[ADSL] zonnet lite wel internet maar geen telefoon

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:30
Vandaag ging ik bij iemand een Zonnet-lite ADSL abo aansluiten, met een Alcatel Speedtouch 330 USB modem over analoge lijn.

Als ik echter de splitter direct na het ISRA punt aansluit [LINE], de modem op [MODEM] en de telefoon op [POTS] blijft de telefoonlijn dood.
Er is wel gewoon linesync op de Speedtouch en internetten gaat prima. Er kan pas getelefoneerd worden als ik de speedtouch uit de splitter trek.

Dus ik een andere PSTN splitter geprobeerd met hetzelfde resultaat.
De splitter lijkt het telefoon signaal wel goed door te geven, zolang er maar geen modem op zit. er zit verder niks tussen de splitter en de ISRA. 8)7

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken want ik ben echt out of ideas :?

Gebruikte PC een P4 1,8Ghz op een MSI SIS 645 moederbordje met 512MB DDR en met Windows XP NL , drivers van de Speedtouch 330 -> 2.01 .

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Buiten het feit dat je hier waarschijnlijk bijzonder veel in de search zult vinden,
is het misschien verstandig om de kabels eens om te draaien. Line --> telefoon en Pots --> ISRA.
Als dit niet werkt ! Bellen met Zonnet.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Denk toch dat je je splitter verkeer tussen doet. Kijk dus nog ff goed op de splitter (ook in de handleiding)

• KaMiKaZe
Ik heb de search al uitvoerig geraadpleegd (doe dat zelf ook maar eens op dit onderwerp)
en ik heb helemaal niks kunnen vinden over problemen met de alcatel speedtouch 330 icm met telefonie. Of welk ander modem dan ook waarbij de spraakdienst op de analoge lijn wegvalt zodra hij aangesloten wordt.

Ik heb al meer dan 100 mensen aangesloten op adsl/sdsl en heb nog nooit zoiets als dit meegemaakt. Ik gebruik de splitter niet verkeerd. Het is OF internet OF telefoon, maar niet beide.

Mensen die willen reageren stel ik voor om eerst even de goed te lezen want aan bovenstaande reacties heb ik helemaal niks. Hoe kan ik de kabels nou verkeerdom hebben als ik wel linesync heb :? echt veel kun daaraan niet fout doen.

Ik begin nu zelf te vermoeden dat het ergens in de USB aansturing zit van de PC. Ik ga er vanavond weer langs met m'n laptop om te kijken wat ie daar op doet. Als dat niet werkt sluit ik een ander analoog adsl modem aan om te kijken wat die doet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt het of niet goed aangesloten of je bekabeling is slecht of je splitter is stuk. Zie de tientallen andere topics hierover:
[rml][ ADSL] Telefoon werkt niet achter splitter[/rml]
[rml][ BC3] Probleem met telefoon na adsl aansluiten[/rml]
Probleem met telefoon na adsl aansluiten
ADSL Splitter: Modem doet het, telefoon niet

etc etc.

Allemaal hetzelfde antwoord: Of je splitter niet goed aangesloten (line en POTS verwisseld ofzo), Of je bekabeling is niet goed, of je splitter is stuk.

Tip: Vervang de kabel tussen je splitter en je adsl modem om uit te sluiten dat die iets raars doet (kortsluiting maken), test je telefoon zonder splitter (dat werkt), test je telefoon zonder adsl op de splitter en bel de installatiehul op 0900 - 8085 en leg duidelijk uit wat je probleem is, wat wel werkt en wat niet werkt en wat je al geprobeerd hebt... Dan kan de technische dienst uitzoeken of het je splitter of het signaal is. Dat kunnen wij niet ruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 13-05-2003 11:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KaMiKaZe
JvS schreef op 13 May 2003 @ 11:28:
Je hebt het of niet goed aangesloten of je bekabeling is slecht of je splitter is stuk. Zie de tientallen andere topics hierover:

etc etc.

Allemaal hetzelfde antwoord: Of je splitter niet goed aangesloten (line en POTS verwisseld ofzo), Of je bekabeling is niet goed, of je splitter is stuk.

Tip: Vervang de kabel tussen je splitter en je adsl modem om uit te sluiten dat die iets raars doet (kortsluiting maken), test je telefoon zonder splitter (dat werkt), test je telefoon zonder adsl op de splitter en bel de installatiehul op 0900 - 8085 en leg duidelijk uit wat je probleem is, wat wel werkt en wat niet werkt en wat je al geprobeerd hebt... Dan kan de technische dienst uitzoeken of het je splitter of het signaal is. Dat kunnen wij niet ruiken.
Allemaal al gedaan zonder resultaat. Zoals ik al eerder zei. Ik denk dat het ergens in de PC moet zitten. Ik installeer zelf ook zakelijk dsl en heb een aardige voorraad splitters en modems in m'n kofferbak staan, dus daar ga ik vanavond lekker mee aan de gang. Ik moet en zal vinden waar dit aan ligt.

Ook kun je al zien in die links die jij plaats dat er geen antwoord is op de vraag waarom dit gebeurd en dat is wat ik wil weten. Check dat eerste topic maar eens.

Nooit een oplossing voor het probleem vermeld

Staat een of andere vage nutteloze tip in

Dit gaat over ISDN niet analoog

Heb al gezegd dat er niks voor de splitter zit en de kabels zijn allemaal origineel uit doos heb ze ook al omgewisseld

[ Voor 22% gewijzigd door KaMiKaZe op 13-05-2003 11:43 ]

Verwijderd

de telefoonlijn moet goed zijn, het is of de splitter bij jou thuis of de splitter op de centrale van Zonnet, Zonnet bellen dus

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt gebeld met de installatiedesk? Dat is je enige optie nu namelijk. Hoe moet de PC nu veroorzaken dat je geen telefonie meer hebt? Misschien als-ie ongeaard op spanning staat,maar dan nokt adsl er ook bijzonder snel mee kan ik je vertellen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij een klant van ons hadden ze dat ook, bleek dat ze line en pots verwisseld hadden.
Je hebt dan gewoon line-sync en GEEN telefoon.

• KaMiKaZe
Probleem was uiteindelijk een kapotte USB modem en niet een kapotte splitter. Na met een andere (ethernet) modem getest te hebben kon ik alleen tot de conclusie komen dat de modem kapot was. inmiddels werkt het.

Dit topic is ook om te laten zien dat het dus niet altijd aan kapotte splitters of aansluitfouten ligt, maar ook een kapotte modem kan betreffen (ondanks dat hij het dus wel doet !!). Ik hoop dat het een mooie aanvulling is om in de toekomst problemen op te lossen.

Dus heb je alles goed aangesloten. Je modem werkt wel, maar je telefonie werkt niet. Dan kan het ook zo zijn dat je modem stuk is. Ik heb dit probleem bij nog 2 andere mensen gezien met hetzelfde modem (speedtouch 330 USB over Analoog)

[ Voor 55% gewijzigd door KaMiKaZe op 24-05-2003 17:25 ]

Pagina: 1