DVD brander leest geen DVD's en CD's meer

Pagina: 1
Acties:

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik heb een Philips 228 DVD brander. Dat branden doet hij nog steeds, zowel CD's als DVD's, maar als ik er een CD of DVD in doe om te lezen, dan krijg ik de melding dat er geen juiste media in het station zit. Maakt niet uit wat ik er in stop, gebrande CD's, geperste DVD's, +RW schijfjes, ik heb alle varianten geprobeerd. Plextools ziet de media wel (en herkent ze, het aantal Mb's, titel schijf), maar windows verkenner/power dvd ziet het niet. De gebrande DVD's en CD's worden moeiteloos in andere stations gelezen.

Ook is het zo, dat als ik er geen schijf in heb, windows xp (sp1)hem ziet als dvd/cd-rw station. Doe ik er welke schijf dan ook in, dan ziet verkenner hem in een keer als cd-rom station. Ik heb geen hardware onlangs veranderd, en ik heb dit probleem pas sinds kort. Komt dit iemand bekend voor? Kan het misschien met de DMA of regio instelling te maken hebben?

JPS

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Hij was toen defect. Heb hem omgeruild voor een sony.

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad met mijn NEC 1100A. Heb hem toen weer omgeruilt voor een nieuwe. Stel voor om precies hetzelfde te doen.

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Bedankt voor jullie antwoorden, blijkt echter niet aan de DVD recorder te liggen!

Toen dit probleem dit voordeed, was ik op de achtergrond met Pinnacle studio 8 een film aan het mpeggen. Prog klaar, afgesloten, en probleem met dvd recorder deed zich niet meer voor. Daarvoor had ik met hetzelfde prog een DVD gebrand, en het lijkt alsof dit progje beslag legt op de DVD recorder. Gisteravond weer hetzelfde gedaan, en inderdaad, recorder deed weer vreemd. Pinnacle afgesloten, en alles werkt weer naar behoren.

Met Pinnacle studio zijn al meer issues, maar dit vindt ik toch een vage. 8)7

JPS

Verwijderd

Je kan er altijd nog een unieke bekerhouder van maken :D , forgive me... ben een beeeeeeeeeeettje bijdehand vandaag... gaat wel,

>:) over hoop ik