2 Sneller dan 1 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 18:30
Hey, ik heb een super achterlijke vraag...

is het niet zo dat 2x 256MB sneller is dan 1x512MB ram?

bij de 2x256 zou je uit eindelijk 2x zo snel toegang hebben tot de (in totaal) 512MB dan bij de enkele 512Mb }:O

Als je begrijp wat ik bedoel.... 8)7

Of is mijn theorie weer eens zouteloos, en gewoonweg bullshit ??

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
nee dat is niet zo... alleen bij moederborden die dual channel kunnen draaien.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

die vraag hebben mensen al vaker gesteld, en bij sommige moederborden is het inderdaad zo dat 2 modules sneller werken dan 1 (mits dezelfde modules worden gebruikt).

Alleen niet vanwege de reden die jij hier noemt ;)

Op welke borden dat is ... dan zou je even de search moeten gebruiken.

Zou je ook even in SeM een topictitel change aan kunnen vragen, want "2 sneller dan 1" is nou niet echt duidelijk ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Met dual channel moederborden hoeven niet dezelfde modules gebruikt te worden (Nforce2 iig niet)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 18:30
klopt, maar trek wel de aandacht :)

ik heb alweer door dat dit dus niet opgaat. Zat zo eens te denken, gezien het feit ik efkes wat meer ram wil hebben. Heb nu maar 256MB DDR2700 en aangezien 512MB geen drol kost, maar efkes 2x512MB er bij prakken. Dus vandaar, anders had ik de 256 weg gedaan en dan gewoon de 2x512 gaan gebruiken. Enfin, laat mij maar lullen. Ik zie al dat ik niets meer ben dan GoT onrijn. Ik ga slapen, tschus!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Omdat de geheugenbus een databreedte heeft van 64bit (de 64 datalijnen) maakt het voor de doorvoer niets uit of er meerdere DIMM’s worden gebruikt; één DIMM is ook 64bit breed (telt 64 datalijnen) zodat er niet aan DIMM interleaving kan worden gedaan. :7

Verder staat hier ook nog wel een hoop interessante info:
Technische PMG FAQ: Geheugen

Verwijderd

Dat goldt imo alleen voor de (oude) enkelzijdige simms zodat er gebruik gemaakt kon worden van bak-flipping/switching.

Wat wel zo kan zijn is dat de 2x256MB andere maximale kloksnelheden (wegens specs) heeft tov 1x 512MB....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

baquelappe schreef op 13 May 2003 @ 00:59:
klopt, maar trek wel de aandacht :)
Dat zeker >:)
ik heb alweer door dat dit dus niet opgaat. Zat zo eens te denken, gezien het feit ik efkes wat meer ram wil hebben. Heb nu maar 256MB DDR2700 en aangezien 512MB geen drol kost, maar efkes 2x512MB er bij prakken. Dus vandaar, anders had ik de 256 weg gedaan en dan gewoon de 2x512 gaan gebruiken. Enfin, laat mij maar lullen. Ik zie al dat ik niets meer ben dan GoT onrijn. Ik ga slapen, tschus!
Nouja, onrein zou ik je allerminst noemen, maar volgende keer eerst zoeken he :z

Weltrusten...

/zoekertje/faq-dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.