[miniDV] Sony vs JVC

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Tijdens mijn orientatie binnen de wereld van digitale videocamera's, is mijn oog gevallen op een tweetal modellen.

De Sony DCR-TRV19E ( http://www.sony.nl/view.x...name=DCR-TRV19E&loc=en_NL)

En de JVC GR-DX35 ( http://data3.jvc-europe.c...X35EX&Country=Nld&Lang=Nl )

Vanmiddag heb ik mij zowaar voor laten lichten in een heuse electronicazaak. Volgens de verkoper moest ik maar voor de JVC gaan. Hij zegt dat de Sony een plastic lens heeft en daardoor minder scherp is dan de JVC. Is dat zo?

Een ander nadeel van de Sony was volgens hem het touchscreen, de menu bediening kan alleen via het touchscreen... heb je zon in je schermpje dan zie je dus ook je menu niet en kan je die dus niet bedienen. Daar heeft ie dus misschien wel gelijk in.

De batterijduur (tijdens het filmen) is volgens hem tussen de 45 min. en 1 uur bij beiden. Klopt dat, en is dat bij andere camera's ongeveer hetzelfde?

Toen neigde ik dus richting JVC, maar zojuist las ik in een review dat je bij die JVC veel last hebt van het motorgeluid, dat hij sloom focust (met name met weinig licht) en dat de kleuren bij weinig licht beroerd zijn. Herkent iemand dit? De Sony lijkt daarentegen wel snel te focussen, dat was iets wat mij (als leek) zelfs opviel toen ik hem in de winkel testte.

Verdient die verkoper gewoon meer aan een JVC dan aan een Sony, of kan ik echt beter voor de JVC gaan (als je deze twee modellen vergelijkt).

Voor- en nadelen Sony:
+ Snelle focus
+ Touch screen (=tof)
- Minder scherp(?)
- Groter
- Menu alleen via touch screen

Voor- en nadelen JVC:
+ kleiner
+ scherper (?)
- motorgeluid (?)
- traag met focussen
- laffe kleuren bij weinig licht

Nog een laatste vraag: Zit er een duidelijk verschil in de prijs van accessoires (zoals accu's) tussen de verschillende merken?

Metal up your ass

Verwijderd

Een plastic lens :lol:, ik heb nog nooit zoiets mafs gehoord. Er zit zeker geen plastic lens in de Sony, er zit zelf een heel goede lens in: Een Handgeslepen Carl Zeiss lens :).

Bediening gaat idd via touchscreen, echter zijn de belangrijkste functies via gewone knoppen bereikbaar. Eerder een leuke optie dan een nadeel lijkt mij.

Batterijduur is wel wat langer hoor, meestal zit het ergens tussen de 70/80 en 120 minuten. Dit ligt vooral aan of je het LCD scherm gebruikt of niet.

Kortom: Die verkoper weet er helemaal niets vanaf, probeert jou iets wijs te maken en verdient gewoon lekker op de JVC. De voornaamste reden waarom je voor de JVC zou kunnen gaan noemt hij niet eens, de optische zoom van 16x tegenover 10x bij Sony.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 00:07 ]

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

op JVC zit idd een betere marge..
ik zou zeker voor de Sony gaan.
heeft meer leuke opties,
is beter te bedienen, ziet er beter uit, ook qua materiaal en afwerking,
batterijen zijn perfect.
en over die lens... plastic, ha! Carl Zeiss maakt de betere lenzen!
daar kan JVC niet aan tippen!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Tsja, ik heb zelf een JVC camera en mijn pa een Sony, het nadeel van de sony is dat je de instellingen alleen via het touch-panel of de knoppen aan de zijkant kan bereiken. Dat betekend dat je het LCD scherm uitgeklapt moet hebben om bij de instellingen te kunnen komen. Dat betekend op zijn beurt weer dat je de zoeker niet kan gebruiken omdat het lcd scherm is uitgeklapt.

Als je buiten op een zonnige dag staat te filmen dan zie je met een beetje pech vrijwel niets op je LCD scherm vanwege de zon en is de zoeker een uitkomst. Maar zoals ik boven al beschreven heb kan je dan niet bij je instellingen.

Wat betreft de laffe kleuren, je kan op de JVC de kleurbalans aanpassen, en anders heb je altijd nog videobewerkingssoftware.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Volgens die vent waren die lenzen inderdaad van Carl Z. maar wel van plastic.... klinkt niet echt geloofwaardig dus.

Metal up your ass

Verwijderd

JaymzHetfield schreef op 13 mei 2003 @ 14:02:
Volgens die vent waren die lenzen inderdaad van Carl Z. maar wel van plastic.... klinkt niet echt geloofwaardig dus.
Het is gewoon onjuist :)
Pagina: 1