Ik heb een Philips 228 DVD brander. Dat branden doet hij nog steeds, zowel CD's als DVD's, maar als ik er een CD of DVD in doe om te lezen, dan krijg ik de melding dat er geen juiste media in het station zit. Maakt niet uit wat ik er in stop, gebrande CD's, geperste DVD's, +RW schijfjes, ik heb alle varianten geprobeerd. Plextools ziet de media wel (en herkent ze, het aantal Mb's, titel schijf), maar windows verkenner/power dvd ziet het niet. De gebrande DVD's en CD's worden moeiteloos in andere stations gelezen.
Ook is het zo, dat als ik er geen schijf in heb, windows xp (sp1)hem ziet als dvd/cd-rw station. Doe ik er welke schijf dan ook in, dan ziet verkenner hem in een keer als cd-rom station. Ik heb geen hardware onlangs veranderd, en ik heb dit probleem pas sinds kort. Komt dit iemand bekend voor? Kan het misschien met de DMA of regio instelling te maken hebben?
Ook is het zo, dat als ik er geen schijf in heb, windows xp (sp1)hem ziet als dvd/cd-rw station. Doe ik er welke schijf dan ook in, dan ziet verkenner hem in een keer als cd-rom station. Ik heb geen hardware onlangs veranderd, en ik heb dit probleem pas sinds kort. Komt dit iemand bekend voor? Kan het misschien met de DMA of regio instelling te maken hebben?
JPS