Toon posts:

Epox Mobo detecteert geen ram meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren had ik een klein probleempje, ik swapte een ramlatje voor een test in mijn EP-8K5A2+. Dit begon ongeloofelijk te stinken, dus zette ik de pc onmiddellijk uit.
Hierna probeerde ik nog meerdere latjes geheugen, die op een andere pc wel werken, maar zonder resultaat.

Ik heb in alle drie de slots geprobeerd het ram te steken, drie latjes, maar het moederbord weigert nu om ram te detecteren. Ik krijg altijd error code C1.

Weet er iemand raad aub?

Bedankt.

Verwijderd

Toch niet de vuistregel "met een hamer past alles" te letterlijk genomen ?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Hopen dat er nog garantie op zit :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Eh, heb je in de manual gekeken wat C1 betekent? Zal wel iets van geheugen messed up zijn denk ik. Zijn je bankjes nog goed? Geen zwarte aanslag enzo?

zoek: "C1 Error: Detect Memory error, Check Sum error."

Lijkt me dat je bankjes gaar zijn.

edit: hmm... spuit elf :+

[ Voor 9% gewijzigd door WhizzCat op 13-05-2003 08:49 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
In de manual betekent dit ram not detected dacht ik, moet deze avond eens kijken voor de excacte error melding.

Ik vind het gewoon raar dat ineens alle bankjes niet meer werken, terwijl ik nochtans maar 1 bankje had geprobeerd met dat memory!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Zou misschien een idee zijn, om eerst die ramplankskes in een ander mobo te testen. Als ze het daar allemaal wel doen, dan weet je dat het niet aan het ram ligt :). Dan is er dus wat met je mobo aan de hand. Het kan best zijn dat tijdens die test toen het ongelooflijk begon te stinken, dat latje er net niet goed in zat. Hierdoor kan er best kortsluiting zijn ontstaan, waardoor de ram-banks onbruikbaar zijn geworden, maar de rest van het mobo zich goed heeft gehouden.

LinkedIn
Instagram

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Die kan gewoon in de kliko (vuilnisbak) waarschijnlijk is de northbridge naar de klote of zie je ergerns wat pull up weerstanden zitten die door gefikt zijn

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Werd al gevraagd, maar heb je het latje perongeluk niet verkeerd om erin gestoken. Lijkt me een beetje erg onlogisch. Zelfontbranding van Rammetjes heb ik nooit meegemaakt.

Batterij eruit, CMOS jumper om. Aan zetten. Weer uit. Batterij erin, CMOS jumper terug, en opstarten met Insert ingehouden... (met het Rammetje erin natuurlijk)

Test je latjes idd eens op een andere plank zou ik zeggen.
Pagina: 1