Toon posts:

[chello regio zaanstad] DNS plattig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, vreemde vraag maar aangezien dit de enige Nederlandse site die IK kan bereiken nu, hier de vraag:

Is de DNS er weer eens uit? Zeer vaag, ik kan tweakers.net, www.thebronzealternative.com (Buffy), http://www.bang-olufsen.com/ en nog wat sites openen, maar geen enkele .nl sites?

FTP geen probleem overigens, ICQ is online en NNTP weer niet.

Normaal gesproken zeg ik ok, een paar sites niet te bereiken, maar nu, min of meer random :'(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ja de DNS ligt eruit, ik kwam er vanmiddag achter dat de DNS van Chello er weer uitlag, en dat ik dus die er nog in had staan :+

Heb nu die van XS4all erin gezet en alles werkt weer prima....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Zal niet zo eens zijn *zucht* is wel een week van troubles, eerst de distributieversterker die kapot gaat, dan 2 maal een IP change in 4 dagen tijd. BAH. Nu dus een DNS error.

Schiet weer niet op LOL, Ik ga dan maar zeer binnenkort een zooit host file entries aanleggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 01:47:
Zal niet zo eens zijn *zucht* is wel een week van troubles, eerst de distributieversterker die kapot gaat, dan 2 maal een IP change in 4 dagen tijd. BAH. Nu dus een DNS error.

Schiet weer niet op LOL, Ik ga dan maar zeer binnenkort een zooit host file entries aanleggen.
doe niet zo moeilijk, gooi gewoon een caching-dns in je netwerk, heb ik ook ;)

Of gebruik gewoon een hele sliert DNSsen, en niet alleen die van Chello

Verwijderd

Topicstarter
LOL mijn netwerk beperkt zich tot een single node, nog steeds geen netwerkje hier. Ik wil wel, maar ik zoek een goeie router.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
je kunt een secondary dns instellen die niet van chello is. Het duurt nu allemaal eeuwen nu mijn primary dns (chello) er uit ligt, maar ik kan uiteindelijk wel verbinding krijgen dankzij de secondary dns (in mijn geval die van de universiteit eindhoven).
Ik denk dat chello dezelfde fout gemaakt heeft als microsoft een paar jaar geleden: alle DNS-en op dezelfde server, als er dan 1 onderuit gaat ben je ook meteen je backup server kwijt :+

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1