Ik heb zojuist enkele uren mijn hoofd gebroken over het volgende probleem, hopelijk weten jullie of ik nu tegen een IE bugje aanloop of dat ik zelf gewoon een fout maak.
Ik spreek van de volgende HTML (head weggelaten):
Deze pagina heb ik aan een stylesheet gelinkt, namelijk home.css. Deze ziet er als volgt uit:
float: left; hier dus nog commented!
Ok, all safe and sound voor zover ik kan beoordelen.
Nu bekijk ik deze pagina en dit ziet er als volgt uit:

de blokken waren plaatjes, but you catch my drift.
Vervolgens wil ik dus die img.logo naar links duwen, en dus uncomment ik de float: left; uit mijn stylesheet.
Nu zie ik opeens het volgende:

Hoe kan het nu, dat, met alle margins en paddings op 0, er toch nog 3px ruimte zit tussen de rand van de DIV, en mijn plaatje. En voornamelijk, waarom alleen als ik het plaatje links laat floaten

Wat kunnen jullie hierover zeggen?
Ik spreek van de volgende HTML (head weggelaten):
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <body> <div class="header"> [img]"mindconnect_logo_broad.gif"[/img] [img]"glasvezel1.png"[/img] </div> </body> |
Deze pagina heb ik aan een stylesheet gelinkt, namelijk home.css. Deze ziet er als volgt uit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| body { color: black; background-color: #F2F2F2; margin: 20px 20px 20px 20px; /* afstandje van browser border */ padding: 0px 0px 0px 0px; } div.header { background-color: #026399; margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 0px 0px 0px 0px; } img.logo { /* float: left; */ margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 0px 0px 0px 0px; } |
float: left; hier dus nog commented!
Ok, all safe and sound voor zover ik kan beoordelen.
Nu bekijk ik deze pagina en dit ziet er als volgt uit:

de blokken waren plaatjes, but you catch my drift.
Vervolgens wil ik dus die img.logo naar links duwen, en dus uncomment ik de float: left; uit mijn stylesheet.
Nu zie ik opeens het volgende:

Hoe kan het nu, dat, met alle margins en paddings op 0, er toch nog 3px ruimte zit tussen de rand van de DIV, en mijn plaatje. En voornamelijk, waarom alleen als ik het plaatje links laat floaten
Wat kunnen jullie hierover zeggen?