Situatie:
Het bedrijf in kwestie heeft 1 hoofdkantoor, 1 regiokantoor en een stuk of 30 kleinere vestigingen.
Op het hoofdkantoor ligt (vanzelfsprekend misschien) al een netwerk (2x Novell server, 1x Win2000 server en de belangrijkste: 1 IBM AS/400 server).
Op het regiokantoor moet ook een netwerk aangelegd worden.
Tot zover no problems. Echter, het is de bedoeling dat de mensen die werkzaam zijn op dit regiokantoor rechtstreeks de AS/400 server kunnen benaderen.
Ik hoor je denken: Dat wordt dan VPN oetwammes, had je zelf ook wel kunnen bedenken!
Echter op beide locaties is alleen een analoge of ISDN verbinding beschikbaar.
Voor een VPN oplossing zijn die beide oplossingen dus allerminst geschikt.
Het probleem is dus de afwezigheid van een breedband verbinding.
Kabel of ADSL zijn niet verkrijgbaar op beide locaties.
Een huurlijn is onderzocht en te duur bevonden.
Nou heb ik iets gehoord over Epacity van KPN.
Dit is dus eigenlijk ADSL voor bedrijven, maar kan ook via een analoge of ISDN verbinding aangeboden worden op plaatsen waar geen ADSL beschikbaar is.
Tenminste dit is wat ik er van begrepen heb.
Heeft hier iemand wel eens van dit verschijnsel gehoord of misschien wel ervaring mee?
Of misschien wel met een andere oplossing die in deze situatie zou kunnen worden toegepast?
Alvast bedankt!
Het bedrijf in kwestie heeft 1 hoofdkantoor, 1 regiokantoor en een stuk of 30 kleinere vestigingen.
Op het hoofdkantoor ligt (vanzelfsprekend misschien) al een netwerk (2x Novell server, 1x Win2000 server en de belangrijkste: 1 IBM AS/400 server).
Op het regiokantoor moet ook een netwerk aangelegd worden.
Tot zover no problems. Echter, het is de bedoeling dat de mensen die werkzaam zijn op dit regiokantoor rechtstreeks de AS/400 server kunnen benaderen.
Ik hoor je denken: Dat wordt dan VPN oetwammes, had je zelf ook wel kunnen bedenken!
Echter op beide locaties is alleen een analoge of ISDN verbinding beschikbaar.
Voor een VPN oplossing zijn die beide oplossingen dus allerminst geschikt.
Het probleem is dus de afwezigheid van een breedband verbinding.
Kabel of ADSL zijn niet verkrijgbaar op beide locaties.
Een huurlijn is onderzocht en te duur bevonden.
Nou heb ik iets gehoord over Epacity van KPN.
Dit is dus eigenlijk ADSL voor bedrijven, maar kan ook via een analoge of ISDN verbinding aangeboden worden op plaatsen waar geen ADSL beschikbaar is.
Tenminste dit is wat ik er van begrepen heb.
Heeft hier iemand wel eens van dit verschijnsel gehoord of misschien wel ervaring mee?
Of misschien wel met een andere oplossing die in deze situatie zou kunnen worden toegepast?
Alvast bedankt!