mandrake 9.1 installeren op raid computer

Pagina: 1
Acties:

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik ben in het bezit van een Gigabyte vrxp2.0 en XP1800 AMD met onboard raid
promise fasttrack lite 20276.
om betere raid performance geflashed als fullraid promise fasttrack tx2000 2.0028
raid performance en installatie onder windoze geen problemen.
Nu wil ik graag weer eens linux installeren.
ik heb net voor me liggen dee nieuwe versie van mandrake 9.1,maar hij vraagt bij installatie om een scsi driver uit een lijst te kiezen.
maar ja,welke???tot nu toe een paar geprobeerd,maar werken niet waarna drax de installatie afbreekt omdat er geen harde schijven worden gevonden.
is er toch een manier en een driver om toch mandrake op dit systeem te installeren?
gigabyte heeft alleen drivers voor de verouderde suse 7/8 en redhat en :'( :'( :'(

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 12:15
Houdt maar op. RH9 ondersteund 'm. Wellicht is dat een oplossing?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

De promise ondersteuning in the Mandrake 9.1 kernl is niet goed. Er zijn wel aangepaste bootfloppies te krijgen, waarschijnlijk wil je daarvoor een cdrom.img hebben om vanaf cdrom te installeren. Het is een .bz2 bestand dus je zal hem nog even moeten unzippen.
Url: http://www.netikka.net/tmb/9.1/

https://timelord.nl

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Dit omdat Mandrake gericht is op Desktop systemen, en dus niet de grootste aandacht besteedt aan de ondersteuning van RAID-controllers en dergelijke (ook al hebben steeds meer nieuwe high-end desktop-systemen zo'n ding). Het kan dus wel, maar dan zul je zelf wat moeite moeten doen helaas (zie boven) :(

Als Red Hat hem wel 'out of the box' ondersteunt, is dat misschien makkelijker, maar ja, dat is wel weer een paar CD's downloaden natuurlijk ;(

Verwijderd

Wilke schreef op 13 May 2003 @ 15:03:
Dit omdat Mandrake gericht is op Desktop systemen, en dus niet de grootste aandacht besteedt aan de ondersteuning van RAID-controllers en dergelijke (ook al hebben steeds meer nieuwe high-end desktop-systemen zo'n ding). Het kan dus wel, maar dan zul je zelf wat moeite moeten doen helaas (zie boven) :(
Komt meer omdat de support voor de TX2000 aka PDC20271 op dit moment niet al te best is onder linux
Pas vanaf 2.4.21 en in de ac-kernels wordt de TX2000 standaard ondersteund.