proberen bij mijn vriendin's msn op mijn pc >:)
de feedback krijg je vanavond dus wel :)
Is goed, ik heb het hier even snel getest, en het werkte goed hier :)

Ik kan ook MSN Aansturen in VB, misschien is het mogelijk dat ik dan nog een versie maak, die niet MSN afsluit, maar gewoon disconnect na een bepaalde tijd :D

Want dit programma kijkt echt naar het proces 'msnmsgr.exe' en als de tijd voorbij is dat killed hij het proces.

[ Voor 3% gewijzigd door MaNDaRK op 13-05-2003 15:21 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
MaNDaRK schreef op 13 May 2003 @ 15:21:
[...]

Is goed, ik heb het hier even snel getest, en het werkte goed hier :)

Ik kan ook MSN Aansturen in VB, misschien is het mogelijk dat ik dan nog een versie maak, die niet MSN afsluit, maar gewoon disconnect na een bepaalde tijd :D

Want dit programma kijkt echt naar het proces 'msnmsgr.exe' en als de tijd voorbij is dat killed hij het proces.
Moet je wel zorgen dat MSN niet opstart op die PC, want standaard start die automatisch is systray, en dan wordt die dus gekilled, ondanks dat je niet chat ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• MaNDaRK
pierre-oord schreef op 13 May 2003 @ 15:31:
[...]

Moet je wel zorgen dat MSN niet opstart op die PC, want standaard start die automatisch is systray, en dan wordt die dus gekilled, ondanks dat je niet chat ;)
Shit, dat heb ik uit staan, nouwja :) dan wordt het dus tijd dat ik een update ga schrijven ;)

Thnx :D

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

bluebit schreef op 13 mei 2003 @ 11:29:
[...]

jij held!
zelf heb ik geen zin om dit zelf te gaan maken, sowieso een hekel aan mensen die chatverslaafd zijn, maar je hoeft het niet zelf te gaan bouwen.
Maar ja, als je toch niets te doen hebt.........zet het maar online, geheid dat een boel ouders je dankbaar zullen zijn.
Waarom heb je een hekel aan chatverslaafden eigenlijk? Ik kan ook niet zonder chatten op MSN Messenger, maar goed.. dat komt misschien meer omdat mijn vriendin een aardig eindje uit de buurt woont en ik haar alleen in de weekenden zie.
Maar met chatten is toch opzich niks mis? Ik zie mijn kids later liever hun tijd achter de PC doorbrengen met veel chatten, dan dat ze zich volzuipen in kroegen (dit hangt natuurlijk af van de leeftijd), of rare dingen gaan doen met andere vrienden/vriendinnen...

Het programma werkt hier trouwens prima, heb het even voor de lol getest, maar mijn MSN werd gekilled, hoor.. haha

Profile

Verwijderd

Kun je hem na het killen dan nietopnieuw opstarten? Of houd hij het per dag bij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 16:11:
Kun je hem na het killen dan nietopnieuw opstarten? Of houd hij het per dag bij?
Als je het programma even probeert weet je het antwoord vrijwel direct!

• bluebit

bluebit

Fear the bunny

Topicstarter
dat komt misschien meer omdat mijn vriendin een aardig eindje uit de buurt woont en ik haar alleen in de weekenden zie.
was enigszins extreem gesteld, kom te vaak in aanraking met mensen die 50 euro elke maand betalen om alleen te chatten (als je zegt: vul een ander internet adres in de Internet Explorer in, dan weten ze niet wat je bedoelt).
Jouw reden is echter legitiem en ook nodig...... ik heb dus geen hekel aan jou..

knuffel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 16:31:
[...]
Als je het programma even probeert weet je het antwoord vrijwel direct!
Aangezien ik hier op stage de mogelijkheid er niet toe heb word dat vrij moeilijk. Als ik het had gekund had ik het heus niet gevragen hier |:(

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Euhm, tis alleen niet echt waterdicht. :) Als ik het proces van MSNTimer kill kan ik weer vrolijk doorchatten.. en ik denk niet dat je dit kunt voorkomen in een NT-based OS, mja misschien door de taskmanager op de een of andere manier te disablen? :?

#

Verwijderd

User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
System]
Value Name: DisableTaskMgr
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = default, 1 = disable Task Manager)

ps: bij mij werkt het niet :? :(

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 17:06:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
System]
Value Name: DisableTaskMgr
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = default, 1 = disable Task Manager)

ps: bij mij werkt het niet :? :(
Tsja, maar dan moet je ze sowieso een limited account gaan geven zonder registry write-access, anders is 't zo veranderd.. (ja, die kinderen zijn tegenwoordig soms vrij slim met dat soort dingen.. :P)

#

Verwijderd

das waar ja ;) kben ook nog niet zo oud :P maar je kunt dan weer met het volgende doen:

Key Location
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
System]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
System]

Action

Key Name
DisableRegistryTools
Key Type
REG_DWORD (DWORD Value)
Key Value
(0 = allow regedit, 1 = disable regedit)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

bluebit schreef op 13 May 2003 @ 16:34:
[...]

was enigszins extreem gesteld, kom te vaak in aanraking met mensen die 50 euro elke maand betalen om alleen te chatten (als je zegt: vul een ander internet adres in de Internet Explorer in, dan weten ze niet wat je bedoelt).
Jouw reden is echter legitiem en ook nodig...... ik heb dus geen hekel aan jou..

knuffel :)
Nee, €50,- per maand voor alleen chatten vind ik ook erg overdreven inderdaad. Ik surf zelf voor €59,- per maand over veel sites, ook vanwege school, maar mijn MSN staat toch vrijwel elke dag de hele dag aan.
Nu heb je ook mensen die bij hun vriend/vriendin achter de PC gaan zitten en daar dan ook nog eens meer dan een uur gaan chatten (heb het zelf meegemaakt), dat is wel zwaar irritant en voor die mensen is het handig om dit programma te downloaden en te gebruiken :D

Profile

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nog een tip, staat toevallig in de computer totaal die ik gister binnen kreeg(blz 55 - rechtsboven): het programma Chatblocker. zie ook exploreanywhere.com voor meer info.
Pagina: 1