Toon posts:

Java voor PocketPC, waar te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaand berichtje heb ik afgelopen zaterdag ook al in Gadget Talk geplaatst, maar zonder enige reactie. In P&W hoop ik op ietsje meer respons. :)

Alvast sorry voor de dubbelpost, want ik weet dat 't hier op 't randje is. Maar hopelijk zijn er collega-ontwikkelaars die hetzelfde probleem hebben gehad...

Berichtje:
Op m'n PalmOS PDA'tje (Sony T625C) kon ik probleemloos J2ME draaien, maar ik ben me nu een breuk aan het zoeken (incl. search alhier :)) naar een J2ME of J2SE versie voor m'n nieuwe PDA (iPaq 5450).

Bij SUN kan ik wel een PersonalJava 1.1 beta 1 uit oktober 2000 voor CE 2.0 downloaden, en dat zal op zich best wel werken, maar de afgelopen 3 jaar heeft Java een flinke ontwikkeling doorgemaakt, ook in het embedded/PDA gebied.

Bestaat er voor PocketPC een redelijk up to date Java runtime (en liefst ook nog SDK)?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Jeode Java Virtual Machine

das een java runtime voor pocketpc2002, en is up to data

1 nadeel: je moet er wel voor betalen...

ga deze zelf overigens ook aanschaffen voor mijn ipaq 5450 :*)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 12 mei 2003 @ 22:00:
Jeode Java Virtual Machine
Heb je een URL? Insignia verwijst naar Esmertec voor all JVM zaken, maar daar kan ik zo gauw geen prijzen, etc. vinden.
Wel bij Bsquare (die volgens zeggen gaat samenwerken/samenwerkt met Insignia), maar hun oplossing kost tussen de $1500 en $11500, en dat gaat me wat ver. :)

edit:
Laat maar, gevonden op Handango. $49.95 is niet goedkoop, maar als 'ie goed is, maakt dat niet zo uit. Alleen jammer dat ze geen trial versie hebben...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 22:18 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 22:11:
[...]

Heb je een URL? Insignia verwijst naar Esmertec voor all JVM zaken, maar daar kan ik zo gauw geen prijzen, etc. vinden.
Wel bij Bsquare (die volgens zeggen gaat samenwerken/samenwerkt met Insignia), maar hun oplossing kost tussen de $1500 en $11500, en dat gaat me wat ver. :)
http://www.handango.com/P...&sectionId=0&platformId=2

49,95 dollar

ik denk dat je verkeerd hebt gekeken, Bsquare doet windows CE, maar je moet pocketPC 2002 hebben (voor die ipaq)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Had m'n bericht net ge-edit. :)

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 12 mei 2003 @ 22:17:
ik denk dat je verkeerd hebt gekeken, Bsquare doet windows CE, maar je moet pocketPC 2002 hebben (voor die ipaq)
PocketPC 2002 is toch een UI voor Windows CE? Als ik in de Asset Viewer kijk, staat daar tenminste "OS Version: Windows CE 3.0"...

Verwijderd

Ik gebruik Personal Java 1.1, doet genoeg (wel een oude Java 1.1 API, maar ach).

Verwijderd

is j2me niet goed?

Verwijderd

Topicstarter
J2ME is goed genoeg, maar vind die maar 's voor ARM/XScale (zonder dat je WinCE moet vervangen door linux)...

Maar wat blijkt: Jeode Runtime 1.9.3 (certified SUN PersonalJava 1.2 implementatie) bleek al die tijd al gratis en voor niks op de companion CD van m'n iPaqje te staan! :)
En geen trial of zo, maar met een gewone licentie. Ik ben weer blij. Bedankt zwelgje, voor de Jeode tip!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Heeft iemand die personal java 1.0 of 1.1 nog op zn pc voor me.
Op sun staat hij niet meer.

Een alternatief is natuurlijk ook altijd welkom (moet wel gratis zij btw).

DELL Axim X50 is de PDA.

[ Voor 37% gewijzigd door DJ Chicken op 20-12-2004 18:22 ]

aahh durka durka durka

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik was zelf erg verbaasd over hoe lastig het is om java op een pda te krijgen. Zo makkelijk als het gaat voor de pc, zo lastig gaat het voor pda`s. Echt een enorm drama..

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Java heb je gewoon nodig voor veel sites...zoals postbank bankieren etc "mijn postbank" heet dat dan.

Dus als iemand het nog op zn pc heeft...of ene url er naar toe.

[ Voor 5% gewijzigd door DJ Chicken op 20-12-2004 18:54 ]

aahh durka durka durka

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb er op stage een halve dag naar lopen zoeken, en zoals Alarmnummer zegt was dat een drama :P

Uiteindelijk werkte die van IBM redelijk:
http://www-306.ibm.com/software/wireless/wctme/bundle.html

Echt snel was het allemaal niet, maar het was tenminste _iets_

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Waarom gebruik je niet gewoon .NET Compact Framework met als taal J# die schijnt verdomt veel op Java te lijken... J# is natuurlijk Java++ (het is namelijk Java 1.4 compatible)

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 20-12-2004 23:47 ]

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:46:
Waarom gebruik je niet gewoon .NET Compact Framework met als taal J# die schijnt verdomt veel op Java te lijken... J# is natuurlijk Java++ (het is namelijk Java 1.4 compatible)
Misschien omdat Pocket PC 2002 .NET niet ondersteund?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:53:
[...]

Misschien omdat Pocket PC 2002 .NET niet ondersteund?
Jawel hoor :)
Supported Device Operating Systems: Pocket PC 2000, Pocket PC 2002 and Windows Mobile Software for Pocket PC 2003Pocket PC 2000, Pocket PC 2002, Windows Mobile Software for P

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1