HT met dual channel memory

Pagina: 1
Acties:

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Werk dual channel memory allee in combinatie met Hyper-threading, of heb je er ook wat aan zonder HT.

Er gaat niets boven een duidelijke directe vraag ;) :Z

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Staat los van elkaar. HT speelt zich binnen de cpu af en dual channel geheugenondersteuning zit in de geheugencontroller v.d. chipset. Er zijn ook i845 chipset varianten die HT ondersteunen. Staat allemaal wel op de Intel site ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mexwall
Dat begrijp ik maar het gaat mij er om of de grotere bandbreedte die dual channel met zich mee breng (6.4GB\s ipv 3.2GB\s) ook gebruikt wordt door b.v. een celeron 2GHz of en 1.9GHz P4.

Heb je misschien een specifieker adres. Ik ben op www.intel.com geweest maar daar willen ze alleen maar spullen aan mij verkopen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hier moet je kijken, staat een duidelijk overzicht en in de onderste regel staat of de chipsets HT ondersteunen ja of nee :) Een dual channel chipset is complete overkill voor een Celeron 2GHz en/of P4 1.9Ghz; deze cpu's kunnen al die bandbreedte geen eens aan want de FSB is beperkt tot 3.2GB/s plus dat zoveel bandbreedte in de praktijk geen eens zóveel meerwaarde biedt, zeker niet met trage cpu's als de Willamette's en de nog tragere Celeron. Maar dat zijn ook geen HT cpu's, dus ik snap jouw vraag niet meer helemaal (of gaat het je ook om een eventuele cpu upgrade?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mexwall
Het gaat om een ugrade van moederbord/geheugen en cpu.
Als mb was de keuze gevallen op de ga-sq800 van giga-byte met 256 mb pc2700 geheugen en een processor. Het mb ondersteund allebij maar door een beperkt budget zal ik moeten kiezen tussen en 2.4GHz 533 fsb met 1 256mb pc2700 reepje of een langzamere cpu met 2 reepjes pc 2700.

Het wordt dus de eerste optie aangezien de tweede optie weinig nut heeft.

Bedankt voor de info _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

lijkt mij dat dit meer afhangt van wat je met je pc gaat doen, in sommige geheugen intensieve situaties kan je langzamer geklokte systeem toch echt wel sneller zijn met dubbel geheugen, echter meer geheugen is vaak wel iets makkelijker naderhand te realiseren als een snellere processor daar je dan altijd met je oude blijft zitten. maarre zowel de 2.4 als de langzamere hebben geen HT enabeled.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 16:04 ]

Pagina: 1