Toon posts:

Mobo of voeding defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyhow

Ik wou dit weekend mijn pc opstarten en hij doet nix, als ik goed kijk brand er alleen het lampje van mijn voeding. Ik hoor geen fan, geen hd, nix. Op de powerknop drukken heeft geen zin, het lampje blijft branden, het gaat enkel uit als ik de stekker uit het stopcontact trek.

Ik heb reeds alle apparaten afgekoppeld, alle onnodige pci kaarten e.d., als laatste ook mijn HD, videokaart, ....dus de ganse reutemeteut zodat enkel mijn mobo aan de stroom hangt.

Iemand een idee???

Ik heb reeds de fabrikant van het mobo opgezocht maar deze hebben geen info. Ik heb wel nog een voeding uit een PII van Dell van 152 Watt, heb ik er reeds aan aangekoppeld maar deze doet nog minder. (kan dit eigenlijk kwaad)

specificaties:

-LEGEND QDI (P6/440BX/B1S/Z1S) mobo
- voeding van EC 250 watt
- Ram: A-merk

ik denk dat de rest niet belangrijk is

Kan er mij iemand zeggen of mijn Mobo naar de knoppen is of of het mijn voeding is, of nog iets anders???

mvg

Bounty breaker

Verwijderd

Als ik jou was zou ik nog een voeding ergens even regelen om te testen, maar adners ben ik bang dat je mobo dood is

Verwijderd

En euhm de CPU? kan ook zijn dat deze beschadigd is..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Lampje van je voeding? Lampje van je mobo zul je wel bedoelen ;).

Probeer de PC eens aan te krijgen door de 'powerswitch' pinnen op het mobo te connecten met bv. een schroevendraaier. Ik denk dat je powerknop gewoon verrot/los is/zit :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 22:16:
Als ik jou was zou ik nog een voeding ergens even regelen om te testen, maar adners ben ik bang dat je mobo dood is
Jammergenoeg kan ik (althans niet gratis) een andere voeding testen, deze voeding werkt zeker nog wel maar de kleurtjes zitten in elk geval anders

Verwijderd

Ik zou ook even testen of je hem niet anders aan de praat kunt krijgen dus met de powerswitch zoals hierboven is verteld. Dan sluit je tenminste een gare powerknop uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, is dus ook geen gare powerswitch, zelfs met het kabeltje van de powerswitch uitgetrokken blijft het lampje branden (ook getest met zelf een verbinding te maken)

Verwijderd

Wat voor cpu zit erop? Kan je dat adners testen op een ander bordje. Post is je specs verder.

Verwijderd

Topicstarter
ik akn je niet veel specs geven hoor, heb hem pas 3 weken (2de hands, was van mijn pa)

PIII-800
beeldkaart is ook een wit merk 16 meg
een hd (volgens mij momenteel niet van belang van welk type die is)
cdlezer, en ram (met : 2*128meg ram)

(Bijna) alles is dus wel uitgeschakeld om te zien f hij mischien "iets" anders doet

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
de magische woorden

reset het bios eens een keer

• iets
MR_WAZOO schreef op 12 May 2003 @ 22:42:
de magische woorden

reset het bios eens een keer
Gaat moeilijk he als de comp niet eens aan gaat :P.

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 12 mei 2003 @ 22:45:
[...]

Gaat moeilijk he als de comp niet eens aan gaat :P.
:X daarvoor moet de computer niet aan :X
8)7 8)7

• iets
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 22:53:
[...]

:X daarvoor moet de computer niet aan :X
8)7 8)7
Ben ik mijn hele leven dan computers verkeert aan het clearen :?.

Mijn manier :P:
comp uit --> jumper verjumpen --> computer aan --> computer uit --> jumper terugjumpen --> gaan met die banaan.

Werkt iig altijd :).

tvw

Verwijderd

de computer moet daarvoor niet aan hoor, gewoon jupertje verplaatsen en terugzetten doet het even goed :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bios resetten doet ook niets, zal dan waarshijnlijk mobo of de proc zijn, maar ik vermoed eerder mobo. Waarom zou anders het powerlampje steeds branden, zelfs als hij uit staat.

Greetz aan allen die me geholpen hebben

Bounty breaker
Pagina: 1