Toon posts:

Director en lift maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik ben al een tijdje bezig met director, en nu ben ik bezig met een klein projectje. Ik heb namelijk een lift gemaakt. Allemaal erg leuk maar nu het probleem.

Wanneer ik op een lift knop druk gaat de lift bewegen, logisch. Hij moet naar de etage gaan die de gebruiker gekozen heeft. nou laten we zeggen we staan op etage 0 en we gaan naar etage 1. Eén verdieping omhoog. Ok dat lukt nog. Maar dan het volgende:
We staan op etage 5 en we willen naar etage 2. Het is dan de bedoeling dat ik door de lift ramen wel 3 etages naar beneden zie gaan.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dat het beste maken in director?? Werken met Markers? Ik heb echt geen idee hoe ik verder moet..iemand die kan helpen???

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik begrijp je probleem niet helemaal.
Omhoog, is gewoon een beweging van je lift, een kubus met of zonder passagiers achter de ramen, die te zien zijn. Omhoog gaat dus (zonder passagiers?).
Je moet die dezelfe beweging geven als de lift, ik weet niet of je in Director ze gewoon met iets mee kunt laten bewegen, dus met het object lift. Dan bewegen ze wanneer de lift beweegt en stoppen ze wanneer ie stopt.

Als je omhoog kunt, kun je toch ook weer omlaag? Van verdieping 1 naar 2 zie je hem toch bewegen, dus een aantal pixels omhoog; andersom moet toch ook kunnen, hij ploft dan toch niet in een keer in een flits naar beneden?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk

Als ik van 5 naar 1 wil moet ik dus 4 etages voorbij zien komen. Maar als ik van 3 naar 1 wil moet ik 2 etages voorbij zien komen. Ook de deuren moet bij elke etage open en dicht gaan..

Maar hoe doe ik dat in director 8.5

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 10:50 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het spijt me, ik heb geen verstand van Director verder.

Bedoel je dat jouw lift dus bij het skippen van meerdere verdiepingen telkens even stopt, omdat hij telkens opnieuw een move naar boven of naar beneden moet doen, ipv. dat hij in een ruk doorgaat? Of juist niet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

erm...Ik heb niet erg veel verstand van director, maar zover ik weet is het een soort flash?? Dan moet dit toch gewoon te doen zijn met een motion tween zonder al te veel problemen?? Desnoods mischien voor alles een aparte scene maken ofzoow?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, markers met de liftanimatie, voor het aantal verdiepingen dat jij wil laten zien. Daarna een jump via bijvoorbeeld nog een marker naar het frame waar die 5e verdieping staat. Best wel basic Director hoor, staan genoeg voorbeelden op internet, en zelfs in de help volgens mij :)

LinkedIn
Instagram

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
tsja, dat kan je denk ik het beste met lingo oplossen...
Maak maar een kleine rekensom.

Bepaal de verdieping waar je opzit, vang de volgende verdieping op >

huidige verdieping - nieuwe verdieping = uitkomst

Vervolgens maak je animatieUp (uitkomst negatief) en een animatieDown (uitkomst positief) die je net zovaak laat afspelen als de uitkomst is....

is mijn eerste gedachtengang, maar ik denk dat er talloze manieren zijn...

Verwijderd

Je maakt 2 markers, 1 "omhoog" 1 "omlaag"
Bij het laatste frame van je marker zet je een script dat hij tot X moet herhalen dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
on Enterframe
  global aantalkeer, geweest
  if (aantalkeer < geweest) then
      go "omhoog"
  end if
end

zoiets... ff snel gemaakt...
Klikt de gebruiker op 2 en hij staat al op verdieping 5 doe je dus een formule maken met aantalkeer = huidigeverdieping - naarverdieping
die zet je in een global en dan verwijs je naar go "omlaag"

snapt?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Je kunt het natuurlijk ook scripten .tobbe, ipv. timeline te gebruiken :D
Pagina: 1