YES! Heb een nieuwe versterker!

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12
Ik heb dus een nieuwe versterker :)

Het is een Onkyo TX-SV353, en het is een tuner/versterker...
Ik was gewoon gaan luisteren bij AudioHome (Eindhoven) naar verschillende speakers en die man zei dat deze erg goed was voor die speakers die er stonden en dat hij de tuner/versterker in de aanbieding had.

Ik heb er 645,-- voor betaald, da's niet veel volgens mij...:)
Nu moet ik nog over een maandje kiezen tussen de speakers, maar nu heb ik nog ff een paar oude speakers eraan hangen...

Ik kan trouwens iedereen aanbevelen om naar AudioHome te gaan, super-goede mensen daar!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

leuk dat Onkyo , maar dan liever de Marantz sr14 heb je ook nog beetje kwaliteit en NOG betere klank 8-)

http://www.marantz.com/db/?MIval=h_home&con=he

en oh ja ook 140 watt aan 8 ohm per kanaal :)

• ALH
Ja, natuurlijk, het kan altijd beter he...:)

Maar voor een gemiddelde 15-jarige scholier denk ik dat ik heel wat heb 8-)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

ey ultimate.. Die versterker, hoeveel moet die nou kosten. Ziet er echt zwaar dope uit. moet ik ook hebbe :)

Onkyo vind ik ook wel zwaar vet. Me pa heeft ook zo'n hele set. Echt nog met een complete Stalen CD loader. Dat is pas degelijkheid :)
De stijl bevalt me helemaal wel. check die afstandsbediening!

Ok, smaken verschillen maar dit is wel wat voor mij. En dan plus mijn eigengebouwde 2x300Watt eindversterker aan de sub uitgang en rammen maar met die film :)

Darkman vind ik echt weer zo opper reageren. niet iedereen heeft zo veel geld jongen, en hoezo met Marantz heb je in elk geval kwaliteit?? ok Marantz is goed maar Onkyo is daar niet minder om. Jammer dat soort opmerkingen. En maar kwijlen en het niet kunnen kopen zeker... wel realistisch blijven

Verwijderd

MMM ja laat ik niet al te negatief uitdrukken over de versterkers die ik nu voorbij hoor gaan maar voor 645,- kun je gewoon geen goede versterker kopen, je word gewoon opgelicht waar je bij staat ik weet neit welk vermogen de versterker levert, maar dat is vaak het piekvermogen en niet het zogenaamde RMS vermogen (wat de versterker continu kan leveren)

Ik ben nu een eigen versterker aan het bouwen :

5 x 170 watt RMS aan 8 ohm

hij is bijna op alles beveiligd, en als je na gaat dta de ringkern die er in zit (wat in die taiwanese troep ook niet zit) alleen al 450,- kost. De taiwanese versterker word gevoed door transistoren, echt die kunnen het vermogen van een goed lage toon niet opbrengen.

Ik wil er mee zeggen dat je gewoon niet kan zeggen dat je voor 645,- een goede versterker hebt gekocht, hij zal het vast prima doen, maar hij levert nooit het vermogen wat er op staat.

:P

Verwijderd

Sorry.....

Verwijderd

Ja!! Mijn computer speakers zijn ook 140W volgens de doos en die kosten maar 35 piek, terwijl mijn NAD 314 versterker maar 2 maal 25 watt leverd en VEEEEEL duurder was maar gelukkig heb ik er boxen aanhangen van 5412344 W bij 16 ohm en is de trafo rechtsdragend gestabiliseerd en fhweh wjheioe jiowerpo iorgo

ja!!!!!!!!!!

Verwijderd

BIJ AUDIO HOME HEBBEN ZE OOK PIEGA SPEAKERS DIE MOET JE EENS LUISTEREN!!!!!
HEB IK OOK BIJ MIJN ONKYO VERSTERKER GEKOCHT

Verwijderd

Hé verwend snotjong ;)

Onkyo maakt geen rommel, dus je zit altijd goed. Dat wil niet zeggen dat het niet veel beter kan.

Neo222 moet niet zo opscheppen. Onkyo is een merkfabrikant en geeft specs in Watt RMS. Wat hij weer niet erbij zegt, en wat dus nog veel belangrijker is, hoeveel kan die van hem leveren bij 4 Ohm? En bij 2 Ohm??? Als jouw luidsprekers een beetje lastig zijn en bij 50Hz 2,5 Ohm vragen (dit is echt niet denkbeeldig!) zie je die berg watten als sneeuw voor de zon verdwijnen :+

Mijn eigen versterker is wel 10 Watt, en daar heb ik f4000 voor betaald. Ben ik nou gek:? (oh ja, het is wel een buizenversterker ;):9)

Verwijderd

Zeg Jeep volgens mij heb je neit helemaal door waar je over praat en trouwens mijn Versterker trekt het prima op 4 of 2 ohm hoor jawel 300 watt bij 4 ohm, en trouwens, dat "verwent snotjong" slaat al helmaal nergens op, heb 'm zelf bij elkaar gespaard, en vanaf het weerstandje opgebouwd. Tuurlijk is het heel makkelijk om even 4000 piek neer te tellen maar mijn eigen gebouwde versterker trekt jou mooi glanzende buisjes er wel driedubbeldwars uit met 4 x 22.000u elco's er in!!

En het wil helemaal nix zeggen dat het een MERK versterker is want de gemiddelde versterker is gewoon zwaar klote en iedereen trapt er ook nog is in! Allemaal zeggen van nee ik heb een 300 watt versterker, nou hij red het langerna niet.

Verwijderd

D'r zijn gewoon weinig mensen die 4000 piek neer leggen voor zown versterker of laat staan er zelf een maken.
Tis gewoon heel simpel: je wil een degelijk geluid & vermogen voor een degelijke prijs. De meesten leggen niet 3000 piek exta uit om een net iets beter geluidje.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
neo222 je gedraagt je echt als een eikel man!
en ik zou eens ff heel goed lezen wat je allemaal beweert.. Je weet kennelijk niet hoe het hier bij tweakers werkt, we helpen elkaar, hopelijk is het gewoon een beginnersfout van je, want je komt nog maar net kijken op dit forum, maar ik heb als suggestie dat als je niet normaal kunt doen, je gewoon weer oprot.

1. A-klasse buizenversterkers zijn errug goed. De nieuwe moderne buizenversterkers daar kunnen de meeste transistorversterkers niet aan tippen.

en dan zeg je iets over de voeding, een ringvoeding kost geen reet meer tegenwoordig. Een goede ringtrafo is idd. duur maar niet lang niet altijd nodig.

Bovendien die idiote vermogens, 300watt rms is alleen nuttig als je het over PA spul hebt, voor de huiskamer is het totaal nutteloos. Bovendien zijn de meeste versterkers met een heel groot vermogen over het algemeen geen hifi versterkers. Als je de FAQ die pas gemaakt is door JAG en al onze andere trouwe hififans eens goed leest kun je nog wat leren, VERMOGEN ZEGT HELEMAAL GEEN ENE REET OVER DE KWALITEIT !!

Maar ik vind je een misselijk mannetje, iemand is blij met zijn nieuwe versterker, en jij gaat de zooi af lopen zeiken, bah sneu figuurtje.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Volgens mij komen mijn berichtjes een beetje negatiever over dan ik ze daadwerkelijk bedoel. Ik hbe al eerder gezegd dat ik het prachtig vind als iemand blij is met zijn versterker. Ik word alleen een beetje moe van mensen die iets op een forum posten terwijl ze er geen verstand van hebben.

Volgende is niet KWAAD bedoeld:

Transistoren zijn namelijk helemaal niet bedoeld om hogere vermogens zoals bassen te versterken, maar wel de raditionele voeding: Eeen ringkern dus. En waarom in bijna alle hifi versterkers transistoren worden gebruitk is omdat het goedkoper is. Dus een ringkern klinkt vele malen beter maar is alleen duurder en zwaarder dus als je voor licht en goedkoop gaat koop je dus geen versterker met een ringker trafo

Nogmaal ik probeer een beetje te bereiken dat niet allemaal mensen lopen te posten in dit forum die er geen verstand van hebben.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Neo denkt dat ie de king is met z'n 300Watt, hehe, ik heb lekker 750Watt per kanaal. Zo, nu jij weer :7.
Wat een kinderachtig gedoe zeg. Tbusquet heeft helemaal gelijk, je hebt helemaal geen reet (nou ja, niet zoveel reet in ieder geval) aan xxx Watt.
Em bovendien ben je niet bepaald onderlegd in elektrotechniek zeg :P, transistoren als voeding:? Sinds wanneer kan je een transistor als trafo gebruiken :P:?
Ga voor straf in de hoek staan, en lees maar snel de FAQ.

Jag

Verwijderd

Dus neo, als ik jou goed begrijp (ik doe even net alsof ik niets van elektronica snap...) dan kan je je eindtorren voor de grootste versterking gewoon het beste direct op netspanning zetten zonder een of andere trafo? ;)
En wat lul jij dat Jeep niet weet waar hij over praat?! Wat hij zegt klopt weldegelijk, er bestaan gewoon speakers die zoveel van je versterker eisen kwa impedantie dat sommigen dat niet trekken...

• Jag

Jag

Crasher, da's wel even een heel hard geluid LOL :)..

Jag

Verwijderd

Hehe, maar als een leek Neo's reacties leest, dan MOET hij/zij dat er toch logischerwijze wel uit opmaken? Toch vind ik het creatief hoor, trafo's die als eindtor gebruikt worden, zal m'n Peavey (nee nee, ik ga niet met vermogens gooien, maar het is meer dan 400w rms aan 4 ohm) eens ff openschroeven om te kijken of m'n trafo niet direct naar de luidsprekeruitgang gaat...
*D

• Jag

Jag

Nou, ik zou wel durven beweren dat in mijn Crest zowel een ringkerntrafo als transistoren zitten :D.

En crasher, een Peavey? Ook al met PA bezig?

Jag

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik word een beetje akelig van iedereen die maar loopt te bluffen de hele dag met zijn troep :(

Na 1 x weet ik het wel laat is een keer iedereen in zijn waarde,mijn moeder vind een wekkerradio al prima klinken,prima toch.

Al dat geouwehoer hier steeds ik word er langzamerhand echt doooooodziek van :r

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Op donderdag 23 november 2000 21:19 schreef Jeep het volgende:
Hé verwend snotjong ;)

Onkyo maakt geen rommel, dus je zit altijd goed. Dat wil niet zeggen dat het niet veel beter kan.

Neo222 moet niet zo opscheppen. Onkyo is een merkfabrikant en geeft specs in Watt RMS. Wat hij weer niet erbij zegt, en wat dus nog veel belangrijker is, hoeveel kan die van hem leveren bij 4 Ohm? En bij 2 Ohm??? Als jouw luidsprekers een beetje lastig zijn en bij 50Hz 2,5 Ohm vragen (dit is echt niet denkbeeldig!) zie je die berg watten als sneeuw voor de zon verdwijnen :+

Mijn eigen versterker is wel 10 Watt, en daar heb ik f4000 voor betaald. Ben ik nou gek:? (oh ja, het is wel een buizenversterker ;):9)
maar das waarschijnlijk een buizen versterker?? dan is 10Watt ook wel ff iets anders

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Op donderdag 23 november 2000 21:48 schreef neo222 het volgende:
Zeg Jeep volgens mij heb je neit helemaal door waar je over praat en trouwens mijn Versterker trekt het prima op 4 of 2 ohm hoor jawel 300 watt bij 4 ohm, en trouwens, dat "verwent snotjong" slaat al helmaal nergens op, heb 'm zelf bij elkaar gespaard, en vanaf het weerstandje opgebouwd.
Hmzz zit jij ook op rens en rens ofzow? ;)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Waarom zit die Neo222 Ringkerntrafo's met Torren te vergelijken!?
dat gaat echt nergens over kerel!
verdiep je eerst maar eens wat beter in je stof

Als je nou Transistoren met MosFET's vergeleek, maar dat zit ook niet in die zelfgebouwde versterker van je!...
Heb ik overigens ook niet.. Voor dikke PA versterkers is de Transistor nog steeds een betere oplossing, en die zitten dus OOK in die Hifi versterker, ook Ringkernen zitten in de wat duurdere Hifi versterkers en dan dus vaak samen met Mosfets.

En Neo, waarom begin je in je eerste posting gelijk over het vermogen te zeuren.. alsof het daar allemaal om draait! Die vermogens zijn weldegelijk in Watt RMS uitgedrukt en komen gewoon overeen met al die andere zooi die jij beschrijft. Sorry maar ik snap jouw doelstelling echt niet.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
Op vrijdag 24 november 2000 01:42 schreef BruT@LysT het volgende:

[..]
maar das waarschijnlijk een buizen versterker?? dan is 10Watt ook wel ff iets anders
??? bedoel je dat een bij een buizenversterker 10 watt rms iets anders betekent dan 10 watt rms bij een transistor/mosfet versterker?

• ALH
BIJ AUDIO HOME HEBBEN ZE OOK PIEGA SPEAKERS DIE MOET JE EENS LUISTEREN!!!!!
HEB IK OOK BIJ MIJN ONKYO VERSTERKER GEKOCHT
Ja, heb ik al geluisterd, zijn idd erg mooi! Nr. 13 geloof ik, nietwaar? :)

O ja, en voor de mensen die zitten te zeuren over m'n versterker, natuurlijk kan het beter... Maar je moet gewoon ergens een grens trekken, en ik ben zo tevreden.

• FragDaddy
  • Laatst online: 19-08 18:41
ow en Neo..

Buizenversterkers en Transistorversterkers klinken zodanig anders dat je ze beter NIET met elkaar kunt vergelijken... dat is ECHT gewoon smaak !

persoonlijk vinnik een buizenversterker (door zijn warmere geluid) nog altijd mooier klinken.. (en dat sommige buizen dan iets meer ruisen als torren neem ik voor lief jah !)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 18:42 schreef The Ultimate het volgende:
Goh leuk ik heb net de TX-DS787 besteld :9

http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/av_rec/0200-TXDS787/
Leuk dat je dat apparaat besteld heb, maar wat heeft dat met deze topic te maken?
Ik heb dat apparaat al in huis. Moet zeggen dat ie me tegen valt. Mijn oude 919 THX klinkt vele malen mooier

Verwijderd

-

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Op vrijdag 24 november 2000 07:32 schreef jochie het volgende:

[..]
Leuk dat je dat apparaat besteld heb, maar wat heeft dat met deze topic te maken?
Ik heb dat apparaat al in huis. Moet zeggen dat ie me tegen valt. Mijn oude 919 THX klinkt vele malen mooier
Uhmm ik denk dat die 919 ook beter te vergelijken is met de nieuwe DS989...
919 hoort ook die die iets hogere kwaliteitsklasse thuis niet waar. Leeftijd zegt niet zo veel, die DS787 is gewoon iets minder, dat had je van te voren ook kunnen bedenken.

Verwijderd

Die 919 was 6 jaar geleden iets van 5 a 6 duizend gulden. Daar kwam nog een decoder van 1200,- bij.
die 787 kost iets van 3000,- en is relatief duur voor wat er in zit. Hij is helemaal digitaal dus met 1 microprocessor en wat software heb je het wel gehad.
Vandaar dat ik die dingen wel met elkaar mag vergelijken. die nieuwe 989 zit op 7000 gulden en dat terwijl gelijke apparatuur alleen maar goedkoper hoort te worden.

Verwijderd

Idereen heeft het hierover die Audio Home in Eindhoven, waar zit die?

Verwijderd

Kijk ook eens bij radioroelandschap.nl

Verwijderd

Ik heb dus een nieuwe versterker
Het is een Onkyo TX-SV353, en het is een tuner/versterker...
Beetje laat, maar: GEFELICITEERD!!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Mischien wat laat maar toch.

Juzus, iedereen zit mekaar maar aftekraken zoiets over 600 daar kun je niks voor kopen nou bullshit tuurlijke kun je voor 600 piek iets kopen en ook wel van een beetje kwaliteit |:(, niet iedereen heeft even veel geld of wil overall maar 6000,- neerleggen voor de eindtrap
en dat gezeur over versterker dat de versterkers zijn uitgevoerd met een ringkern of een gewone trafo, als je echt power wil dan kan je dat echt wel vergeten met een trafo dan moet je toch echt kiezen voor een geschakelde voeding van extreem hoge kwalitied en dus geen computer voeding maar een professionele voor audio/video doeleinde

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op vrijdag 24 november 2000 12:09 schreef jochie het volgende:
die nieuwe 989 zit op 7000 gulden en dat terwijl gelijke apparatuur alleen maar goedkoper hoort te worden.
Nope, versterkeronderdelen (zeker goeie) worden niks goedkoper. Mischien dat een chippie in dat ding wel van f3,0 naar f2,50 daalt (of dolby digital voor de prijs van dolby surround, bijv ). Maar goede condensatoren/transistoren en weet ik veel wat er allemaal nog aan zooi in zo'n ding zit dalen niet in prijs. Als jij je combo van f6500,- van 6 jaar geleden vervangt, zal je nu zeker net zoveel geld moeten uitgeven.

Verwijderd

Zo'n ding van 6500 kost maar iets meer om te maken dan die van 600.
Meeste geld gaat zitten in de voeding.
die 989 kost de fabriek 350 piek de importeur 2000 en de winkelier 3450,-

vandaar dat je na 6 jaar toch wel wat extra kwaliteit mag verwachten. Zeker nu alles ongeveer in een chip wordt gepropt omdat het digitaal is. Digitaal betekend goedkoop

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Mijn versterker kostte 650 piek, heeft mosfet torren, gevoed door een ringkern trafo en levert 80 watt DIN aan 8 ohm. Heb ik nu een kutversterker gekocht? :Y) (ohja het is wel een Sony TA-FB930R, maar sommigen zijn nogal bevooroordeeld over kwaliteit van Sony HiFi stuff :'()

Verwijderd

hoe duur is die 787 :?

Verwijderd

2750,- ik meen dat de advies prijs 2998 is.

• ALH
Idereen heeft het hierover die Audio Home in Eindhoven, waar zit die?
Kleine Berg 83
tel. 040-2446952
Beetje laat, maar: GEFELICITEERD!!
Thanx :), o ja mensen, hij was van 900, voor 645! Dus ik weet niet of je dan wel voor 900,-- iets fatsoenlijks kan kopen, maar dat zal dan ook wel niet :o

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
ALH, ik zou graag willen ruilen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

aatos : 10 watts is bij een buizenversterker veel meer dan bij een gewone vertserker. Het vermogen is veel puurder.

Neo222 :
LUL ! Je zal waarschijnlijk wel een of ander superpech setje op je kamer hebben met een 2x0,5 watt ICtje erin ofzo |:(, OPSCHEPPER ! Je bent gewoon stikjaloers je hebt geen ene kut aan 2x300. Ik heb 2x85 en dat is al te veel !! Dus lul normaal of niet !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag

Jag

[Sarcasm]Ik denk het ook JT.[/Sarcasm]

Jag

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 23:59 schreef Jag het volgende:
En crasher, een Peavey? Ook al met PA bezig?

Jag
Yep, maar gewoon voor een drive-inn beetje opbouwen enzo. De techniek interesseert me een stuk meer dan het mixen en dat soort dingen.

Verwijderd

Wat voor spul heb je ALH???

ik ben wel benieuwd namelijk... :)

Greetz

• aatos
Op vrijdag 24 november 2000 17:15 schreef JT het volgende:
aatos : 10 watts is bij een buizenversterker veel meer dan bij een gewone vertserker. Het vermogen is veel puurder.
lol... veel puurder? het enige wat ik daar uit kan opmaken is dat je bedoeld minder vervorming. dat zou kunnen, maar dan nog heeft dat niets te maken met het vermogen.

10 watt is 10 watt, of het nou uit een versterker komt, uit een lamp of uit een motor. watt is gewoon de eenheid van vermogen, vastgelegd als joule/seconde, heel goed meetbaar en dus is het echt onzin dat 10 watt uit een buizenversterker meer is dan 10 watt uit een transistor/mosfet versterker.

• Jaguar_e
  • Laatst online: 16-05 15:35
Hoi

ik heb de marantz pm490av voor maar f399,- gekocht in het super uurtje van de correct. :)
5x50 watt a 8 ohm (dolby pro logic)
2x70 watt a 8 ohm (stereo "duh")
en hij is dobly digital ready (moet dan wel een losse decoder van f999,- of minder bij kopen:( )
en dat voor een 16 jarige *D

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Verwijderd

Netjes hoor... :)
Marantz he das HET merk :)

Greetz

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

aatos.. ik weet zelf echt niet hoe het zit eigenlijk, maar ik d8 toch echt een keer gehoord te hebben dat 10watt bij een buizenversterker echt wel veel meer vermogen levert dan een 10watt transistor/mosvet versterker.. Sterker nog, vrijwel elke speaker vraagt om een minimum van 15Watt!
Er zit dus vast wel verschil in, maar wat dit is moet even uitgelegd worden door iemand met meer verstand van zaken

• JvS
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ten eerste. Iedereen die het nooit gedaan heeft. Ga even naar 10 watt continu luisteren, dan weet je dat je dat in een huiskamer niet vaak doet (dat valt onder "blazen" en daar is de bezitter van zo'n mooie versterker niet in geinteresseerd)

Je gebruikt meestal iets tussen de 0,001 en 1 watt als je muziek hebt aanstaan. Als er bijvoorbeeld ineens een muziekstuk komt waarbij veel vermogen nodig is (een drum/basgitaar/iets met een lage toon dat er enorm uitspringt) heb je misschien iets meer dan 10 watt nodig.

Als een transitoren versterker meer moet leveren dan-ie kan gaat-ie clippen. Dat houd in dat er geen mooie sinussen komen maar meer blokken gaan geven (ze maken de top niet af). Het geluid gaat dan dus "kraken" en na langdurig spelen zo blaas je je speaker op.

Een buis daarentegen heeft een eigenschap waardoor-ie met minder heftig vervormd. De signalen worden wel minder mooi, maar hij gaat niet echt clippen.

Zie daar het nadeel van een buizenversterker trouwens, ongecontroleerd laag imho. Ik heb er wel eentje gehad (AMC CTV3030) maar ik heb 'm weer verkocht en nu ben ik terug met SonyES, al is die nog lang niet heilig :).

/edit: moeite met het woord "geinterreseerd" :z

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Nou ik heb ook een Onkyo A-9511 2X100W RMS:9
Om ook eve te kunnen opscheppen die kost 1000 piek
En het klingt geweldig en als je heeeeeel veeeeeel geld heb kun je voor een 4000 gulden een betere kopen alleen dat in niet het aller belangrijkste.

Ik bedoel een SPEAKER ik ook wel handig, je kunt wel een mooie versterker hebben maar speakers is veeeeel belangrijker om een goede klank te krijgen.

Je moet wel een goede versterker hebben maar als je een Onkyo A-9511 hebt met super goede boxen van 7000 per stuk, klinkt het beter al je bv een versterker hebt van 14000 piek met mijn B&W 602 van 650 gulden per stuk.

En buizen nou ik beb ze gehoord, alleen je moet er van houden, ik persoonlijk hou meer van transistor versterkers.
(ps een buizen versterker krijgt meer vervorming als een transsistor versterker, alleen die vervorming zorgt wel voor die mooie warme klank en dat vinden de mensen mooi. )

En een goede transitor versterker kapt de sinus niet meer af.

Nou dat wou ik eve kwijt.

• Jaguar_e
  • Laatst online: 16-05 15:35
hoi celeron
marantz is inderdaad het merk
zekr omdat die van mijn lucht gekoelde transitoren heeft met ventilator (hij gaat aan als de transitorren te heet worden)
mzzls

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Verwijderd

Alles goed en wel, maar is het belangrijkste niet, dat JIJ het mooi vind klinken. Kan me geen raid schelen als anderen het niet mooi vinden, hun probleem.
Vermogen heb je (meestal) niet echt nodig, klank is veel belangrijker, dat, samen met budget, met uiterlijk en andere voorkeuren van jezelf bepalen je keus. 10 of 1000 Watt, boeit niet echt, voor mij, als t maar niet vervormd. En dan heb ik het nog niet eens over speakers, interconects en kabels etc.
Wees gewoon tevreden als het voor jou goed genoeg is.

Verwijderd

ALH: tof versterkertje hoor: vrij stabiel, klinkt aardig en voor het geld dus geen verkeerde !
Verder aan iedereen die zitten te zeuren: een buis klinkt (als hij echt duur is EN goed, neem bv.een audionote )echt niet " Warm ". Slecht laag komt uit de meeste versterkers, ik moet de eerste transistorbak onder de 10000 florijtjes nog horen die niet een overdreven, zware of soort van overgecontrolleerd laag weergeeft. Luister maar eens goed of je die laagweergave wel zo echt vind klinken en dan bedoel ik daarmee niet snel, stabiel of dergelijke eenzijdige eigenschappen. Ga maar eens luisteren naar een versterker met een dempingsfactor van 1000 t.o.v. een die er 20 of ietsje meer of minder heeft. Het grootste verschil heb ik daar meer gehoord door luidsprekerkabels etc.
Voor iedereen die gooit met meetwaarden in combi met audio heb ik een opmerking: je vergist je sneller dan je denkt ! bijvoorbeeld cd-spelers die " maar " een 16-bits dac hebben, zouden slechter klinken dan een 18, 20 of 24-bitter met x-voudige oversampling. Per definitie dan wel he...Een buis zou meer vervormen dan een transistor of FET, klinken ze daarom zo schel ? Die transistor bak dan zeker.. Ik heb meer vermogen, daarom is ie beter. Een grote versterker heeft doorgaans wat meer autoriteit, dat wel. Geef mij die 200-watter en ik wil graag e.e.a. veranderen, waaronder "terugvoeren" , terwijl hij die 200-watter vet weg speelt. Hoeveel geld kost dat ? Meestal gewoon (niet enkel ) o.a. de kunst van het weglaten..
Ringkerntrafo`s ? Die zijn bij hetzelfde vermogen kleiner en ook lichter. Klinken ze beter ? Zeg mij waarom, of wat..
M.a.w voor alle zeurpieten en de rest van de NO-KNOW, gegroet, blijf er vooral bij dan wordt er nog wat verkocht bij de v&d, de scheer en foppen etc.
Voor die lui die relaxt reageren: `t klopt zelfs volgens deze koppige vogel.
Mazzel ;)

• Jag

Jag

Wat bestaan er toch een wazige mensen op deze aarde, ietjes teveel :7 gehad?

Jag

Verwijderd

Ik vind het behoorlijk kortzichtig om te melden dat er onder de 10000 geen goed transistor-versterkers te krijgen zijn. Dat is gewoon jouw mening, en heeft voor 99,9% van de mensen op dit forum geen zin om te melden, want die hebben toch nooit het geld om zo'n bak te kopen (of misschien nog wel de versterker, maar de bijpassende speakers niet...). Tuurlijk, voor 200 koop je niet echt iets geweldigs, maar voor een paar duizend moet je echt wel iets redelijks kunnen kopen wat aan je verwachtingen voldoet...

• JT

JT

VETAK y0

aatos : m'n vader heeft een gecombineerde versterker met 2x20 watt klasse A en 2x155 watt AB van Marantz. Die 2x20 op klasse A is bijna net zo hard als die 2x155.... dat bedoel ik, weet niet precies hoe ik het moet uitleggen

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Maar gelukkig ik wel JT. Je hebt inderdaad goed geluisterd, want het verschil tussen 20 en 155 Watt is nou eenmaal niet zo groot. 10*Log(155/20) = 8.9 dB. Dit is een redelijk verschil, maar niet tussen dag en nacht of zo.
En dat je minimaal 10K aan een versterker moet uitgeven om iets goeds te hebben is natuurlijk wel sterk overtrokken. 10K betaal je alleen voor de heel erg dure versterkers, de echte top. Zo is de laatste Accuphase versterker, die op moment van testen als beste geintegreerde versterker allertijden werd getest, zo'n 15000,- geloof ik.

Jag

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ik zeg altijd maar, Onkyo?

BONKYO

Laten we lekker link gaan doen...

• aatos
Op zondag 26 november 2000 22:57 schreef JT het volgende:
aatos : m'n vader heeft een gecombineerde versterker met 2x20 watt klasse A en 2x155 watt AB van Marantz. Die 2x20 op klasse A is bijna net zo hard als die 2x155.... dat bedoel ik, weet niet precies hoe ik het moet uitleggen
zie de post van jag. daar kan ik niet al te veel meer aan toevoegen ;)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
w'rom kan je op de onkyo site niks meer van de A-9711 vinden?

valt me wel op dat er hier best veel mensen Onkyo hebben, (ik ook, Onkyo Integra A-9711, met 2 JBL TI600 jubileum editie)

Onkyo is goede prijs-kwaliteit verhouding

enne, veel plezier met je Onkyo

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

misschien zijn ze zo vooruitstrevend, dat ze alle oude troep verwijderen :-)

Verwijderd

Go k wis niet dat Onkyo hott was heb hier een gevonden Versterker en Equalizer lag op straat bij grof vuil, vond het goed klinken zie ik dat hij geil is cool, bedankt buurman of vrouw.*d

• Jag

Jag

Nog een toevoeging over dat 10 Watt van een buizenversterker veel puurder is dan 10 Watt uit een solid state versterker: dit is natuurlijk onzin, en het is zelfs veel eerder andersom. Als een buizenversterker 10 Watt moet leveren, dan geeft ie juist een heleboel vervorming. Dit kan er overigens wel voor zorgen dat je 10 Watt uit een buizen amp harder vind klinken.

Jag

Verwijderd

(Ver)Sterker nog we horen slechts 1% :( van het vermogen!!! De rest gaat allemaal verloren en wordt geabsorbeerd door hoeveelheid gordijnen, plafonds, tapijt e.d. (Dit wordt uitgedrukt in de eenheid "Open raam", dit ter info voor de niet Bouwfysisch onderlegden onder ons):).

• Jag

Jag

De eenheid "open raam", je bedoelt zeker de absorptie coeficient, waarbij 1 een open raam is.
1% zou ik trouwens nog veel vinden. Maar toch grappig, stel dat je een speaker hebt die 0.1 % van de energie van de amp omzet, en je een 50% rendabele versterker, dan wordt 0.01 * 0.001 * 0.5 * 100% = 0.0005% van de energie uit het lichtnet ook echt opgevangen door je trommelvlies :P.

Jag

• ALH
enne, veel plezier met je Onkyo
thx!

Verwijderd

ff speaker tipje:
BOSE!

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 17:53 schreef Jag het volgende:
De eenheid "open raam", je bedoelt zeker de absorptie coeficient, waarbij 1 een open raam is.
1% zou ik trouwens nog veel vinden. Maar toch grappig, stel dat je een speaker hebt die 0.1 % van de energie van de amp omzet, en je een 50% rendabele versterker, dan wordt 0.01 * 0.001 * 0.5 * 100% = 0.0005% van de energie uit het lichtnet ook echt opgevangen door je trommelvlies :P.

Jag
Ja, de meeste energie wordt omgezet in warmte. Zo ook de energie die op de wanden valt wordt omgezet in warmte 8-)

Tip: Wil je (goedkoop) isoleren om de buren blij te maken, klus dan een "buig-slappe" gipskartonnen voorzetwand op houten regels, waarbij de platen vrij zijn van de wanden/ plafonds. De geluidsenergie wordt dan omgezet in beweging. Let op geen gips-plaat want dat werkt niet, omdat dit niet trilt bij 1500 Hz (=frequentie menselijke stem.)

• Jag

Jag

Ja leuke tip, maar nee dank je, ik ga niet aan één kant reflecties weghalen, dat levert echt een verschrikkelijk resultaat op. Maar er is iemand die bezig is met isoleren van zijn kamer, in de topic "isoleren", misschien dat je hem ermee blij kan maken.

Jag

• JT

JT

VETAK y0

hmmmmm..... ik vind een 2x10 watt klasse A versterker harder klinken dan een 2x10 watt gewone versterker...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Gosh , boel reacties. Maar geeneen die zegt dat ie geniet van z'n setje...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op woensdag 29 november 2000 20:55 schreef MadMax-007 het volgende:
Gosh , boel reacties. Maar geeneen die zegt dat ie geniet van z'n setje...
Wat dat betreft lijkt een audioset wel wat op een comp.
Nooit af, kan altijd beter en er staat altijd wel wat in de planning dat nog veranderd moet worden.

Verwijderd

Stereotoren;
computer;
huis;
auto;
boot

Nooit gelukkig en altijd meer, meer meer willen :(:(:(

Denk je dat je wat leuks hebt gekocht, kom je bij een vriend en die heeft net iets snellers, mooiers of beters. Scoort QIII bijvoorbeeld net 5 fps meer

Verwijderd

Ik heb nooit geweten dat het aantal Watts de schoonheid van muziek kan bepalen.
Als je een nieuwe muziekinstallatie koopt moet je volgens mij altijd met speakers beginnen. En dan pas de rest.

Verwijderd

sjit hee...wat een stroef gel*l hiero...
Als je een amp hebt met het vermogen van 10 watt en je hangt er gevoelige speakers aan van 100 db( 1 watt 1 mtr) dan blaas je de kamer uit...Hang je een versterker met 1000 watt continu aan speakers met een rendement van 80 db(1 watt 1 mtr) dan komt er bijna niks uit...dus flink opendraaien...Dan hebben we het nog niet over de stabiliteit van versterkers bij capitatieve belastingen zoals electrostaten.. Dan heb je een verterker nodig die dus ook nog es vreselijk stabiel is...Ik heb een rotel amp van 350 watt continu eraan hangen en die moet werken zeg ik je...Over onkyo: goede prijs kwaliteitverhouding...mzzzlllll

• Jag

Jag

Aantal Watts bepaalt alleen maar het maximale geluidsniveau dat je kan bereiken, wat overigens ook door een aantal andere factoren bepaald wordt. Voor de rest helemaal niets!

En als je een nieuwe set uit gaat zoeken hoef je niet per se ergens mee te beginnen. Het is juist de kunst om iets uit te zoeken dat bij elkaar past.

Jag

Verwijderd

aantal watts bepaalt ook hoe lekker je versterker speelt bij een laag geluids niveau.
Hoge en lage tonen komen bij zacht spelen veel beter uit je speakers met een zware versterker.

• Damon
  • Laatst online: 16-03 00:00
Daar ben ik t niet helemaal mee eens Jochie,
ik heb hier een Quad 33+303 die doet 28-45W.
Die geeft ook op zachte stand toch een zeer vol geluid, hij heeft een nadeel; als je em net iets te zacht zet valt een kant weg!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Dat klopt ten delen.
stel dat je nog een zwaardere quad dan die 303 zou hebben, dan zou die nog beter klinken. Die 303 heeft misschien niet een groot vermogen maar is wel zwaar opgebouwd en heeft genoeg reserve.

Verwijderd

Damon, het kan zo zijn dat er bij jouw een condensator lek is en dat daarom een van de kanten 3wegvalt

• Damon
  • Laatst online: 16-03 00:00
Nee hoor, dat komt door de volumeknop..
het ene kanaal schuift ie iets eerder open/dicht dan de andere...
Ik heb bij de way ook nog een 33+405 combi..

/edit: typo :P

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Pagina: 1