[XP] Opstartproblemen na aanpassen setup

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
(jarig!)
Ik probeerde mijn pc sneller te maken door oa in de bios niet meer via de flop te booten. mijn primary boot is nu IDE 0 uit mijn hoofd, en voor de rest disabled. Dit blijkt niet te werken, hij herkent mijn hele hd niet meer tijdens het opstarten. Vervolgens krijg ik de melding dat ik de goeie boot device moet pakken, maar ik heb alle bootdevices behalve de HD dus disabled.

Is er toch een manier om door te starten, zodat ik weer in de bios kan komen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

In de BIOS kun je altijd komen, ook al wordt je HDD niet herkent. Ga eens naar de BIOS en zet alles terug naar default of zet alle IDE kanalen op Auto en Bootorder op C,A,CD-ROM of iets in die richting.

Dit heeft trouwens niet zoveel met Windows te maken, of wel?

• coelho
(jarig!)
Ik weet niet of het door xp komt of niet, vandaar dat ik het in windows had gezet. Het is niet de bedoeling, ik weet het, - maar als het verkeerd staat, aub verplaatsen naar het goede forum.

Ik kan niet in de BIOS komen, wanneer ik tijdens het opstarten bij primary master kom, dan kan ik op escape drukken, en dan wordt het disabled, na 30 seconden start het door en komt er op primary slave de HD te staan, maar ik kan op DEL drukken tot ik een ons weeg, ik kom niet in de BIOS. Ik krijg een zwart/wit scherm dat vraagt op welke wijze ik wil opstarten, normaal, veilig (met netwerk of met cursor) of met de laatst opgeslagen goede configuratie. Ze werken geen van allen.

Als ik nou in de bios zou kunnen komen, dan lukt het me wel, maar dat lukt me dus niet ...

Verwijderd

Als je in dat scherm komt, van die keuzes, dan werkt je HDD dus nog wel. Heb je er één HDD aan? En je weet zeker dat je op tijd op DEL drukt?

Verwijderd

coelho schreef op 12 May 2003 @ 22:36:
Als ik nou in de bios zou kunnen komen, dan lukt het me wel, maar dat lukt me dus niet ...
Hoe kwam je eerst dan in de BIOS?

Niet goed gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 22:45 ]

• coelho
(jarig!)
ja, 1 hd. maar die zit op de tweede plaats (primary slave??). verder druk ik vanaf het begin op del, en dan 1x per seconde tot in het scherm van de keuzes.

• coelho
(jarig!)
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 22:43:
[...]

Hoe kwam je eerst dan in de BIOS?
toen gewoon met del. maar toen startte hij nog door...

Verwijderd

Mischien een hele gekke vraag maar reset je de computer of doe je hem echt uit en dan weer aan?

• coelho
(jarig!)
reset, zou aan uit kunnen schelen dan?

Verwijderd

Met aan/ uit zorg je dat de computer echt geen stroom meer krijgt, dit kan helpen om de BIOS weer op gang te krijgen. Kijk ook even of er een aan uit knop achter op de kast zit of haal anders de voedingskabel even eruit.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Software Algemeen -> Processors, Mobo's & Geheugen, denk dat het eerder problemen betreffen met je BIOS, heeft in ieder geval niets met je Windows te maken ;).

Wellicht dat je Bios resetten helpt, lees het boekje van je moederbord eens door.

• coelho
(jarig!)
wonder boven wonder, uit en aan zetten blijkt te helpen. Ben weer in de bios en de boel is hersteld. Heb altijd gedacht dat ctrl-alt-del ook gewoon de stroom onderbrak. Blijkt dus niet zo te zijn. Bedankt voor de hulp!

Pagina: 1