Toon posts:

Maxtor 120gb 8mb - stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 maanden ongeveer heb ik een Maxtor 120gb in me systeempje zitten.
Maar na een leuk weekend ergens anders zette ik mijn pc weer aan, in Windows begon het gezeur al (winxp) ik hoorde de harde schijf af en toe flink ratelen, en soms andere exotische geluidjes maken.
Dus ik dacht; misschien ff defragmenteren, maar nee dus, dat kon niet eens, ik moest eerst een schijfcontrole doen.
Na een reboot zag ik het winxp balkje van links naar rechts gaan, en daarna voor ongeveer een halve seconde een blauw beeld met daarin witten tekst, maar het scherm was al zo snel weg dat ik het niet kon lezen.
Het systeem reboot weer, en ik krijg precies hetzelfde te zien.

Ik een bootdisk erin gedaan om te kijken of ik gewoon in DOS kon komen, dat was wel het geval en zo heb ik dus een backup terug gezet op C:/ aangezien mijn windows echt zwaar naar de zak was (save mode etc etc werkte niet)

Daarna weinig problemen gehad dus ik ging wat gamen. Daarna hoorde ik wéér geluidjes vanuit me hdd komen. En deze keer ook met harde tikken er soms tussendoor.

Ik ga er morgen gewoon even mee terug en vragen om een nieuwe, maar waar ik nog veel meer om bezorgd ben : _mijn data_ :'( die moet ik dus echt hebben, het is ongeveer 60 tot 70gb aan belangrijke data voor mij, en ik moet dat dus echt terug krijgen.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen ? (ik ben eerlijk gezegd best bang dat als ik al mijn bestanden over ga zetten van de ene schijf naar de andere dat hij ineens zo tekeer gaat met geluid maken dat hij er dan helemaal mee gaat stoppen :'(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoe het ook zij, je data moet van die schijf af dus zul je altijd het risico lopen dat hij er mee stopt.

Wat je ook kunt proberen, even Powermax te downloaden (Maxtor) en daarmee wat testen doen. Weet je gelijk wat er met de schijf aan de hand is. Soms is het te fixen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik best ff downen, maar in de readme staat dit :

"! WARNING ! All data will be lost when the "Write Disk Pack (low level format)" test is performed. "

wil dat meteen zeggen dat hij zonder vragen die test gaat doen ? ;(

Hoop ik niet want dan heeft dit testen nog geen zin

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Je kan een quick basic test doen. Daarmee blijft je data behouden en komt bijna altijd het probleem al aan het licht.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 12:06:
Wil ik best ff downen, maar in de readme staat dit :

"! WARNING ! All data will be lost when the "Write Disk Pack (low level format)" test is performed. "

wil dat meteen zeggen dat hij zonder vragen die test gaat doen ? ;(

Hoop ik niet want dan heeft dit testen nog geen zin
Zoals de vorige poster al min of meer zei: testen worden alleen uitgevoerd als jij dat wilt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geval ik nog meer ging verkloten heb ik me schijf maar naar de winkel gebracht waar ik em ook gekocht had.

En ik was verbaast over de service die ze leveren.
Ze zouden namelijk alle data op mijn schijf overzetten naar een andere schijf , dan zou ik die schijf mee naar huis krijgen en als mijn nieuwe schijf binnen zou komen van de leverancier dan zou ik die krijgen en al mijn data van de schijf van die winkel erop :)

Maar de schijf was heftig gecrashed zei die man, ik mocht nog blij zijn dat hij het nog enigzins deed. Hij leest alles _erg_ traag, 15gb per uur. Maargoed data is data, en is erg belangrijk voor mij.

Maargoed die wou ik even mededelen :)

(btw let niet op me gare nederlands, ik ben moe vandaag :O )

Verwijderd

Welke winkel was dat?

Verwijderd

Topicstarter
Thijsoft in Oldenzaal (ligt tussen Hengelo en Enschede in)

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
Ik heb sinds zaterdag de 6y120p0 Maxtor Harde schijf. Sinds ik hem heb maakt hij pruttelende geluiden (zoals een koffiezetapparaat) als de harde schijf actief is. Als deze niet actief is, hoor ik hem niet.

Is het nu zo dat het geluid normaal is bij dit type harde schijf of moet ik rekening houden met een defect.

Mijn 60 gig 180GXP IBM was altijd muisstil, maar om de één of andere reden verkopen ze geen IBM/Hitachi harde schijven meer op de beurs althans niet de gene bij mij in de buurt, daarom heb ik maar die Maxtor gekocht.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
nette service zeg!

[ Voor 3% gewijzigd door Loran op 13-05-2003 20:14 ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 19:59:
[...]

Thijsoft in Oldenzaal (ligt tussen Hengelo en Enschede in)
Voor het eerst dat ik hoor dat Thijsoft service levert, het kan verkeren :).

Trouwens, Oldenzaal ligt niet tussen Hengelo en Enschede in! :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 20:58:
[...]

Voor het eerst dat ik hoor dat Thijsoft service levert, het kan verkeren :).

Trouwens, Oldenzaal ligt niet tussen Hengelo en Enschede in! :P
Nja een beetje tussen in dan :P

Verwijderd

Topicstarter
Toch even melden dat al mijn data bewaard is gebleven en dat ik Thijsoft erg goed vind met zijn service, ik heb nu een 80gb schijf te leen met al mijn data erop :)

_/-\o_ Thijsoft _/-\o_

Verwijderd

micebec schreef op 13 May 2003 @ 20:08:
Ik heb sinds zaterdag de 6y120p0 Maxtor Harde schijf. Sinds ik hem heb maakt hij pruttelende geluiden (zoals een koffiezetapparaat) als de harde schijf actief is. Als deze niet actief is, hoor ik hem niet.

Is het nu zo dat het geluid normaal is bij dit type harde schijf of moet ik rekening houden met een defect.

Mijn 60 gig 180GXP IBM was altijd muisstil, maar om de één of andere reden verkopen ze geen IBM/Hitachi harde schijven meer op de beurs althans niet de gene bij mij in de buurt, daarom heb ik maar die Maxtor gekocht.
Als ik jou was zou ik toch maar even terug gaan met je maxtor harde schijfje, het is logisch dat hij alleen maar geluid maakt bij actieviteit. Alleen dat de schijf veel herrie maakt (als een koffiezetapparaat) klopt niet echt. Maxtor staat niet bekend om stilheid maar het geluid zoals jij het beschrijft is niet goed.

Dus snel weer terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt. :) Succes! :o

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De vraag is echter nu waarom de TS niet zelf de data heeft veiliggesteld. Het bedrijf wat het nu heeft gedaan zal exact hetzelfde hebben gedaan wat hierboven al eerder werd gesuggereerd.

De hulde is dus niet geheel terecht omdat de kans dat het redden van de data mislukt was even groot was waardoor de vraag gesteld kan worden hoe tevreden de TS in dat geval zou zijn geweest (gokje 100% ontevreden). Overigens vind ik het wel netjes dat ze het hebben gedaan en wat dat betreft verdienen ze wel een compliment.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 14-05-2003 17:15 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1