• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een sony DSC-75 met een 64 mb memory stick, maar als ik deze erin stop krijg ik de melding: "format error". Ik heb ook zo'n 6-1 usb cardreader voor de pc en als ik em hier in stop doet hij het prima, ik kan er gewoon bestanden naar sturen enz. Heb em ook al diverse malen geformatteerd maar de camera blijft em weigeren...

wat is hier het probleem? Stick kapot?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Je kan hem, als het goed is, ook in de camera stoppen en dan via het menu in de camera formatteren... Of heb je dat juist gedaan? :) (Was niet helemaal duidelijk)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
Of je moet heb bijvoorbeeld in FAT16 formatteren, misschien dat jij nu FAT32 of zo probeert. Daar kan het ook aan liggen, zoek maar eens na welk formaat je stick moet hebben.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• weppe
  • Niet online
Ja dat klopt je kan hem ook formatteren vanuit het menu in de camera, maar omdat de camera de hele stick niet ziet en dus niet kan benaderen, lukt dit niet. Ik heb de stick in windows geformatteerd op FAT en op FAT32, beide werkte het niet. FAT16 kan ik niet kiezen.. Wel NTFS maar dat lijkt me ook niet of wel?

Verwijderd

Als je Linux draaid en je stick ook kan benaderen, dan kan je hem wel formateren als fat16, en zowat elk ander formaat.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De enige juiste manier van het formateren van een MS lijkt me in de camera? Probeer eens een andere camera van een vriend of vriendin. Indien dat niet werkt zou het ik kaartje maar in het bakje onbetrouwbaar leggen en afschrijven. Is het trouwens een MagicGate kaartje wellicht?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• weppe
  • Niet online
MagicGate kaartje? Neh, gewoon eentje van sony!

Maar het is me gelukt om het te formatteren in een andere sony camera!!!!
thanks!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:24

Floor-is

5.2

twixx schreef op 14 May 2003 @ 15:08:
De enige juiste manier van het formateren van een MS lijkt me in de camera? Probeer eens een andere camera van een vriend of vriendin. Indien dat niet werkt zou het ik kaartje maar in het bakje onbetrouwbaar leggen en afschrijven. Is het trouwens een MagicGate kaartje wellicht?
Goede tip, maareuh MG is er vanaf 128 of 256MB en dus niet voor 64, hij heeft dus ofwel SanDisk, ofwel Lexar of een gewone Sony MemStick :)
weppe schreef op 15 May 2003 @ 08:34:
MagicGate kaartje? Neh, gewoon eentje van sony!

Maar het is me gelukt om het te formatteren in een andere sony camera!!!!
thanks!
Goed te horen dat de tips helpen. MagicGate is overigens de opvolger/doorboorduursel op de MemoryStick, grotere capaciteit, sneller en ook veel duurder ;)

Bericht hierboven

Pagina: 1