[OpenBSD]de rpm tool

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
In openbsd zit dus niet standaard de rpm tool. Maar je kunt em dus downloaden vannaf rpm.org. Ik alle instructies gevolgd alleen hij 'ziet' nog steeds niet dat rpm nu een commando is.
Ten eerste ben ik hierheen gegaan: ftp://ftp.rpm.org/pub/rpm/dist/rpm-4.0.x/
heb dit bestandje gedownload rpm-4.0.4.i386.tar.gz , uitgepakt met 'tar'
(ook ff opgezocht hoe dat moest >

The .tar.gz files are pre-built binaries for RPM. To extract them:

tar xvzf file.tar.gz)

vervolgens wil ik et gaan testen en tiep gewoon 'rpm' in. En dan krijg ik "command not found". Ff rebooten dacht ik...maar ook dat helpt niet.
Nou zag ik onder dat bestandje (rpm-4.0.4.i386.tar.gz ) nog een bestandje staan (rpm-4.0.4.tar.gz) is het noodzakelijk dat DIE er ook bij MOET? of...

Verwijderd

over het algemeen zijn tarballs te herkennen aan .tar.gz pure source code die nog gecompiled moeten worden.

Ten tweede OpenBSD is geen Linux als het pre-built is dan moet het wel pre-built voor OpenBSD zijn

Ten derde waarnaar toe heb je het uitgepakt en wat voor bestanden kwamen er vervolgens bij

Ten vierde zoekvraagje/basic vraagje?

Zoals het in het geval bij rpm eruit ziet

is de i386 pre-built linux binary

en de zonder i386 source code die gecompiled moet worden

gezien de regel wordt meestal een binary aangeduid met .tar.Z

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aaha dus ik moet degene hebben ZONDER de i386. Nu gaf hij zonet aan file system is full...pff heb ik dat. Maargoed nu zag ik dit ook staan in een van de readme's:

As of RPM 2.4, nearly any version of cpio will work fine with RPM. When
you first install RPM, you may need to "mkdir /var/lib/rpm" before installing
your first package.

Dit heb ik dus gedaan, maar is dit nou echt noodzakelijk? Want toen ik de 2e keer ging installeren (rpm-4.0.4.tar.gz) maakte hij een directory aan in de root genaamd rpm-4.0.4

Verwijderd

LeMerchant schreef op 12 May 2003 @ 23:00:
In openbsd zit dus niet standaard de rpm tool.
/usr/ports
make search key=rpm

geen /usr/ports ?
zie de FAQ....

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 14:10
uhmm, gekke opmerking misschien, maar als de TS alleen maar package-management voor openbsd zoekt, dan moet-ie 's naar pkg_add, pkg_delete en pkg_info kijken.

is rpm op openbsd uberhaupt nuttig, behalve dan als je dingen onder emul-linux draait ?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit is gewoon een helpdesk thread..
Topicstarter : Ga eerst maar eens goed uitzoeken wat rpm precies is. Jij zult nooit een precompiled versie van een rpm installeren, omdat dat eenvoudigweg nooit zal draaien op jouw OpenBSD systeem. Je zult hoogstens een keertje een sourcefile in de vorm van een src.rpm tegenkomen, en deze willen installeren. Dan kun je het beste met Alien aan de gang..

Dit topic gaat dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.